Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

18 Nisan '14

 
Kategori
Eğitim
 

Parasız laik eğitim

Parasız laik eğitim
 

Trabzon'da çıkardığım dergi


Çağdaş toplum, laik eğitimle gerçekleştirilebilir. Atatürk, "Ulusculuk, laiklik, devletçilik, devrimcilik, halkçılık, cumhuriyetçilik " ilkeleri doğrultusunda ulusal devleti bayraklaştırdı.

Atatürk, Türkiye Cumhuriyeti'ni, ulusal - laik eğitimle pekiştirdi. Bu eğitimle nitelik kazanacak yurtsever yurttaşlar yetiştirmeyi amaçladı. Bilimden, sanattan uzak çağdaş olmayan eğitim kurumları bir bir kapatıldı.Değişik kurumların eliyle yürütülen eğitim bir elde toplandı. Eğitim, dinsellikten kurtulup ulusal-laik kimlik kazanma yolunda önemli bir adım attı.

İşte bu nedenle, “ Şer’iye ve Evkaf " vekaletleri, bunlara bağlı olan sıbyan okulları, medreseler, tarikatlar, zaviyeler kapatıldı. Ulusal - laik eğitimin bir ulusu özgür ve bağımsız yaşatacağını bilen Atatürk, eğitimin ulusal olması, boş inançlara dayanmaması gerektiği görüşünü Sakarya Savaşı ‘nın sürdüğü günlerde gündeme getirdi. 15 Temmuz 1921 ‘de topladığı “Maarif Kongresi” ulusal eğitim izlencesinin niteliğini belirledi .

1-5 Kasım 2010’da gerçekleşen 18. Milli Eğitim Şurası .‘Eğitimde 2023 Vizyonu’ ana başlığı altında ‘öğretmen yetiştirme; eğitim ortamları; ilköğretim, ortaöğretim; spor, sanat, beceri, değerler sistemi; psikolojik danışma, rehberlik-yönlendirme’ alt başlıklarından oluşuyordu.

18. Milli Eğitim Şurası’nda, özel okullara %50 parasal katkı, sayısı 4193'e ulaşan dersanelerin okula dönüşümünün sağlanması, okulları özelleştirip devrederek kurtuluşu bu alanda da özelleşmede aradılar. Böylece çözüm olarak Osmanlı bakanının,”Okullar olmasa eğitim sorunu kalmayacak.” dileği, anlayışı gerçekleşecekti.

Laik eğitim toplumsal geleceğimizin güvencesidir. Bunu kavrarken eğitimin parasız olması gerektiğini de yineleyelim.

 
Toplam blog
: 1064
: 732
Kayıt tarihi
: 24.03.12
 
 

Türkay KORKMAZ, umuda yolculuğu ertelemez. Mermeri delenin damlanın sürekliliği olduğunu bilir. Y..