Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

15 Kasım '17

 
Kategori
Ekonomi - Finans
 

Satışlarda Hediye ya da Bonus Verilmesi Ürünün Kalitesiz Olduğu Algısını Yaratıyor

Satışlarda Hediye ya da Bonus Verilmesi Ürünün Kalitesiz Olduğu Algısını Yaratıyor
 

Madem ürünün(malın) iyi, satılsın diye niye hediye veriyorsun; iyi mal müşterisini bulur, tanıtımını yap bırak. Bir üründen bir kere satın alan aynı ürüne tekrar gidiyorsa memnun demektir ve daha iyisini buluncaya kadar bu böyle sürecektir.

Senin amacın bu olacak. Ürününe güveniyorsan geniş kitlelerin hiç değilse bir defa ürününü satın almalarını sağlayacaksın. Eğer memnun kaldıysa dönüp sana gelecektir. Bir ürünün satılma garantisi ondan duyulan memnuniyettir.

Bir yazımızda da söylediğimiz gibi burada da amaç bilinçsiz tüketiciler; ama bilinmeli ki bilinçsiz tüketiciden müşteri olmaz, bugün senden alır yarın başkasına gider.

Belki rekabette avantaj sağlamak istiyorlar, ya da rekabet edemiyorlar. Böyle bir durum varsa neden, bonus vermediğiniz için değil başka şeyler var. Her bakımdan daha güçlü olanla ne yapsanız rekabet edemezsiniz; belki yine kaliteyle.

Ürün ve hizmetlerinize hediye ya da bonus verdiğiniz zaman kaliteden şüphe edilebilinir. Çünkü hediye, bonus, kampanya, taksit, indirim vs toplumda böyle algılanıyor. Diyeceksiniz ki Sayın Korkut bunlar satış politikasının günümüzde geçerli argümanları, herkes yapıyor ve ticaret böyle yapılıyor.

Ama böyle alışveriş etmeyenler de var örneğin ben hayatım boyunca yanında hediye verilen bir şey almadım ve işte devir değişti insanlar bilinçleniyor, bilinçli alışveriş edenlerin oranı toplumda yükseldi. Bu kimseler hediye, bonus, kampanya, taksit, indirim vs alışverişten kaçınıyorlar. Bunlara sadece kaliteyi satabiliyorsunuz.

Sonuç belki bizim söylediğimiz gibi değildir; bu algıya rağmen hediye ve bonus satışları artırıyor olabilir. Biz toplumdaki algının böyle olduğunu söylüyoruz. Böyle düşünüyor ama gidip yine de alıyorsa diyecek bir şey yok.

 

 
Toplam blog
: 6332
: 653
Kayıt tarihi
: 21.09.08
 
 

Sadece sayfalarda kalan yazılar şaheser olsalar bile önemsiz ve anlamsızdır. İnsanlara ulaşan ve ..