Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

18 Ekim '18

 
Kategori
Eğitim
 

Online Eğitim Almak Etkili midir?

Online Eğitim Almak Etkili midir?
 

Eğitim ile ilgilenen birçok kişinin online eğitim konusunda kaygıları olabilir. Ancak pratiğe bakıldığında online derslerin normalde uygulanan geleneksel dersler kadar, hatta bazı konularda geleneksel derslerden daha iyi olduğu görülmektedir. Yazılan makale ve yapılan araştırmalar da göstermektedir ki, online eğitim birçok açıdan hem avantajlı hem de verimli bir seçenektir.

Online Eğitim Avantajları

Öncelikle online eğitim oldukça esnek bir yapıdadır. Öğrenci haftanın istediği gününde ve günün istediği saatinde derslere ulaşabilir. Anlamadığı konularda toplum baskısı olmadan dersi tekrar tekrar dinleme özgürlüğüne de sahiptir. Öğrenciler online eğitim sürecinde de ödev yapmaya devam etmektedirler. Böylece ödevler sayesinde bir geri dönüş almış olurlar. Geri dönüşler öğrencilerin kendilerini değerlendirmesine imkan tanımaktadır. Öğrenci kendi gelişim sürecini gözlemleyebilir ve kendisinde bulunan zayıf - güçlü yönlerin ayırımına varabilir.

Bazı dersler öğrencilerin katılımını gerekli kılmaktadır. Örneğin dil derslerinde öğrenci katılımı oldukça önemlidir. Online eğitim derslerinde görülmüştür ki, çoğu öğrenci burada geleneksel eğitimde olduğundan çok daha serinkanlı davranabilmektedir. Geleneksel sınıflar içerisinde öğrenciler korku ve utanma hislerini daha fazla yaşamaktadır. Çoğu öğrenci online eğitim platformunda çok daha rahat bir şekilde derse katılım sağlamaktadır.

Kişiye Özel Eğitim Süreci

Her öğrenci bir diğerinden tamamen farklıdır. Bu öğrenme şekilleri için de geçerlidir. Geleneksel eğitim sürecinde farklı düzeylerde olan öğrencilere, farklı öğrenme becerilerine sahip öğrencilere yalnızca aynı yaşta oldukları için aynı eğitim verilmektedir. Ancak online eğitim öğrencinin eğilimlerine, ilgisine ve öğrenme şekline göre şekillendirilebilir. Farklı öğrenme tarzlarına göre tasarlanabilen online eğitim öğrenci tatminini de daha üst seviyelerde yaşatmaktadır.

Eğitimde Zaman Problemi

Zaman problemi iş hayatına atıldıktan sonra insanın yaşamına dahil olan ve kendini geliştirmesine engel olan bir unsurdur. Ancak online eğitim yaşam boyu devam eden bir eğitim sürecini hedeflemektedir. Zaman kaygısı duyan kişilerin online eğitim ile eğitim süreçlerine devam edebilmeleri mümkündür. İlgi duyulan farklı bir alanda kendini geliştirme seçeneği de uzmanlık alanını geliştirme imkanı da online eğitim platformunda bulunmaktadır.

Sonuç olarak tüm avantajları özetleyerek harmanlamak gerekirse; online eğitim yaşam boyu devam eden, daha fazla katılımı önemseyen ve esnek bir öğrenim şeklidir. İnsan yapısına göre ve kişiden kişiye göre değişkenlik kazanabilir. Bu sebeple de birçok açıdan avantaj sağlar. Online eğitim, öğrenmek isteyen her bireyin kendini rahat hissedebileceği bir alanda rahatlıkla çalışabilmesine yardımcı olmaktadır. Her yaştan insan, öğrenmek istediği herhangi bir konuda online eğitim üzerinden rahatlıkla çalışabilir. Bu kendini geliştirmek için de bir fırsattır.

 
Toplam blog
: 17
: 1569
Kayıt tarihi
: 16.06.17
 
 

İK alanında yüksek lisans yaptım. Çalışmalarımı kendi tumblr sitemde yayınlıyorum.  ..