Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 
 

AYFER AYTAÇ GAZETECİ YAZAR

http://blog.milliyet.com.tr/ayferaytac

21 Mart '18

 
Kategori
Güncel
 

Sorgulanalım Sormayalım

Sorgulanalım Sormayalım
 

Ben sana hayran, sen cama tırman…


Euro fırlamış, dolar tırmanmış, Türk lirası şaşmış kalmış. Fakirlik, işsizlik, aşsızlık haddi aşmış. Nedenini, niçinini sormayalım, sorgulamayalım. Doğru cevabı verecek muhatap bulamayız, bulamamak hiç şaşırtıcı değil.

Biz hepimiz madem öleceğiz, kafamızı sorularla, sorunlarla yormayalım. Gündemin, değişimine yetişemiyoruz zaten; bir de varlıkla, yoklukla uğraşarak, zor şartlara uğramayalım. Sormadan yaşarsanız, sıkıntıya uğramazsınız. Rahat duralım, rahat olalım.  Bakın ekranlara herkes çalıp oynuyor. Kimin yağı, bulguru yok, kimsenin umurunda olmuyor. En iyisi düşünmeyeceksin. “Bu ülkenin akıllısı biter, delisi bitmez” deyip, gülüp eğleneceksin. Elalem ne derse desin, sen sorma, gül eğlen, çok yaşa…

Sormayalım, ama sorgulanalım. Duruma çok duygusal yaklaşmayalım, “menfaatimizedir mutlaka” değip, geçelim.  Yeni sorgulamalar ne olur, bilmem, ama şimdi deprem riski sorgulaması için millet, e- devlete yığılır oldu. Oturdukları bölgenin deprem riskini öğrenmek isteyenler, koordinat ve adres bilgilerini girerek sonucu öğrenebilecek. Haydi hayırlısı, riskli evde oturanın yüreğine inmese bari, bilemiyorum. Gerçekten çok zor olacak bu sorgulamalar, diye düşünmeden edemiyorum. Sorgulama uğruna saatleri internet başında geçirmek kolay olmasa gerek….

Hatırlarsanız, kısa bir zaman önce bir kimlik sorgulaması başlamıştı. Millet soyunu araştıracağım diye siteleri çökertmişti., ister istemez ben de baktım iki kuşak evveli dedemin, nenemin adının yazılı olduğunu gördüm. Ben onları zaten annemden, babamdan duyup öğrenmiştim. Boşuna bir kuru emek verilmiş, milletin zamanı sitelere gömülmüş.

Bizim 4000- 5000 yıl, belki daha eskilere giden bir tarihimiz varken, hatta tarih var olmadan olduklarını bile ispat etmek isteyen bu kadar millet varken, kendi insanlarımızın kendi nesillerini bir zamanla kısıtlamaları ne acı. Kardeşim ben Türküm. Benim atam ne Cumhuriyete ne Osmanlıya kadar dayanıyor benim soyum Orta Asya bozkırlarına gider. Oraya kadar gelen varsa buyursun gelsin. Gelmeyen zaten bizden değildir. Soyağacı gündemiyle milleti kimse uyutmasın. Gününün sıkıntılarını unutturmasın.

Zira gayet ciddi durumlar varken bunlarla oyalanmamız hiç hoş olmuyor. Sonra bazı sorgulamalar başladı, yeni gündemler ortalığa atladı. Şimdiki gündem evinin deprem sorgulaması. Yakında su içtiğinden mi, çok yediğinden mi şiştin sorgulaması, ödem mi, deden mi sorgusu ve nefes almana ödeme yapma gündemi…

Ne zaman öleceğiz, ölürken nelere dikkat edeceğiz sorgulaması başlarsa hiç şaşırmayalım. Yeni sorgulamalara göre millet önceden önlem alsa hiç fena olmaz. Vallahi bizim sorgulamalarımız hiç bitmeyecek bu gidişle bakalim daha nelerimimizi sorgulayacaklar merak ediyorum. Bu Miletti başka tarafa yönlendirmekten başka birşey değil gibi bu sorgulamalar. Ben bu oyunu oynamayacağım, kendimi bir kukla gibi hissetmek istemiyorum. Üç günlük ömrümü sormalardan, sorgulamalardan uzak tutmak istiyorum.  Ne diyeyim? Ben sana hayran, sen cama tırman…

Ayfer AYTAÇ – ayferaytac.com

 
Toplam blog
: 622
: 205
Kayıt tarihi
: 08.12.14
 
 

Gazeteci-yazar ..