Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

16 Şubat '18

 
Kategori
Kent Yaşamı
 

Soy Ağacı Bu Gün Rüyama Girmezse İyi

Soy Ağacı Bu Gün Rüyama Girmezse İyi
 

Salih Arıkan


Düşünsenize hepsi toplanmış ve yanıma gelmiş. Ve evladım sen neyi merak ediyorsun sor bakalım deseler. Ben biz bu köye nereden geldik. Gelirken hangi yolları izledik. Yolda başımıza neler geldi. Hangi işlerde çalıştınız. Hepsini sorardım.

Gerçi dedemden parça parça da bazı bilgileri aldım. Köyün yerinin bombalandığı ve köyün taşındığını duymuştum. Körlük hikâyesi de burada oluyor. Hikâye buya bizim handa paşayı öldürmüşler. Osmanlı paşası vergi topluyormuş. Birileri Paşaya isyan etmiş ve Paşayı handa öldürmüşler. Oradaki köyün ismi de han Paşa köyü olmuş derler. Bizim köylülerde paşayı kim öldürdü diye sormuşlar. Bizimkilerde biz görmedik deyince yetkili siz hiç görmeyin demiş ve bizim köyde görmeyen ondan çok dediler. Bence akraba evliliği ya da farklı bir genetik yâda bilemediğimiz bir sorun var. Bizden ayrılmış köylerde de görmeyenler var.

Benim yeğenimin sınıf arkadaşı bir çocuk vardı. Bizimle ilgilimi bilemiyorum. Manisa merkez kağan köyü. Orada bir görmeyen çocuk vardı. Ben ısrarla bu olayın araştırılmasını istedim. Birileri de şöyle demiş bizim köyde kör var ama üç dört tane demiş. Benim tespit edebildiğim ondan fazla. Zaten en büyük mesel görmezden gelmek değil mi yok saymak üzerini örtmek değil mi ben bundan sonra bu işi İlimsel ve Bilimsel anlamda öğrenme ve önleme yolu varsa önlensin istiyorum.

Körler okulu macerası. Bizim köyde görmeyen çokmuş ama körler okulunu bilmiyorlarmış. İbrahim ağabey sesi güzel olduğu için TRT İzmir radyosuna götürmüşler. Oradan onu Gaziantep körler okuluna yönlendirmişler. İbrahim ağabey sürekli rahmetli babama aman çocuğu okula götürmeyi ihmal etme diye sürekli tembih etmiş.

Babam benim tüm işlemlerimi yaptı. Ve iş kazası yani dağda çam keserken üzerine devrildi. Ve 11 ay yatalak olarak yaşadı. Ve rahmetli oldu. Beni okula rahmetli İsmail amcam götürdü. Dağdan buralara köyümün üçüncü memuruyum. Kör olmasaydım dağda kalacaktım. Bu güne gelmemi körlüğüme borçluyum. Benden sonraki görmeyenleri okullara yönlendirdim. Üç tanesi hariç herkes okullu oldu.

Bayağı köyden bahsettim bir ara gidip görmek lazım. Acaba soy ağacımda yazanların mezarları da orada mıdır bir kısmı orada ama benim bu gün tanıştığım yeni akrabalarım kim bilir nerede. Mesela gördesdeki sayrakcıdaki Kınık yâda sındırgıdakiler kim bilir nerelerde yatıyordur. Tüm cümle geçmişlerimize Rabbimden Rahmet diliyorum nur içinde yatsınlar.

Salih Arıkan İletişim Tel: 0506 514 96 93

 
Toplam blog
: 1156
: 67
Kayıt tarihi
: 17.11.16
 
 

1977 Manisa Akhisar'da doğdum. 1986 İzmir Bornova İzmir Körler Okulu'na başladım. 1997 İzmir Karaba..