Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 
 

ALİ GALİP AKYILDIRIM

http://blog.milliyet.com.tr/aligalip

16 Kasım '14

 
Kategori
Gündelik Yaşam
 

Ölüm de var...

Ölüm de var...
 

Ve sonra diyorum ki; "Belki unuttunuz ama” ben yine de hatırlatayım. “Ölüm de var.” “Bir gün hepimizi çağıracak."


Bir ortamda otururken, sohbet ederken genelde insanların siyaset makamından konuştuklarını görüyorum.

Hem de yüksek perdeden…

Konuşanların çoğu mevcut düzende bir baltaya sap olabilmek derdinde,

Su akarken, varilini doldurmak derdinde.

Bütün meselenin, nasıl olursa olsun çıkarlarıma bir şey olmasın düşüncesi ön plandadır.

Ve onlara baktıkça diyorum ki, “işte insanın en uyanık hali…”

 

İnsana, emeğe saygının olmadığı bir ortamda haklı olsan bile yapacak fazla bir şey olmadığını görüyorsun.

Delikanlılık, yüreklilik eski Türk filmlerinde görülüyor ancak.

Herkesin bir birinin hakkını yemeğe çalıştığı düzende,

Delikanlılık aramak karanlıkta kara kedi aramak gibi bir şey.

Eskiden düşeni elinden tutmak isteyen bir insan ruhu vardı bu ülkede,

Bakıyorum da neredeyse kardeş kardeşi unutmuş,

Komşu komşuyu unutmuş.

Çıkarlar için bütün değerleri reddeden bir insan ruhuna sahip olduğumuzu görüyorum.

İnsanlar, tanıdıkları bir yakınını düşerken gördüklerinde hızla uzaklaşıyorlar,

“Bana dokunmayan yılan bin yaşasın” diyerek.

Ama bilmiyorlar ki, o yılanın bir gün onları da en hassas yerlerinden ısıracağını.

Ama bilmiyorlar ki mahşerde de ilahi bir adalet olduğunu.


Herkesin, güçlünün koynuna sokulduğu bir düzende, tecrit edilmiş gibi hissetsem de kendimi,

Yüreğimi yokluyorum, orada adına “onur” denilen bir şeyin olduğunu görüyorum.

Bu beni daha da güçlü yapıyor, mutlu yapıyor.

Ve sonra diyorum ki;

 "Belki unuttunuz ama” ben yine de hatırlatayım. “Ölüm de var.”

“Bir gün hepimizi çağıracak."
Kendini terbiye edememiş, hep güçlünün koynunda ısınmaya çalışan hayat adamlarına fısıldıyorum.
"Ben önden gideyim..." diyorum
"Siz nasılsa arkadan geleceksiniz."

“Ben bu dünyada ki adaletten vaz geçtim.”

Mahşerde “kısa çöpün uzun çöpten hakkını alacağı” günü bekleyeceğim.

Çünkü ölüm de var…

 

Yeni bir yazıda buluşmak dileği ile…

 
Toplam blog
: 264
: 396
Kayıt tarihi
: 28.07.14
 
 

1959'da doğdu. Sınıf Öğretmenliği okudu.1979'da Öğretmenlik görevine başladı. Hayatın; okumak, ya..