Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

01 Mayıs '16

 
Kategori
Beslenme / Diyet
 

Rafet Doğanay ile röportaj

Rafet Doğanay ile röportaj
 

Rafet DOĞANAY ile Röportaj


Çok güzel bir röportajla karşınızdayım, bir yandan siz tüketiciler için güzel araştırmalar yaparken bir yandan da röportajlara son hız devam ediyorum. Bu ay, Doğanay Gıda Yönetim Kurulu Başkanı Rafet DOĞANAY ile görüşmekten mutluluk duydum.  Rafet Bey ile geçen ay gazetede yazmış olduğum “ Şalgam suyu “ adlı köşe yazım sayesinde tanıştık. Ardından bu ay yüz yüze görüşebildik, gıda piyasası ve yeni ürün çalışmaları üzerine güzel bir sohbet ettik. Sizlere ilk defa burada okuyacağınız, çok özel haberler getirdim.

Rafet Bey, hayat görüşünüz nedir, bu işinize yansıdı mı ?  ( Anladım ki bu soru her şeyi açıklıyor. )

Hayata pozitif bakan, insanlara değer verip farklı düşünceleri çok önemseyen biriyim, bu durum iş hayatıma tabi ki olumlu olarak yansıdı. Bunun yanında birkaç gün veya aylar sonrasını değil, yıllar sonrasını yani çok uzağı görmeye çalışan bir insanım.

Size sorulabilecek en doğru soru belki de şu:  Neden ŞALGAM üretimi?

Çok güzel bir soru sordunuz Özge Hanım, eskiden şalgam sokak başında satılırdı, her geçen bir bardak içer yoluna devam ederdi.  Sonra bir gün “ Neden biz bunun üretimini yapmıyoruz? “ diye düşündük. Bu kadar yararlı bir gıda ürününe herkesin kolayca ve daha rahat şekilde ulaşmasını istedik. Fakat bu söylendiği kadar kolay bir durum değildi, “ Önce şalgamı öğrenmeliyiz, içeriğinin tamamı nasıl? Vücuda etkileri neler? Nasıl üretiliyor, hangi koşullar sağlanmalı? “ gibi aklımızda bir çok soru işareti vardı. Bir üniversiteye başvurduk ve tüm araştırmalar yapıldı, bu aşamalardan sonra şalgam üretimine başladık.  O kadar yararlı bir gıda ürünü ki , tüm eczanelerde satılmalı düşüncesindeyim.

Peki bir üründe piyasada %95 lik pazar payına sahip olma başarısı neye dayanıyor?

Çok kaliteli ve donanımlı bir tesis kurduk.  Zamanında tadını beğenmediğimiz , istediğimiz gibi olmayan şalgam suyunun tamamını çöpe döktük, bunları da yaşadık. Üretimde ufak bir sorun yaşarsak, hissedersek onu direk dökeriz. Bu şekilde dikkat ederek, işimizde büyük titizlilikle %95 lik bir pazara sahibiz. Campet üretimi sayesinde, pazar payımızın daha da artacağını düşünüyorum.

Campeti tüketicilere kısaca nasıl ifade edebilirsiniz?  Olumlu geri dönüşler alıyor musunuz?

Cam kadar sağlıklı , pet kadar hafif ambalaj diyebilirim kısaca. Almanların bulduğu bir teknikle üretiliyor. Ürünlerimizde cam kullandığımızda maliyeti çok fazla oluyor, ama campet dediğimiz ambalaj içi cam dışı ise pet olan bir teknolojiyle üretiliyor. Bu üretimde kullanılan cam miktarı çok daha uygun bir hale geliyor. Aynı zamanda dolumlarımız aseptik. ( zararlı mikroorganizmaların girişini engelleme).  Tüketiciler campeti çok sevdi, görüyorum ki artık herkes daha da bilinçli.

Doğanay gıda denince akla ilk ŞALGAM ve LİMONATA geliyor. Başka hangi ürünleriniz var, bunların dışında ilerleyen günlerde hangi ürünlerinizle raflarda karşılaşacağız?

Şalgam ve limonata dışında sıkma portakal suyumuz da mevcut. Bunun yanında sirkelerimiz , %100 limon suyumuz ve %100 nar ekşimiz de var. İlerleyen zamanlarda,  nar suyu, elma suyu, üzüm suyu, ve soğuk çaylarımızla da tüketicilerin karşısına çıkacağız. İddialıyız.

2017 yılında üretimini hedeflediğimiz ürün ise, Mor havuç suyu.    

Sıkma portakal ürününüz hakkında bilgi alabilir miyim?

Tabi ki, içimi rahat bir portakal suyu ürettik. Asitlik oranı çok daha güzel olduğu için içimi rahat olarak adlandırıyorum. Bu üründe kullandığımız portakallar çok farklı, bu sebepten ürünümüz de farklı bir hale geliyor. %100 portakal suyu , konsantre değil ve şeker içermiyor. Oldukça dikkat çekecek diyebilirim.

Rafet Bey, samimiyetiniz ve sorularımı cevapladığınız için teşekkür ederim, son olarak tüketicilere mesajınız nedir?

Ben teşekkür ederim Özge Hanım, sizinle tanıştığıma çok memnun oldum. Tüketicilere piyasada içeriğini bilmedikleri ve her gördükleri gıda ürününün güvenilir olmadığını belirtmek istiyorum. Reklamı güzel olan , dışarıdan güzel görünen her şey kaliteli değildir. Araştırmak, bilinçli olmak lazım. Gıda terörüne karşı mutlaka önlem almalılar, bu da bilinçle olur. Sevgiler.

Görüyorsunuz ki ben fazlasıyla bilgilendim. Benim için çok güzel bir görüşme , sizler için de çok iyi bir röportaj olduğunu düşünüyorum. Siz okuyucularıma da bu önemli bilgileri aktarabildiysem ne mutlu bana. Rafet Bey, sektör hakkındaki tüm düşüncelerimi teker teker dinledi, düşüncelerime fazlasıyla değer verdi, sorularımı içten ve sabırlı şekilde cevaplayıp bir bir her şeyi anlattı.

Ve tüm bu başarı bence sorduğum ilk soruda yatıyor. “ Hayat görüşü. “ 

Teşekkürler Rafet Doğanay.

Gıda Mühendisi- Nermin Özge Bilge

 
Toplam blog
: 385
: 303
Kayıt tarihi
: 20.02.15
 
 

Gıda Yüksek Mühendisi  ..