Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

15 Aralık '14

 
Kategori
Otomobil
 

Otomobilimizi koruyalım

Otomobilimizi koruyalım
 

Merhaba değerli okurlarım, yazdığım bir önceki yazıda Ziebart’tan bahsetmiştim. Otomobilimi tekerlekli sandalyenin sebebiyet verdiği çizilmelerden korumak üzere bulduğum çözümü anlatacağımı belirtmiştim. Bu konuya gösterdiğiniz ilgiye bu anlamda gönderdiğiniz dönüş maillerinize teşekkür ederim. Sanıyorum bir yazarı en memnun eden şeylerden biri de yazmış olduğu yazıya yönelik aldığı geri bildirimlerdir. Biz yazarların gıdası işte bu sizlerin yorumları, olumlu veya olumsuz yazı ile ilgili geri dönüşleriniz. Yorumlarınız için teşekkür ediyorum.

*

Ziebart bahsettiğim gibi benim ihtiyacıma çözüm sunmuyordu fakat bizim yani ailece pes etmeye niyetimiz yoktu. Ne yapabiliriz? diye düşünmeye başladık. Mutlaka otomobilin boyasının zarar görmeyeceği bir yöntem bulmalıydık.

Bagajdaki halıyı dışarı doğru sarkıtıp sandalyeyi indirdikten veya koyduktan sonra geri içeri katlamak, otomobilime binerken bindiğim yere yani marşpiyel bölümüne bir bez örtmek gibi fikirlerimiz vardı. Fakat her zaman yardımcı olacak kişi sayısı değiştiğinden ve bu bezi her zaman düzgün örtmek de mümkün görünmediğinden Ziebart yetkisi bir kişinin yönlendirmesi ile döşemeciye gittim.

Döşemeci ile bu sorunu konuşurken, oğlum küçük olduğundan otomobilin koltuklarının da kirleneceği geldi aklımıza; krem rengi deriden koltukların kirlenip lekelendiğinde hoş görünmeyeceğini düşünerek koltuğun renginde orjinali gibi duran şık bir kılıf beğendik. İşin uzmanları öyle hızlı çalışıyor ki! İki saat içinde koltukların kılıfları ölçüsüne göre hazırlanmış ve takılmış oldu. Elbette benim asıl sorun konusunda da çok güzel bir çözüm gelişti.

Döşemeci cırt cırtlı kot kumaşından koruyucu bezler hazırladı. Hem bagaja hem de marşpiyele (bindiğim yerdeki kapı altlarına) bu bezler konuldu…

Şoför koltuğuna sandalyemden geçerken, inerken bu bezi indiriyorum. Sandalyem bagaja konulduğunda, alındığında da yine bez indiriliyor. Transfer işlemi bittiğinde veya sandalyem bagaja konulup alındığında tekrar bez katlanarak içeriye alınıyor. Arabasını önemseyen birçok kişiden biri olarak nihayet içim rahatlamış oldu.

Döşemecide koltukların yüzleri hazırlanırken sırtı korumak için plastik arkalıklar dikkatimi çekti birde bunu alıp deneyeyim dedim. Sağlık önemli ve devamlı oturan kişilerin bellerini koruması için sırtlarının arkasında bir destek faydalı olabilir. 

Tüm işlem bittiğinde oradan sorunlarım çözülmüş keyfim yerinde olarak ayrıldım. Koltuklarımın yeni yüzleri, çizilmeyi önleyici koruyucu bezlerim ve sırtımda belimi rahatlatan bir minder! 

....

Otomobilimdeki yapmış olduğum bu düzenlemelerden bazıları değişti örneğin koltuk yüzü eskidi ve iki yıl sonunda söküp attım. Yeni yüz yaptırmadım bu sefer orjinalini kullanayım dedim. Hem oğluşum iki yaş daha büyüdü artık daha dikkatli. Sırt minderi de artık kullanmıyorum, bir süre kullandım fakat sonra sert zemini olan bu sırtlığın belimi acıttığını ve yaraladığını farkettim. Bundan dolayı yazın bunu da bıraktım.

İki yıl önce otomobilimi çizilmeye karşın yaptırmış olduğumuz koruyucu bezlerime gelince onları hala kullanıyorum ve aynen düşündüğüm gibi çizilmenin önüne geçmiş olduğum için bagaj ve marşpiyel bölümünde çizikte yok. Tam istediğim gibi!

Tam gönlümce oldu, sizinde her şey gönlünüzce olsun :)

 
Toplam blog
: 108
: 2338
Kayıt tarihi
: 15.01.10
 
 

Bu Blogda; Engelleri her şeye rağmen aşarak hayatı engelsiz yaşamaya çalışan; eş, anne, çalışan, ..