Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

27 Şubat '15

 
Kategori
Okullar
 

Sivas Öğrenci Meclisi Başkan Vekili Süleyman Güngör ile...

Sivas Öğrenci Meclisi Başkan Vekili  Süleyman Güngör ile...
 

Süleyman Güngör


Sivas Öğrenci Meclisi Başkan Vekili Süleyman Güngör “Lisede kendini geliştirme başlayan birey emsallerine göre hayata daha donanımlı atılacak ve başarı kaçınılmaz ve büyük olacak.

SORU- Bize kısaca  kendinizi tanıtır mısınız ?

SÜLEYMAN GÜNGÖR-1997 Sivas doğumluyum 4 çocuklu ailenin 3. çocuğuyum ilk ve orta öğretimimi Sivas Vali Aydın Güçlü i.ö.o. tamamladım şu anda Sivas Atatürk Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesi Raylı Sistemler Bölümü son sınıf öğrencisiyim aynı zamanda okulumun öğrenci meclisi başkanlığı ve Sivas öğrenci meclisi başkan vekilliği yapıyorum. Gökkuşağı Engelliler ve Dostları Derneği CÜSEM ve Sivas Belediyesi iş birliği ile yapılan şu anda da devam etmekte olan işaret dili kurslarına katılmaktayım. Sivas fotoğraf sanatçıları derneğinde fotoğrafçılık eğitimlerine ve etkinliklerine katılıyorum. Okulumda iki eğitim yılı boyunca fotoğrafçılık kulübü başkanlığı da yaptım.

SORU- Öğrenci Meclisi  Başkanlığına  aday olma ve  Başkan Vekili olma   hikayenizi anlatır mısınız ?

SÜLEYMAN GÜNGÖR- Küçük yaşlardan itibaren çevremdeki insanlara faydalı olmayı ve onların problemlerine ihtiyaçlarına duyarlı olmayı seviyordum. Bir gün öğretmenimle günümüzde yaşamış olduğumuz sıkıntıları konuşurken bana şunları söyledi "Eğer mevcut düzenden memnun değilsen koyun gibi güdülen değil güden ol " bu söz beni çok etkilemişti bu günden sonra yönetici olmaktan hiç çekinmedim sınıf arkadaşlarımın da isteğiyle okulumun öğrenci meclisi başkanlığına aday oldum okulumun öğrencilerinin desteğiyle okul başkanı seçildim ve ilçede seçilme hakkını kazandım. Yaptığım işin en iyisi olmak için merkez ilçe başkanlığına aday oldum diğer aday arkadaşlarımın siyasi destek bulmalarına karşın  herhangi bir siyasi partiyi ideolojik yapılanmayı karıştırmadan yalnızca öğrenci arkadaşlarımın kendilerine faydalı olacak kişiyi seçeceklerine güvendim ve seçildim. Böylece il seçimlerine katıldım orada ilçelerimizin problemlerini benden daha iyi bilen şu anda da il Öğrenci başkanımız olan Nevzat YÜCE ile tanıştım. Makam, yalnızca yapacağımız işlerde bir araç olduğu için kendisi başkan seçilince bizim kendi projelerine katkıda bulunacağımızı düşünerek Başkan Vekilliği görevini bize verdi. Kendisine bana böyle kıymetli görevi verdiği için sizlerin huzurunda teşekkür ediyorum. 

SORU- Başkan adaylığı ve şu an duygularınız  arasında ne farklar var?

SÜLEYMAN  GÜNGÖR-İl başkan vekili olmadan önce sadece çevremdeki insanlara nasıl faydalı olabilirim diye düşünüyordum. Şu an ise Sivas'ta ki hatta ülkemdeki öğrenci arkadaşlarıma nasıl faydalı olabilirim diye düşünüyorum. Aslında omuzlarımız da ki şerefli yük arttı ama  ufacık da olsa bir kişiye faydamız dokununca hazzı da o kadar büyük oluyor.

SORU- Öğrenci Meclisi  olarak neler yapmayı planladınız?

SÜLEYMAN GÜNGÖR-  Gelişen bir Türkiye için bilinçli ve bilgili bir topluma ihtiyacımız var bunu da elbette ki bilinçli bir nesil oluşturarak sağlayacağız. Bu nesil sürekli öğretim gören değil de eğitim görerek öğretime kendi ulaşan bir nesil olduğu zaman gelişme kaçınılmaz olacaktır. Bu düşüncelerle yola çıktık ve bu noktada okullarımıza sizin gibi kıymetli yazarlarımızı davet ederek öğrencilerle buluşturarak bilinçlendirme programları yapıyoruz.

SORU- öğrenci Meclislerinin okullara ve öğrencilere  ne  gibi faydaları var sizce?

SÜLEYMAN GÜNGÖR-  Öğrenci Meclislerinin okulun problemlerinde öğrencilerinde faal olarak görev yapmaları sağlanarak okulun problemlerine hızlı etkili çözümler bulunuyor ayrıca öğrencilerin  yani orada yaşayan insanların gözlemleri sayesinde ayrıntılar gözden kaçmıyor öğrenci muhatap buluyor.

Eğitim sistemine katkısı ise bireylerin sorumluluk bilincini geliştirerek problemlere karşı duyarlı olmayı, demokrasi bilincini öğretiyor ve liderlik vasfı olanları ortaya çıkararak geleceğe hazırlıyor.

SORU- Öğrenci Meclisi  Başkan Vekili olmanız  ilerde lider  olacağınız  duygusu oluşturdu mu sizde ? İleriki hayatınızda  neler yapmayı planladınız ?

SÜLEYMAN GÜNGÖR-  Elbette ki böyle bir duygu oluştu. Becerebileceğimiz ülkemize milletimize faydamız dokunduğu sürece daha büyük liderlikler yapmak istiyorum . İleride ülkemin lideri olmak isterim.

SORU- Diğer gençlerin aksine siz gelişimi ve geliştirmeyi seven insansınız. Bunun size ne katkısı oldu?

SÜLEYMAN GÜNGÖR-  İnsanoğlu yaradılışından itibaren kendisini gelişmeseydi bu gün İlkel bir yaşantı sürüyor olurduk. Bunun bana katkılarını tarihten bir örnek ile vereyim Fatih Sultan Mehmet devlet işlerinde deneyim kazanması için babası tarafından Manisa’ya gönderilirken

Babası sorar: oğlum hangi hocanı yanın da götürmek istersin?

Fatih: Akşemsettin ‘i ve Molla Gür ani ‘yi isterim

Babası: Neden o kadar hocanın içinde  Akşemsettin?

Fatih: ben gemileri uçurup Konstantiyye'yi  (istanbul) alacağım dediğim zaman bütün hocalarım gülerek olur mu öyle şey derken Akşemsettin yaparsın evladım dediler …

Gemileri uçuramasa da karadan yürüterek İstanbul ’un fatihi oldu. İşte bu olaydan anlayacağımız gibi Akşemsettin gibi geliştiren ve ufkunu açan insanlar oldukça fatihlerde olacak onlardan biriside benim.

Kursları gelişimimizdeki basamaklar olarak düşüne bilirsiniz. Ne kadar basamak çıkarsanız o kadar zirvede olursunuz. Kendimi tanıtırken de bahsettiğim işaret dili, fotoğrafçılık, hızlı okuma , aile mektebi vb. birçok kursa katıldım ve katılmaya devam ediyorum. O kadar zirveye çıkıyorum.

SORU- Gelişimi seven  insan  geliştiren  insanlar ile bir araya gelince ne kazanır  sizce?

SÜLEYMAN GÜNGÖR-  Gelişmeyi seven insan geliştirmeyi de sever, çevresini  geliştirmek  isteyen  insanları da..   İtiraf etmek gerekirse bu bir bağımlılık. Gelişmeyi seven insanlarla beraber olunca ister istemez yanındaki de gelişiyor onun deneyimlerinden bilgilerinden faydalanıyorsunuz buda sizi önünüzdeki yaşama hazırlıyor ve bilgi sahibi oluyorsunuz karşınıza çıkan problemleri daha kolay yenerek, başarılı bir yaşam geçirmenizi sağlıyor.

SORU- Liseliler  daha lisede iken Kişisel Gelişimi önemsedikleri zaman neler kazanırlar?

SÜLEYMAN GÜNGÖR-  Çok sevdiğim bir ata sözü “zararın neresinden dönsek kardır” daha önceden de belirttiğim gibi insanoğlu gelişmeye muhtaçtır. Lisede kendini geliştirme başlayan birey emsallerine göre hayata daha donanımlı atılacak ve başarı kaçınılmaz ve büyük olacak.

SORU- Son olarak  lider  olmak isteyenlere  neler önereceksiniz?

SÜLEYMAN GÜNGÖR- Bunu maddeler halinde açıklayayım.

 -Giyimlerine dikkat etmeliler ve Çok kitap okumalılar çünkü insanlar giyimleriyle karşılanır bilgileriyle ağırlanırlar.

- Her türlü düşünceyi dinleyip analiz etmeliler. Çünkü artık yaptıkları hata sadece kendilerinin değil lider oldukları toplumu etkileyecek 

- makam onları yüceltmemeli onlar makamı yüceltmeli ;yani  daha öncede belirttiğim gibi makam hırsı olmamalı eğer o topluma kendinden iyi lider olacak birisi varsa ona bırakmalı ta ki kendi ondan iyi olana kadar.

Sözün özü lider olmak için lider olacağınız toplumu temsil etmelisiniz , bilgili olmalısınız, hitabetiniz güçlü olmalı ve en önemlisi adaletli olmalısınız .

 

Bana böyle bir imkan sunduğu için çok teşekkür ederim ....

 
Toplam blog
: 1096
: 1558
Kayıt tarihi
: 28.12.07
 
 

1967 Tokat'ın  Pazar ilçesi doğumluyum. İşitme engelliyim. İstanbul Üniversitesi iktisat Fakültes..