Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

13 Şubat '18

 
Kategori
Güncel
 

Soyağacı

Soyağacı
 

 
1800’lere dayanan soy ağacınızı mı merak ediyorsunuz?
O zaman müjde!
Çünkü e-Devlet ‘in yeni uygulaması ‘Alt-Üst Soy Bilgisi Sorgulama’ hizmeti sayesinde soy ağacınızı araştırabileceksiniz
Türkiye Cumhuriyeti vatandaşlarının faydalandığı e-devlet internet uygulaması bu uygulamayı başlattı.
Başlattı başlatmasına ama uygulamanın başladığı anda herkes siteye hücum etti.
Ben de defalarca denedim lakin giremedim bir türlü siteye!
Millet uyusun gece girer bakarım dedim, yok hala girilmedi
Herkez biranda yığılınca siteye, korkulan oldu tabi
Server tıkandı...
Sonra bir açıklama geldi,
Şimdi günlük kota belirlenecekmiş ve vatandaş soyunu-sopunu bu kotanın imkân verdiği ölçüde yapacakmış.
Ancak kota, aile kayıtlarına ilk defa ulaşma imkânı bulan vatandaşın merakını giderme hususunda bir işe yaramaz
Başka teknik çarelerin aranması lazım
Mesela Google, Instagram, Facebook gibi sanal mekanlara her an milyonlarca kişinin aynı anda girebilmesini sağlayan serverler’den istifade edilmesi gerekir. 
Bu iş elbette masraflıdır ama hakikaten hizmet verilmesi isteniyor ise hem başka çare yoktur, hem de böyle bir teknik düzenleme devlet için mesele bile değildir.
Müjde demiştim ya yazımın başında
Malesef biraz daha bekleyeceksiniz "Ben kimim" merakınızı gidermek için
Soyağacı sorgulamasındaki teknik sıkıntıların halledilmesinin ardından yedi göbek geçmişinizi öğrenebileceksiniz
Yalnız, beklentinizi çok da artırmayın; noksanlara ve hatalara karşı hazırlıklı olun.
 
 
 
Toplam blog
: 57
: 189
Kayıt tarihi
: 15.11.17
 
 

Süleyman Demirel Üniversitesi Halkla İlişkiler - Anadolu Üniversitesi İşletme  Köşe Yazarı/Blogge..