Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

17 Nisan '15

 
Kategori
Müzik
 

Sıla güzellemesi

Sıla güzellemesi
 

google


Bu hatun kişi beni bitiriyor.

Kendisi bir şarkıcı. Kendisini hepi topu, son 3 aydır olarak dinliyorum ve seyrediyorum. Günde 10-20 kere falan gibi. Televizyon var, internet var, aradığın çıkıyor karşına zaten.

Peki bu hatun kişinin şarkıları, benim gibi, ruhuna ölü toprağı betonlanmış birini nasıl içlendiriyor?

İşte bu metin, onun için yazılmış olacak.

Öncelikle kendisi, 30 yıllık arkadaşım olan bir hanıma feci benziyor ki sesleri birbirine hiç benzemez. Ancak, kendisini kimi ‘playback’ gibi dinliyorum, o derece yani.

Asıl nokta, kendisinin sesi ve tarzı, en yakın Haris Aleksiu’ya benzemekte en yakın.

http://tr.wikipedia.org/wiki/Haris_Aleksiu

Şerh: Tınısı değil, bana hissettirdikleri.

Müzikte, bazı besteciler (Piazzolla) ve bazı şarkıcılar (Sezen Aksu), beynimi dosdoğru geçip, içerideki en derin bir yerleri (ama kalbi değil, başka bir şeyi) vuruyor. Yakıyor yıkıyor beni.

Sıla da öyle.

Yitirdiğim bir şeyleri hissettiriyor bana.

Ölümü hissettirmiyor henüz. Sıla, hayat bilgisi derslerinin o ünitelerine henüz gelmeiş, çünkü genç sayılır. Dileriz, olabildiğince de geç gelir.

Devam:

Bir zamanlar yaşamış olduğum sevdaları hissettiriyor.

En önemlisi:

Sıla, bana yanyana oturup susma sevgisi veriyor. Bir kadınla ve/ya bir insanla yaşayabileceğim en büyük güzellik bu çünkü.

Kendisinin benim bulunuduğum tarafa ateş etmesi veya onu algılaması pek mümkün değil, oralarda hiç kimsele yok çünkü. Boş atıp, dolu vuruyor yani.

Yine de, onu çok seviyorum.

Kendime kendimi iyi, güzel, doğru hissetme hakkı verdiğimde, bir savaş molası alma hakkını yaşadığımda, Sıla dinliyorum.

Ve gidip sonra savaşa devam ediyorum.

Bu, bir ‘Bitmeyen Kavaga’ çünkü.

Sıla’nın sesinin ve ruh güzelliğinin bitmemesini diliyorum ama bu konuda hiçbir şans tanıyamıyorum kendisine, ustası Sezen Aksu çünkü.

Şeytanımla, ona iyi talihler diliyorum.

Dipnot 1: Kendisi, ‘Reverans’ hariç, hareketli parçaları söylemeyi beceremiyor, benden söylemesi. Ya da dost acı söyler.

Dipnot 2: Şimdiye dekki kliplerinde tüm imajları tüketti. Ray Bradbury’nin ‘Yüzsüz Adam’ı olmak üzere gibi.

 
Toplam blog
: 2216
: 514
Kayıt tarihi
: 16.08.06
 
 

Serbest yazarım. 1960 doğumluyum. BÜ İşletme mezunuyum. ..