Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

01 Mayıs '15

 
Kategori
e-Ticaret
 

Satın alma kararını etkileyen faktörler

Satın alma kararını etkileyen faktörler
 

Yapılan tüm çalışmalar ve teknik veriler e-ticaret’in ülkemizde sürekli büyüme gösterdiğine işaret etmektedir. Mevcut rakamlar, istatistikler ve bizim gibi sektörü yakından takip eden kişilerin ortak söylemi sektörün büyümeye devam edeceği yönündedir. Bu söylemler ve veriler de yatırımcıyı cezbetmekte, her gün e-ticaret sektörüne yeni projeler girmekte ve yeni yatırımlar gelmektedir. Fakat bu büyüme hızına göre sektörde istenilen satış hacminin çok uzağında bir grafik karşımıza çıkmaktadır.
 
Hacmin büyük fakat satışların bu hacme göre düşük oranda olması yatırımcıları satışları artırmaya yönelik yeni çalışmalar yapmaya itmektedir. Ürün gamlarının genişletilmesi, mevcut ürünlerin güncellenmesi, ürünlere ait yeni görseller eklenmesi, müşteri temsilciliği kanalının geliştirilmesi, e-ticaret sitesinin revize edilmesi gibi birçok çalışma yapılmaktadır.
 
Bu çalışmalar mutlaka gerekli olmakla beraber aslında yapılması gereken en önemli çalışma ise empati çalışmasıdır. Empati bildiğiniz gibi kelime anlamı olarak karşınızdakinin duygu, düşünce ve davranışlarını anlamak adına kendinizi onun yerine koymak olarak tanımlanabilir. Müşterilerinizin alışveriş yaparken veya alışveriş yapma kararı verdiğinde satın alma kararını etkileyen faktörler nelerdir öncelikle bu davranış biçimlerinin incelenmesi gerekmektedir.
 
Satın alma kararını etkileyen faktörler tüketici yönünden ve  eticaret  yönünden iki şekilde ele alınmalıdır. Tüketici yönünden baktığımızda yapılan birçok çalışmanın odak noktasında  risk  ve güven  konusu bulunmaktadır. Tüketiciler elektronik ortamda alışverişi riski bulmakla beraber büyük ölçüde de güvenli olmadığını düşünmektedirler.
 
Risk ve güven olgusunu aşabilen müşteriler için e-ticaret yönünden satın alma kararını etkileyen faktörlere baktığımızda ise karşımıza öncelikle ürün kalitesi, ücretsiz kargo, ürün yorumları ve ürün görselleri  gelmektedir. Aynı zamanda sosyal medyada ki yayınlar ve görüşler ile yayınlanan videolarda bu kapsam içinde değerlendirilebilir.
 
Önem olarak baktığımızda ülkemizde eticaret'in istenilen seviyeye gelememesinin asıl sebebi tüketici kanadındaki faktörlerdir. İnternet üzerinde bilgilerin çalınması, kredi kartı dolandırıcılığı gibi birçok olayın gerçekleştiği ortamda insanların elektronik ticaret üzerinden kredi kartı ile alışveriş yapma girişiminde bulunamaması, alışverişi riskli ve güvensiz görmesi gayet doğaldır.
 
e-ticaret projelerini güvenli hale getirmek çok önemli ve gerekli bir durumdur. Asıl önemli olan ise e-ticaret girişimi için mutlaka belirli güvenlik yazılımlarının zorunlu olarak kullanılması gerektiği ve bu güvenlik yazılımlarının ne işe yaradığının tüketicilere anlatılmasıdır. Tüketicilere yönelik yapılacak bilgilendirme çalışmaları ile risk ve güvensizlik düşüncesi minimal seviyelere indirilebilirse beklenen satış hacimlerine doğru bir ivmelenme yakalanacaktır.
 
Sektör içerisinde bulunana binlerce e-ticaret sitesi doğru hamleleri yaparak satış ve tercih trendinin yukarıya doğru gitmesini sağlayabilir. Bunu yapmak için profesyonelleşmek ve sektör dinamiklerini çok iyi bilmek gerekmektedir. Projenizin karlı ve uzun ömürlü olabilmesi ayrıca rakiplerinizden farklılaşmak için e-ticaret konusunda danışmanlık hizmeti almanız maliyetler ve projeniz açısından sizin için daha karlı olacaktır. Gelir gider konusunda yapılacak doğru analizler aslında projenizde bir e-ticaret danışmanı ile çalışmanın sizin için ne kadar avantajlı olacağını ortaya koyacaktır.
 
Kaynak: http://www.gokhansezer.com/
 
Toplam blog
: 16
: 530
Kayıt tarihi
: 21.03.15
 
 

20.05.1980 yılında Sakarya'da doğdum. İlköğretimin bitimiyle baba mesleğine istinaden 1990 yılınd..