Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

24 Kasım '15

 
Kategori
Gündelik Yaşam
 

O kadar da zor değil...

O kadar da zor değil...
 

Hepimiz farklıyız.

Karakterler, kişilikler, huylar, bakış açıları, yetişme tarzları…

İlla ki saygı duyulmalı. Ama bazen pekte kolay olmuyor bu. Nedenine gelecek olursak, karşısındaki insanın kendi gibi olmadığını anladıklarında insanlar, garip yaratıklara dönüşüyorlar. Yaratık derken kötü anlamda söylemiyorum, hepimiz birer yaratığız sonuçta. Kendilerinden farklı insan görmeye tahammül edemiyor bazıları. Kendinden güçlüsü, kendinden bilgilisi, kendinden zekisi hatta kendinden oturaklısı olmasın istiyorlar. Ama bu mümkün oluyor mu peki? Tabi ki olmuyor.

Böyle durumlarda insan bir dönüp kendine bakmalı, karşındakinin kaşıyla gözüyle saçıyla uğraşacağına kendi içine dönüp sorman lazım; ben neden bu insanla bu kadar uğraşıyorum? Neden farklılıkları gözüme bu kadar batıyor? Kimse kimse gibi olamaz bunun gayet farkındayım, ama bu aynılıkları bakış açılarında sağlayabiliriz. 

Benim de hayatımda birbirinden zıt karakterlerde bir sürü insan var, hepsine uyum sağlayamıyorum tabi ki. Bazılarına kızıyorum bazen “neden benimle aynı fikirde değiller” diye, sonra düşünüyorum ve  duruma onların gözünden bakmaya çalışıyorum, o şekilde değerlendiriyorum. Kendi fikrimden vazgeçiyor muyum sonuç olarak; hayır! Ama anlatmak istediğim; ben kendi fikirlerimi bir kenara bırakıp karşımdaki gibi düşünmeye çalışırken neden karşımdaki insan bunu yapmıyor? Hem de ondan farklı düşündüğüm için beni yargılama yoluna gidiyor? Neden benim farklılığımı kabul etmiyor?

İnsanlarla anlaşmak gerçekten çok zor zanaat. Hayat bana bunu bu yaşımda öğretti sağolsun. Ki ben pek çok şeyi bayağı erken öğrendim ama neyse, bu konuları da sırasıyla anlatacağım elbette.

Herkesi olduğu gibi kabul etmek lazım, kimseyi yadırgamadan, düşüncelere müdahale etmeden ve hiçbir şey bilmediğin halde(!) kendini karşındakinden üstün görmeden… Eğer bunu başarabilirsek gerçekten kendine ve çevresine saygısı olan bireyler oluruz. Farklılıkları kabul edebilirsek biz oluruz.

Bir dene ya, o kadar da zor değil.

 
Toplam blog
: 22
: 210
Kayıt tarihi
: 29.08.15
 
 

İçinizden biri... ..