Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

31 Temmuz '15

 
Kategori
Sağlıklı Yaşam
 

Sık Ağrı Kesici Kullanımına Dikkat!.. İlaca Bağımlı Ağrılar

Sık Ağrı Kesici Kullanımına Dikkat!.. İlaca Bağımlı Ağrılar
 

İlaca Bağımlı Ağrılar


Ağrı Kesicilere Bağımlı mısınız? İlaca Bağımlı Ağrılar Nedir?
 
Başınız, boynunuz, beliniz, sırtınız bir yerleriniz sürekli ağrıyor mu? Günlük yaşamınızı sürdürmek için haftada 2-3 gün ağrı kesici kullanıyor musunuz? 
Dikkat!.. İlaca bağlı ağrılar, var olan ağrılarınıza eklenmiş olabilir. Ağrı kesiciler ağrı yapmaya başlamış, ilaç almasanız dayanamaz, ilacı alsanız da tam olarak ağrılardan kurtulamaz hale gelmiş olabilirsiniz. 
 
Migren baş ağrıları hastaları başta olmak üzere sürekli boyun-sırt ağrısı çekenler, fibromiyalji hastaları ağrı kesicileri fazla kullanmaya eğilimlidir. Bu hastalıklarda kronik ağrı ve tedavide çözümsüzlükler karşımıza çıkar. Kronik ağrıyla yaşamını sürdürmeye çalışan hasta ilaçlara yönelir. Ağrı kesici ilaçlar hiçbir zaman tedavi edemez. Sadece geçici ağrıyı baskılar. Bundan dolayı ilaç alım sıklığı gittikçe artar. Haftada 2-3 defa ilaç alımı sınırı aşıldıktan sonra ilaca bir çeşit bağımlılık gelişmiş olur. 
 
Bu hastaların tedavisine sürekli ilaç alımının kesilmesi ile başlanmak istenir. Bu durum özellikle migren hastalarında çok zordur. İlaç almadıklarında hem migren atakları hem de ilacın eksikliğinden dolayı olan baş ağrıları tavan yapar. Migren tek başına dayanılmazdır, bu durumda daha da zor hale gelir. Bu aşamada sistemin geçişini sağlamak için bazı epilepsi ilaçları, sakinleştiricilerin düzenli kullanımı önerilmektedir. 
 
Baş ağrılarında çaresiz kalan doktorlar kortizon kullanmayı denerler. Kortizon ya da kortikosteroid tedavisi başlangıçta olumlu etki yaratsa da uzun vadede ağrıyı daha artırmakta ve hastayı sürekli kullanmak zorunda bırakmaktadır.Yaygın yapılan ilaç tedavisi başta olmak üzere migrenle ilgili tedavilerin en önemli eksikliği ya da sorunu nedene yönelik olmamalarıdır. 
 
Kronik migren ve süreğen günlük baş ağrısı olan hastanın öyküsü:
 
“Kendimi bildim bileli, orta sondan bu yana baş ağrım var. Benim tüm hayatım boyunca çalışma performansımı çok etkiledi. Okula gidemedim, sınava çalışamadım, işe gidemedim. İşe gitsem bile ağrı ile yapıyor gibi görünüyorum ama yarı performansla çalışmaya çalışıyorum. Ağrı ve ilaçlarımla yaşamaya çalışıyorum ama ilaçlardan artık kurtulmak istiyorum. Ağrıdan kurtuluş yok galiba ama ilaçlardan kurtulsam diyorum. 
 
En ciddi tedaviyi 4 yıl kadar önce gittiğim baş ağrısı profesörü ile yapmaya çalıştım. Bana çok ağrı kesici kullandığımı söyledi ve 2 tane ilaç başladı.  Biri kalp ilacı, diğeri ise sara hastalarının kullandığı bir ilaçtı. İlk aylarda biraz arasını açar gibi oldu sonra işe yaramadı. Halen kullanıyorum. Haklısınız işe yaramıyor neden kesmiyorsunuz, diyorsunuz ama kesemem ki. Bu ilaçları azalttığım anda ağrıyı toparlayamıyorum, her an ağrıyor, mecburen alıyorum. 
 
Sadece ilaçlar değil ki, iğnelerle tedaviler yaptırdım, nöral tedavi gibi boynuma başıma bir şeyler enjekte ettiler,  akupunktur yaptılar, en son hacamatta yaptırdım, ameliyat düşünüyordum araştırdım. Riskleri vardı, olup iyileşmeyen hastalarda vardı. Ben haftada 2-3 ağrıya razıyım artık, ne yapayım ama ilaçlardan kurtulabilsem diyorum.”
 
Kronik Baş Ağrısı Tedavisi:
 
Kronik baş ağrılı hastalarda olumlu sonuçlar almak için hem ağrı kontrol edilmeli hem de bir çeşit olan ilaç bağımlılığından hasta kurtarılmalıdır. Gökmen Yaklaşımı’ nda öncelikle nöral terapi ile tedaviye başlanır. İlacın otonom sinir sistemi üzerindeki etkilerinin düzenlenmesine ve ağrının kontrolüne yardımcı olur. Hastadaki gelişmelere göre kısa sürede ağrının nedenlerine yönelik çalışmalar başlanır.
 
Tedavinin belli aşamalarında hastanın ağrı kesici ilaç ihtiyacı azalır. Zorlanmadan hasta ilaç alımını kendisi bırakır. Tedavi sonunda hasta hem ağrılarından hem de ilaçlardan kurtulmuş, tüm beden sağlığına kavuşmuş olur. 
 
 
 
 
Toplam blog
: 120
: 1777
Kayıt tarihi
: 07.05.14
 
 

Klasik tıp eğitimi ile integratif tıp bilgilerini birleştirerek “Gökmen Yaklaşımı” adını verdiği ..