Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

21 Haziran '16

 
Kategori
Güncel
 

PKK'nin soluğu mu kesildi, gizli bir ateşkes mi var?

PKK'nin soluğu mu kesildi, gizli bir ateşkes mi var?
 

Midyat saldırısından bu yana PKK’nin sessizliğe büründüğü dikkatimi çekiyor.

8 Haziran’dan bu yana kayda değer bir terör saldırısı olmadı.

Yürütülen kararlı mücadelenin PKK’yı etkisizleştirmeye başlamış olabileceği akla geliyor.

Ama öte yandan bu memlekette 38 sekiz yıldır üst üste kaç kez bu duyguya kapılınmışken PKK’nın tekrar tekrar daha vahşi eylemlerle karşımıza çıktığını (veya çıkarıldığını) anımsayınca aldı beni bir düşünce.

Türlü çeşitli sorular kafama üşüştü.

Sözgelimi Midyat saldırısından bu yana PKK’ye ağır kayıplar verdiren kayda değer bir operasyon haberi de medyada yer almadı.

Ramazan ayı nedeniyle kapalı kapılar ardında yapılmış ve açıklanmamış örtülü bir ateşkes anlaşması mı yapıldı diye kafamdan geçiyordu.

Midyat saldırısından bir gün sonra Başbakan Binali Yıldırım’ın; “PKK’dan görüşelim haberleri geliyor” şeklinde açıklama[1] yaptığını anımsadım.

Bu arada Ergani’den, Muş’tan, Tatvan’dan,  patlatılamadan yakalanan bombalı araç haberleri üst üste geldi. Acaba bu araçlar PKK tarafından iyiniyet gösterisi olarak patlatılmadan teslim mi edildi, kuşkuları kafama üşüştü.

Hatta ve hatta, PKK ile çatışma dönemi sona eriyor da, boşluk oluşmasın diye mi Gezi’ciler tekrar er meydanına davet ediliyor diye aklıma gelmedi de değil.

“Silahları betonlayın, koordinatlarını verin” çağrılarının da aynı günlere denk geldiğini anımsadım.

Devlet Bahçeli’nin “AKP ile PKK’yı kuytu köşelerde görüşürken yakalarsak dünyayı başlarına yıkarız”[2] şeklindeki açıklamasının bir duyuma dayanıyor olabileceğini düşündüm.

Aklımdan tüm bunlar geçiyorken, Sol Haber Portal’da bugün “Lübnan basınında “ABD, PKK ve Türkiye’nin İncirlik Üssünde görüştükleri, Öcalan’ın ev hapsi ve yeniden çözüm görüşmelerinin başlaması konusunda Türkiye’nin ikna edildiği” şeklinde habere[3] yer verildi.

Ortada bir garip durum var gibi geliyor bana… Sanki gizli bir ateşkes anlaşması yapılmış gibi bir hava seziyorum.

Evde oturmuş, aklımdan abuk-sabuk böyle şeyler geçiriyorum.

Hadi hayırlısı …

Kenan IŞIK


[1] http://www.milliyet.com.tr/binali-yildirim-pkk-dan-siyaset-2259575/

[2] http://www.hurriyet.com.tr/bahceli-bu-densizligi-hosgormek-mumkun-degil-40117294

[3] http://haber.sol.org.tr/dunya/lubnan-basini-yazdi-incirlikte-abd-turkiye-pkk-toplantisi-yapildi-ocalana-ev-hapsi-geliyor

 
Toplam blog
: 432
: 2964
Kayıt tarihi
: 16.05.07
 
 

Mülkiye mezunuyum. Emekli müfettişim. Ankara'da yaşıyorum. S'oligarşi isimli kitabı yazdım. Kitap..