Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

12 Ocak '17

 
Kategori
İnançlar
 

Örtünmeyen kadının kocası ne yapmalıdır?

Örtünmeyen kadının kocası ne yapmalıdır?
 

ÖRTÜNMEYEN KADININ KOCASI NE YAPMALIDIR?


Kur’an’da Cenab-ı Allah:

“Yakacağı insanlar ve taşlar olan cehennem ateşinden kendinizi ve aile fertlerini koruyunuz” buyurur

(Tahrim : 6)

Genelde muhafazakâr erkekler evlenecekleri bayanların başı kapalı, abdestli, namazlı olmasını isterler. Aksi durumda erkek, başlangıçta evleneceği bayan başı açık, başörtüsüz ise evlendikten sonra başını örttürmek için baskı yapmaya başlar. İşte anlatacağımız konumuzun özü de burada. Konumuza örtünme noktasında baskı altında olan bir bayanın eşine yazdığı mektupla başlıyoruz. Mektupta yer alan konu aynen şöyle; ‘ Mektuba nasıl başlayacağımı bilmiyorum. Ama bilmeni isterim ki bu günlerde kendimi çok boşlukta hissediyorum. Bugün giyimime karışmana çok bozuldum. Beni hala öğrenemedin. Bırak doğruyu da yanlışı da ben bulayım. Sen beni zorladığın zaman yapacağım tek şey var. Sen varken senin istediğin gibi, yokken de kendi istediğim gibi giyineceğim. İnan bana içimde çarşaf bile giymek var. Ama şu an nefsimin karşısında çok zayıfım. Henüz hazır değilim anlayacağın. Eğer beni zorlamaya devam edersen içimdeki ilerideki örtünme hayalimi de elimden alacaksın. Senden ricam beni kendi halime bırak. Bırak doğrularımı ben bulayım. Zaman ver. Emin ol doğrularımı kendim bulursam Allah’ın izniyle gönülden örtüneceğim ve inancım daha sağlam zemine oturacak. Bu konuda beni anlayacağını umuyorum.’ Mektup aynen yukarıdaki aktarıldığı gibi. Örtünme baskısından bunalmış bir hanımefendinin eşine olan sitemini anlatıyor.

Diyelim ki, kadın örtünmüyor. Örtünmek Allah’ın kesin emri. Allah kadına “örtün” diyor. O örtünmüyor. Ne olacak? Kocası da Allah’ın bu emrini ona izah edecek, anlatacak, örtünmenin güzelliğinden, iyiliğinden, Allah’ın emri olduğundan bahsedecek, kendisinin de örtünmesini istediğini belirtecek. Örtünmesini isteyecek. Kadın örtünmezse uyaracaktır, ikaz edecektir.

Peki kadın örtünmeyi kabul etmedi, o zaman ne yapacak boşayacak mı?

Boşamak Allah’ın çok kötü gördüğü bir iş. Kadın inkâr etmediği müddetçe boşamaz, sabreder, dua eder, karısının hidayetini dilerse, en önemlisi de ona yardımcı olursa, Cenab-ı Allah’ da kardeşimize yardımcı olacaktır.(1)

Bu konu da erkeğe düşen en büyük görev sabırdır. Onun imtihanıdır bu. Medeni bir şekilde, hayatı boyunca eşinin örtünmesi için çok nazik, ilmi siyaset gerektiren yöntemler deneyecek ve eşinin kendiliğinden örtünmesine vesile olacaktır. Dinde zorlama yoktur. Erkek vazifesini yapacak, yolunda bulunacak hidayeti ise eğer bayanın nasibi varsa Yüce rabbimiz verecektir.

Kadın eğer dinin emirlerini yerine getirmiyorsa, kocası ona nasihatta bulunur. Ona örtünmenin ve namazın hükmünü ve ehemmiyetini anlatan eserler okutmaya ve iyi hatipleri dinletmeye çalışmalıdır.(2)

KAYNAK

(1)  http://www.mustafaoselmis.com.tr/ortunmeyen-kadinin-kocasi-sorumlu-mudur/

(2)  http://vesika.org/namaz-kilmayan-ve-ortunmeyen-kadindan-esi-sorumlu-olur-mu.html

 

 

 
Toplam blog
: 358
: 662
Kayıt tarihi
: 22.12.12
 
 

4 Aralık 1982'de Kütahya'nın Tavşanlı ilçesinde doğdu.Tavşanlı Fevzi paşa ilköğretim okulu,İmam h..