Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

19 Eylül '14

 
Kategori
İnternet
 

Sosyal Medya Yönetim Araçları ilginizi çekecek

Sosyal Medya Yönetim Araçları ilginizi çekecek
 

Kaç tane sosyal ağ hesabınız olduğunu siz bile bilmiyor olabilirsiniz. Hem kurumlar hem de markalar için sosyal ağları yönetmek bir hayli zorlaştı. Ama en azından bize bu konuda yardımcı olan sosyal medya araçları var. Şimdi sizlere birkaçından bahsedeceğim.
 
Facebook Insight: Facebook'un sunmuş olduğu İstatistikler (Insights) hizmetiyle web sitenizin Facebook üzerindeki popüleritesini takip edebilirsiniz.
 
Facebook Insights ile Siteniz hangi gün kaç kişi tarafından beğeni almış, içerikleriniz kaç kişi tarafından paylaşılmış, paylaşılan içeriğinize ne kadar geribildirim yapılmış, İçerik paylaşımının ülkelere ve dillere göre dağılımı nedir, içeriğiniz hangi yaş grubundan ve cinsiyetten üyeler paylaşmış gibi datalar elde eldebilirsiniz.
 
Adım Adım Kullanalım!
Facebook hesabınızda oturum açın.
https://www.facebook.com/insights/ tıklayın ve Facebook Insights anasayfasına gidin.
Sağ kısımda "Web Alanınız için Görüşler" düğmesine tıklayın.
"Etki Alan"ı kutusuna sitenizin alan adını girin.
En altta yer alan kutuda bir meta etiketi göreceksiniz. Bu etiketi sitenizin ana sayfasının
etiketleri arasına kopyalayın.
"Check Domain" düğmesine tıklayarak kaydı tamamlayın.
Artık http://www.facebook.com/insights/ sayfasından site içeriğinizin Facebook'taki durumu hakkında bilgi edinebilirsiniz.
 
HootSuite: Birden fazla sosyal ağ hesaplarınızın tamamını tek bir yerden takip edebileceğiniz bir sosyal medya aracıdır. Ayrıca Google aramalarında ön plana çıkmak için de bu aracı kullanabilirsiniz.
Hootsuite sayesinde Twitter, Facebook, Google plus, Linkedin, Foursquare, WordPress, Myspace, Mixi hesaplarınızı tek panelden yönetebilirsiniz. Hootsuite sadece web üzerinden değil masaüstü uygulamasıyla evden, andorid ve ios uygulmasıyla cepten, tabletten, her yerden kullanılabilir.  
Hootsuite ile;
Tüm hesaplarınızı tek panelden yönetebilirsiniz.
Zamanlanmış mesajlar yollayabilirsiniz.
Analytics ve facebook insight gibi servislerle entegrasyon sağlayabilirsiniz.
RSS desteği mevcuttur.
Her yerden hesaplarınıza ulaşabilirsiniz.
Lokasyon ekleyebilirsiniz.
App ekleyebilirsiniz.
Youtube, flickr, salesforce, instagram, mailchimp, evernote, stumpleupon, reddit, vimeo, blogger ve daha bir çok platform ile entegre edilebilirsiniz. Fakat bunlardan bazıları ücretli.
Programın başka bir özelliği de grup çalışmasına oldukça yatkın bir yapıya sahip olması.
Raporlama yapabilir ve Profil takipçi özelliklerini öğrenebilirsiniz.
Hootsuite Nasıl Kullanılır?
Programa kayıt olun.
Hangi hesapları yüklemek istediğinizi soran bir pencere açılıyor oradan twitter facebook vb platformlardan birini seçip şifrenizi ve kullanıcı adınızı seçip onay verin.
Ardından hesabınız sizden izin istiyor izni onaylayın.
Sonra panelde hesabınız görünsün.
 
Buffer: Bu sistemi, Facebook, LinkedIn ya da Twitter hesaplarınızla senkronize edebiliyorsunuz. Buffer’ı benzer sistemlerden ayıran; dikkat çeken tarafı ise, size postalayabileceğiniz içerek seçenekleri sunması. Her ne kadar Türkçe destekli bir sistem olmasa da, İngilizce olan içerik önerilerinden tercihinizi yapıp, zamanlayarak ya da anında içeriği profillerinizde yayınlayabiliyorsunuz. Buffer ayrıca sistem aracılığıyla postladığınız ya da tweetlediğiniz içeriklerin analizlerini size sunuyor.
 
Seesmic: hem web tabanlı, hem de mobil bir uygulama. Bu uygulama, daha çok twitter, facebook ve linkedin gibi sık kullanılan sosyal platformların hesaplarınının yönetiminde kullanılmakta. Kullanımı biraz daha zor ve görsel anlamda son kullanıcıya çok fazla hitap etmiyor. Ancak diğer uygulamalardan farklı olarak, Windows ve Mac kullanıcıları için de, masaüstü uygulamaları mevcut. Kullanım kolaylığı açısından dezavantajlı bir durumda olsa da, fonksiyonellik açısından gerek bireysel kullanıcıları, gerekse de sosyal medya ajanslarını tatmin edecek özelliklere sahip. Seesmic, tüm bunların yanında, aralarında Klout, Zendesk, Salesforce Chatter ‘ın da bulunduğu yaklaşık yüz civarında farklı üçüncü parti yazılıma entegre olarak çalışıyor.
 
TweetDeck: Sadece Twitter ve Facebook hesaplarının yönetimi üzerine tasarlanmış bir uygulama. Seesmic gibi, TweetDeck ‘in de Mac ve Windows için masaüstü sürümü mevcut. Fakat bir farkı daha var. O da Chrome tarayıcınızda da uygulama olarak yer alması. Tıpkı diğer sosyal medya yöneticisi araçlar gibi, TweetDeck’te de, eş zamanlı olarak, hesaplarınızdaki hareketleri kontrol edebiliyor, yazılarınızı zamanlayabiliyorsunuz.
 
SpredFast: Bu platform, genel anlamıyla kurumsal şirketlere yönelik bir kullanıma sahip diyebiliriz. Eğer kurumsal bir çizgiye sahipseniz, bu çizgiyi, müşterilerinizin gözünde değerli ve sabit kılmak gerçekten oldukça önemli bir durum haline geliyor. Fiyat seviyesi olarak biraz yukarıda görünse de, SpredFast, özellikle şirketler ve tüzel yapılar için oldukça kaliteli sosyal medya yönetimi fırsatı sunuyor.
Diğer araçlarda da bahsettiğimiz, güncellemeleri ve içerikleri birleştirme yeteneğinin haricinde, bu uygulama kullanıcılarına sosyal medya kampanyalarını yönetip, kıyaslayabileceği bir benchmark özelliği sunuyor. Ayrıca bu kampanyaları, sektördeki diğer kampanya ve ürünlerle kıyaslayabilmenize olanak veren yönetim araçlarını da kendi içinde barındırıyor.
 
Analiz özelliği ise, bu hizmeti veren diğer platformlardan çokça farklılaşmış. Bu özellik, paylaşılmış içerik sayısına, kampanyalara ulaşan son kullanıcı sayısına ve takipçi –izleyici- sayısına göre şekilleniyor. SpredFast, aynı zamanda, bit.ly linklerini de takip ederek, diğer sosyal medya bilgilerini toplamak açısından da önemli rol oynuyor. Tüm bu bahsedilenler, teoride karışık görünse de, SpredFast ‘in kullanıcı dostu arayüzü ve dökümantasyonu sayesinde, basit grafiklerle rahatça ifade ediliyor.
 
Fatma Kaya Köylü / Cont.
fatma@cont.solutions
 
Toplam blog
: 3
: 111
Kayıt tarihi
: 19.09.14
 
 

Ben? Ben Fatoş. Nam-ı diğer fındık kurdu. Çocukluğundan beri yazar olmak isteyen, reklam fikri ür..