Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

06 Mayıs '16

 
Kategori
Üniversiteler
 

Sosyal Hizmetler Bölümü Öğrencisi Zekiyegül Tuna ile..

Sosyal Hizmetler Bölümü Öğrencisi Zekiyegül Tuna ile..
 

Zekiyegül Tuna


Sosyal Hizmet ve Çocuk Gelişimi Bölümünü beraber okuyan Zekiyegül Tuna Nerede olursam olayım, yaptığım işi severek yapmak ilk önceliğim arasında olacaktır.”

SORU- Bize kışça kendinizi  tanıtır mısınız? Hangi  okullarda okudunuz?

ZEKİYEGÜL TUNA- 3  Nisan 1996 Tokat doğumluyum. İlkokulu köyde okuyup liseyi merkezde o yıl yeni açılmış olan Zübeyde Hanım Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesinde çocuk gelişimi bölümünde okudum. Gaziosmanpaşa Üniversitesi'nde Tokat  MYO Çocuk gelişimi bölümü 1. sınıfı okurken tekrar üniversite sınavına girerek Atatürk Üniversitesi A.Ö. lisans sosyal hizmet bölümünü kazandım. 2015 yılında Gaziosmanpaşa Üniversitesi ön lisans çocuk gelişiminden mezun oldum. Şu an sosyal hizmet 2. sınıf öğrencisiyim ve iyi ki bu bölümleri tercih etmişim diyorum. Yarım kalan ön lisans çocuk gelişimi eğitimimi lisans okul öncesi öğretmenliğine tamamlamayı düşünüyorum. 

SORU- Neden çocuk gelişimi?  Bu okulu yazmadan önce ve su an duygularınız arasında ne fark var?

ZEKİYEGÜL TUNA-Ailem ve benim ortak kararım ile meslek lisesine başlamıştım. O yıl lisenin yeni açılmış olmasından dolayı bazı dezavantajlar yaşadığımız söylenebilir. Bölüm hakkında çevremden dinlediklerim, içimdeki çocuk sevgisi ve çeşitli dallarda meslek geleceğinin devam edeceğini göz önüne alarak çocuk gelişimi bölümünü tercih ettim. 3 yıl lisede 2 yıl üniversitede toplamda 5 yıl bu bölümün, gerek teorik gerekse uygulamalı stajlarla eğitimini aldım. Aldığım eğitimler, duygu ve düşüncelerimin, hayata bakış tarzımın, özelliklede çocuklara dair bakışımı ve davranışımı değiştirerek olumlu yönde geliştirdiğini düşünüyorum.

SORU-  Çocuk gelişiminden sonra sosyal hizmet uzmanlığı   neden   bu okulu tamamlayınca  siz de ne kazanacaksınız?

ZEKİYEGÜL TUNA- Çocukları sevmek, tüm insanlığı sevmektir. Ben çocuk gelişiminden sonra sosyal hizmetle bir nevi sınırlarımı genişletmiş oldum. Bugünün çocukları yarının büyükleri olacak, temeller ne kadar sağlam atılırsa, yükseğe çıkmakta o oranda artacaktır. Peki ya yükseğe çıkamayan, alçakta kalan ya da sarsıntılar sonucu zarar gören yada yıkılan binalar ( yani insanlar ) onlar ne olacak? bu durumda gerek görülen yerlerde sosyal hizmet devreye girerek insanların, toplumun yararına hizmet edecektir. Bende  sosyal hizmet bölümü ile ne kadar doğru bir karar verdiğimi bir kez daha anlıyorum.

SORU- Ailenizden bahseder misiniz? Anne ve babanız ne iş yapar? Kardeşleriniz nerede okur onların sızın çabalarınıza bakış  acısı nasıldır?

ZEKİYEGÜL TUNA- Ailem geçimimizi köyde çiftçilik yaparak sağlıyorlar. Köyde doğup büyümüş olmamı bir avantaj olarak görüyorum çünkü küçük yaşta hayvan ve doğa sevgisi kazandım ve bu  konulardaki duyarlılığım erken yaşlarda gelişmiş oldu. Kardeşim merkezde bir ortaokul son sınıfta eğitimine devam etmekte. Ailem benim her zaman arkamda olarak bana en büyük desteği vermiş oldular. Benim  bu bölümlere olan isteğim ve heyecanım onları da mutlu etti  ve bu durum benim yöneldiğim konulara daha sıkı bağlamama vesile oldu hâlâda olmaya devam ediyor.

SORU-  Sosyal hizmet uzmanlığını tanımlar  mısınız çalışma alanları neler?

ZEKİYEGÜL TUNA- Sosyal hizmet uzmanı ( sosyal çalışmacı ); Ekonomik, sosyal ve kültürel yönden sıkıntı içinde bulunan kişi, grup  ve topluluklara sorunlarını tanıyıp çözümlemelerinde sahip oldukları araştırma ve yararlanma konusunda yardımcı olan kişidir. Çalışma alınları çeşitlilik göstermektedir;  Aile ve Sosyal Politikalar Bakanlığı, il ve ilçe müdürlükleri, Sağlık Bakanlığına bağlı hastaneler, MEB'e bağlı rehberlik ve araştırma merkezleri, Çalışma ve Sosyal  Güvenlik Bakanlığında, Sosyal Hizmetler ve Çocuk Esirgeme Kurumunda, SSK'da, İş ve işçi bulma kurumunda, DPT'de, rehabilitasyon merkezlerinde, çocuk yuvaları, yetiştirme yurtları, huzurevleri, ıslahevleri, cezaevleri, nüfus planlama ile ilgili kuruluşlarda çalışabilirler...

SORU- Çocuk gelişimi bölümünü tanımlar  mısınız? Çalışma alanları neler?

ZEKİYEGÜL TUNA-''Çocukların sağlık, gelişim, beslenme ve eğitimi konusunda bilgili olan; onların zihinsel, bedensel, duygusal  ve toplumsal gelişimlerine yardımcı olmak için eğitim programları hazırlama ve uygulama, ana-babalara çocuklarına ilişkin sorunlarında yol gösterme ve rehberlik çalışmaları düzenleme konularında çalışacak eleman yetiştiren bir bölümdür.''

Çalışma alanları; Kamu ve özel sektörde okulöncesi  eğitim kurumlarında yöneticilik yapabilir, çocuk gelişimi ve okulöncesi öğretmeni olarak çalışabilir. Hastanelerde ve Aile Merkezlerinde, MEB'e bağlı okullarda, özel eğitim kurumlarında ve RAM'larda, Çocuk ve Gençlik Merkezi bünyesinde, Sosyal Hizmetler ve Çocuk Esirgeme Kurumuna bağlı Toplum Merkezlerinde, Koruma bakım ve rehabilitasyon merkezlerinde,  SHÇEK Genel Müdürlükleri çocuk evlerinde, Aile Danışma Merkezlerinde, Emniyet Genel Müdürlüğü Çocuk Şube Müdürlüğü Büro Amirliğinde çalışabilmekteler ...

SORU-  İki alanda birden okuyorsunuz? Hangisinde uzmanlaşmak ve ilerlemek istiyorsunuz   neden?

ZEKİYEGÜL TUNA- Okuduğum iki bölümünde hakkını vererek sonuna kadar ilerletmek hedeflerim arasında. Biliyorum ki ilerlemek, kendini geliştirmek adına hiçbir zaman son diye bir şey yok. Bu bilinçle hareket etmek her iki meslek grubu içinde gerekli kriterler arasında.

Aldığım eğitimleri ortak bir meslekte birleştirmek istediğim nokta ise SHÇEK kurumlarıdır. Fakat hayatın ne getireceğini, rüzgarın bizi nereye savuracağını bilemeyiz. Ama rüzgara göre rotamızı belirlemekte bizim elimizde. Nerede olursam olayım, yaptığım işi severek yapmak ilk önceliğim arasında olacaktır.

SORU- Çocuk gelişimi ve sosyal hizmet uzmanlığı bölümü öğrencilerinin sorunları neler çözümü nedir sizce?

ZEKİYEGÜL TUNA- Her iki bölüm içinde geçerli sorunların başında okulların her yıl çok sayıda mezun vermeye başlamış olmasıdır. Hem örgün hem de açık öğretim formatında çok sayıda öğrenci bu bölümlerden eğitim almaktadır. Durum böyle olunca öğrenciler, gelecek kaygısı yaşamaktadırlar. Bu duruma çözüm önerim ise öğrencilerin, umutsuzluğa kapılamayıp, bölümlerini en iyi şekilde bitirip meslek hayatına atılmak için gerekli hazırlıkları yapmalarıdır. Okul yönetimlerinin ise fazla mezun vermek yerine kaliteli mezun vermek anlayışını benimsemeleri gerekmektedir. Çünkü her iki bölümde toplum yaşamında çok önemli yerlere sahiptir ve bu meslekleri yapacak olan insanların gerekli donamlara sahip olması gerekmektedir. 

SORU-  Tokat’ta Üniversite Öğrencilerinin sorunları neler? Bunların  çözümleri neler sizce?

ZEKİYEGÜL TUNA- Ben kendi memleketinde üniversite okuduğum için pek sorun yaşamadım açıkçası. Fakat başka şehirlerden özellikle büyük şehirlerden gelen öğrenciler için sosyal aktivite azlığına sorun niteliği gözüyle bakılmakta, bu durum kulüplerin daha çok tanıtılıp, zenginleştirilmesiyle çözülebilir.

SORU-Tokat’ta çocuk gelişimi okumak ve açıktan  sosyal hizmet okumak isteyenlere neler önereceksiniz?

Tokat'ta çocuk gelişiminin eğitimi ön lisans düzeyinde. Bölümün eğitmenleri, iyi derecede yetiştirilmiş, başarılı mezun vermek için ellerinden geleni yapıyorlar. Bu durumda iş öğrencilere düşüyor, onlar bu eğitimlerden ne kadar fazla faydalanır, kendilerini hem kişisel hem de bölümle ilgili yeni bilgilerle ne kadar fazla donatırlarsa gelecekte yer edinebilmeleri o kadar artar. Ayrıca onlara bir başka önerimde en az lisans düzeyinde eğitimlerine devam ettirmeleri olacaktır.

Açıktan sosyal hizmet okuyan ya da düşünenlere önerim ise, örgünde okuyan öğrencilerin bilgi donanımlarına yetişmek için sürekli bir araştırma halinde olmaları, bölümle ilgili bilgi becerisini artırmak adına sadece okulun verdiği kitaplardaki bilgilerle yetinmeyip yardımcı kaynak taramaları, meslek yaşamında başkalarına yardımcı olmak adına kendilerini geliştirecekleri kişisel gelişim kitapları okumaları, zaman sıkıntısı çekmedikleri için gönüllü olarak uygulama merkezlerine giderek meslek yaşantısını tanımaları, imkan bulabiliyorlarsa  yüz yüze ya da online olarak bölümle ilgili kurslara katılmalarını önerebilirim.

Çok güzel ve bilgilendirici bir röportaj  oldu  Zekiye çok teşekkür ederim. Yolun açık olsun mesleğinde ve hayatında.

 

 
Toplam blog
: 1096
: 1558
Kayıt tarihi
: 28.12.07
 
 

1967 Tokat'ın  Pazar ilçesi doğumluyum. İşitme engelliyim. İstanbul Üniversitesi iktisat Fakültes..