Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

20 Eylül '17

 
Kategori
Kültür - Sanat
 

Söke'de İz Bırakanlar

Söke'de İz Bırakanlar
 

SÖKE’DE İZ BIRAKANLAR

Elimde, belleğimde, düşüncelerimde, değerli eğitimci, yeri zor doldurulur araştırmacı, şair, yazar,  aziz dost Abdulkadir Güler’in “Söke’de İz Bırakanlar” adını verdiği kitabı var. 444 sayfa olan kitapta Söke’nin tarihçesi, söke kaymakamları, ticaret, ziraat, kooperatif halk eğitim ve öğretmenevi başkanları, söke kültürüne ayna tutanlar, eğitimci ve öğretmenlerin yaşam öyküleri ve çalışmaları anlatılmış, Söke’de basın yayın hayatından söz edilmiş, yaşam öykülerinde ders veren anılara, şiir örneklerine de yer verilmiş.

 Kitapta adı geçen kişilerin yaşam öyküleri ders verecek şekilde hazırlanmış.

Hemen “ellerine, yüreğine sağlık Abdulkadir öğretmenim” diyorum.

Abdülkadir; “Bitmez tükenmez kuvvet sahibi olan, her şeyi yapmaya gücü-kudreti yeten Allah’ın kulu” demekmiş. Öğretmenim; ” Benim asıl adının Abdülkadir, göbek adım ise Geylani’dir”.demektedir.  Üstat Feyzi Halıcı sevgili Güler için “...bir gönül insanı, bir gönül şairidir. Bu unvanı Söke Söke, engin bilgisiyle, kültürüyle, zekasıyla, kabiliyetiyle bu toplumun bilge kişilerin-den almıştır...” diyor.

Ben de ekliyorum:

Abdulkadir Güler, yapıtları ve kişiliğiyle edebiyatımızın nadide simalarından, ender

kalemlerinden birisidir.

Aziz dost Abdulkadir Güler, dürüst, kadirşinas, sebatkâr, hatır güden, çalışkan, arkadaş canlısı bir yardım meleği, vefakâr, sebatkâr, âlicenap, olgun, sağlam karakterli, mütevazı, becerikli, iyi niyetli, dost canlısı, eleştirmen, gayretli, yardımsever, doğrudan ayrılmayan, erdemli, hoşgörülü, araştırmacı, derlemeci, karşılık beklemeden çalışan bir eğitimci, bir yazardır.

Türk Kültürüne yaptığı çalışmalarla, yapıtlarıyla ve olgun kişiliğiyle yazın yaşamımızın az bulunur kalemlerinden birisidir.

Değerli meslektaşım Abdülkadir Güler 1946 yılında Mardin- Kızıltep’de doğmuş. Öğretmen okulunu, Eğitim Enstitüsü Türkçe bölümünü, 1992 yılında da AÜAÖF Türk Dili ve Edebiyatı Bölümünü bitirmiş. Anadolu’nun birçok yerinde, orta dereceli okullarda Türkçe Edebiyat öğretmenliği ve yöneticilik yaptıktan sonra 1995 yılında emekli olmuş. Otuz yıldan bu yana da Söke’de yaşamını sürdürmektedir.

Değerli öğretmenim Abdülkadir Güler 1962 yılından bu yana yazıyor. O günden bu güne yirmi kadar esere imza atmıştır. “Ağaç Dikin” isimli şiiri İlköğretim 4. sınıf kitabında yer almıştır. Yaşamı ve eserleri Ankara Gazi Üniversitesi tarafından tez konusu olmuştur. Eserleri ile bir çok ödüle layık görülmüş,  birçok şiir, basın yayın başarı, Türk kültüne hizmet ve özel başarı ödülleri almıştır. Evinin bir köşesinde ödül koyacak yeri bile azalmıştır. 2008 yılında da Sökenin Kültür Çınarı seçilmiştir. 

Sevgili Güler’in en büyük ödülü ise, halkın, okuyucuların kalbinde yatan büyük sevgidir.

O’nun en büyük ödülü gönüllere kurduğu tahttır.

Üç evladı ve altı torun vardır.

Sanat ve kültür çalışmalarını sürdürmektedir.

Onun kitaplarını özetleyebilirsiniz, ama kişiliğini, vefasını, candan dostluğunu, çalışkanlığını, çağdaşlığını, âlicenaplığını, mertliğini, hoş sohbetini, güler yüzünü, inanılır-güvenilirliğini, insan sevgisi dolu yüreğini, asla özetleyemezsiniz, asla…

İlkokuldan bu yana kesintisiz yazan Güler, hala birçok gazete ve dergide yazmaya devam etmektedir.

Sevgili öğretmenim, ”Öğretmenin görevi ölünceye değin bitmez, otuz yıldan beri  Söke’de yaşıyorum. Söke’yi ve değerli insanlarını yakından tanıyor, Söke’nin ekmeğini yiyorum, suyunu içiyorum ve güzel havasını teneffüs ediyorum, bu açıdan kendimi sorumlu görüyorum, kendimi de Söke’li sayıyorum.” diyor.

O’nu kısaca özetlersem, “Söke’nin Koca Çınarı” diyebilirim.

Onun kitaplarını özetleyebilirsiniz, ama kişiliğini, vefasını, candan dostluğunu, çalışkanlığını, çağdaşlığını, âlicenaplığını, mertliğini, hoş sohbetini, güler yüzünü, inanılır-güvenilirliğini, insan sevgisi dolu yüreğini, asla özetleyemezsiniz, asla…

Ders dostluksa, arkadaşlıksa, vefaysa, konu mutlaka Abdulkadir Güler olmalıdır, Abdulkadir Güler…

 
Toplam blog
: 165
: 646
Kayıt tarihi
: 16.02.09
 
 

Recai Şahin: 1941 yılında Fethiye- İncirköy'de doğdum. İlkokul köyümde, ortaokulu Fethiye'de okud..