Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

09 Eylül '14

 
Kategori
Beslenme
 

Okul beslenme çantalarını hazırlarken!

Okul beslenme çantalarını hazırlarken!
 

Diş Dostu beslenme


Diş Dostu Beslenme Çantaları!

Yeni eğitim-öğretim dönemiyle beraber çocukların okul heyecanı başladı, ailelerin heyecanı da sorumlulukları da arttı. Okulda oldukları süre içinde diş sağlıklarını korumak için yapmamız gereken en önemli şey sağlıklı yiyeceklerden oluşan beslenme çantaları.

Kalsiyum açısından zengin, süt, yoğurt ve ayran mutlaka olmalı. Her güne mutlaka bir meyve ayırmayı unutmayın. Sebze yemesi için mevsim sebzeleri ile hazırlanmış sandviç ya da sebzeli börek koyabilirsiniz.

Kızımın gittiği okulda ilk dört yıl, sabah beslenmesi, ara öğün, öğlen yemeği, daha sonra tekrar bir ara öğün veriliyordu. Ben aslında, bu kadar sık yemek yemenin doğru olmadığını düşünüyorum. Okul Aile Birliği olarak çocukların beslenme alışkanlıkları, okulda da pekiştiriliyor. Biz anneler olarak çocuklarımız okulda yemeklerini yiyorlarsa, ne yediklerine dikkat etmeliyiz. Gerekirse, okul idaresi ile görüşmeli, ve çekincelerimizi bildirmeliyiz. Bakın ucuz olsun diye, poğaça, çikolata bulamaçlı sandviçler(ben bulamaç diyorum!!!) , şekerli içecekler, v.s. veriliyor. Pilav, makarana, börek gibi gıdalar çocukları tarafından tercih edilse bile, bunlar sırf şeker olduklarından çocukları şişmanlatıyor.

Okuldan eve dönüşte ise yine bir aç kurt durumu oluyor, bu öğünde de günü dengelemek için, ona göre yemek hazırlanmalı. Biz mutlaka salata ve yoğrut sofraya koyuyoruz. Herşey alışkanlık biliyor musunuz?

Benim kızım çok zayıf değil, abur cuburda yemeği seviyor ama hareket ile bunu dengeleniyor. Akşam geç saatte önğüne yemek koymuyoruz.

Geçen Pazar kahvaltısında gördüm, çocuk 2 yaşında var yok, çocuğun elinde bir paket cips, onu yiyor... Bir diğer masada patates kızartmalı bir kahvaltı tabağı. Ya hepimiz seviyoruz bu gıdaları ama (ben seviyorum ama en az yediğimiz gıdalar bunlar)çocuklara daha henüz bu tip alışkanlıklar edinmemişken bunları tanıtmak niye. Ne olur sağlıklı olsun çocuklarımız. Ergenliğe gelindiğinde zaten biraz şişmanlıyorlar sonra psikolojileri bozuluyor.

Bir de diş sağlığı açısından düşünürsek, abur cubur gıdalar ağız ve diş sağlığını da olumsuz yönde etkiliyor. Diş çürükleri oluşuyor. Ondan sonra bir sürü para masraf ... Zaten şimdi ailelerin bir sürü yapmış olduğu harcama var. Bunları önlemek için beslenmeye dikkat, akşam ballı süte içirmeye son, cips, ketçap gibi içerisinde şeker bulunduran gıdaları en aza indirgeme ile birlikte, bir diş hekiminiz mutlaka olsun.

Okula başlayan miniklerin diş sağlıklarını çürüklerden korumak için fissür örtücü gibi koruyucu diş hekimliği uygulamaları yaptırın. Fissür örtücü malzemeyle diş yüzeyindeki çukurcukların üzeri kapatılıp; o bölgeye mikrop ve yemek artığı sızması engellenerek çürüğün başlaması önlenir. Bu işlem 6 yaşından itibaren kalıcı azı ve küçük azı dişlerine uygulanabilir.

Çocuklarınız için mutlaka Korucu Diş Hekimliği Uygulamaları yapan diş hekimi ve Diş Dostu Onaylı Klinikleri seçiniz. 

 
Toplam blog
: 7
: 240
Kayıt tarihi
: 13.06.14
 
 

Sosyoloji eğitimi aldım. Toplumu analiz etmeyi ve ona göre dünyamız için faydalı projeler üretmey..