Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 
 

AYFER AYTAÇ GAZETECİ YAZAR

http://blog.milliyet.com.tr/ayferaytac

13 Haziran '18

 
Kategori
TV Programları
 

Sultanım Hünkarım

Sultanım Hünkarım
 

II. Mahmud, 30. Osmanlı padişahı ve 109. İslam halifesidir


Dünyalık kazanç için ceddine ihanet eden böylesine fütursuz kimseler, bizden başka ülkelerde görülmemiştir.

Reyting kaygılı kanalların birinde, yaz sezonu süresince parsayı toplamak adına, yine bir Osmanlı dizisi başlayacağını duydum. “ Osmanlının şanınından nasiplenmek isteyenler bu defa kimler,” sorusuna cevap bulmak adına ilk bölümüne şöyle bir on dakika bakayım dedim. Gördüğüm sahnelerden tiksinti duydum. 2. Mahmut ve bir Rus muallimin aşkını anlatıyorlarmış güya...

Allah aşkını her değerin üstünde tutan, Allah rızasını kazanmak ve İslamiyeti dünyaya yaymak uğruna hayatlarının çoğu zamanlarını cenk ederek geçiren ecdadım Osmanlı; uçkuruna düşkün, halkına küskün, saltanatına ve saadetine öncelik veren olarak gösteriliyor dizilerde...

Doğrusunu Yüce Allah bilir elbet, ama ben de inanıyorum ki en kötü, en aciz bilinen padişah bile böyle bir saçmalık ve basitlik yaşamamıştır. Ceddimizi gençlere nasıl tanıtıyorsunuz, hiç bir tarihi bilgisi olmayan, iftiralara dayalı Osmanlı dizileriyle neyi elde etmeyi amaçlıyorsunuz bilmiyorum. Bildiğimse çok yanlış yapıldığı. Osmanlıyı saraydan çıkmayan, haremdeki hatunlarla oynaşan zamanımızın yeni yetme zengin delikanlıları gibi gösteremezsiniz.

Umarım reytinginiz hayallerinizi boşa çıkarır da, Osmanlının sırtından geçinmekten vazgeçersiniz. Aksi halde veballeriniz giderek kabarıyor. Altından nasıl kalkacağınızı bilemiyorum. Çünkü ahiret yurdunda reyting hesabı yapılmıyor, dünyada neyi, nasıl eden, ettiğinin karşılığını buluyor. Hatta bu dünyada da yanlışınızın cezası ummadığınız bir yerlerden yakanıza yapışıveriyor.

Benim gibi düşünenlerden rica ediyorum, lütfen iftiralara dayalı Osmanlı dizilerini izleyip, bu dizileri yapan, yaptıran fitnecilere fırsat vermeyiniz.

Osmanlı hükümdarları aşkla meşkle vakitlerini sarayda, eğlenceyle geçirmiş olsalardı. 630 yıl, dünyaya hükmetmezlerdi. Osmanlının hanımlarıda temsili de olsa, sarayda göğüsleri açık kıyafetlerle dolaşmayı, bu kadar kıskanç ve entrikacı gösterilmeyi, hak etmiyorlar.

Yabancı hanımlarla evlenen padişahlarımızın eşleri müslüman olmuşlar ve müslümanlığa yaraşır şekilde Allah'a kulluk yapmışlardır.

Ceddim Kur'an ilmine dayalı dayanakla tebasını ve tüm dünyayı dirayetle idare ediyorlardı. Fakat Osmanlı dizileriyle halkı uyutanlar sanırım bilgisizlikle beyinleri donatmak istiyorlar. Sanki biri bir yerlerden düğmeye basıyor, günahı umursamıyor, amaçları uğruna Osmanlıdan düşüncesi doğrultusunda nemalanıyor.

Daha önce bir yazımda konu etmiştim, buradan da kısaca bir kez daha belirteyim. “Cehalet doğruyu öğrenmek istemez; duyduğuna, gördüğüne inanır.”

Amacınız halkı cehalet içinde bırakmak değilse, soyunma sahneleri yerine inancımızı, kültürümüzü, imanımızı güçlendirecek yayınlar yapın. İlimle, bilimle halkın beynini aydınlatın. Aksi halde ahlaki çöküntüden sorumlu, şeytana kulluk yapan kimselerden olarak ahirete göçtüğünüzde yaptıklarınız görmezden gelinmeyecektir bilesiniz.


Ayfer AYTAÇ - ayferaytac-com

 
Toplam blog
: 622
: 205
Kayıt tarihi
: 08.12.14
 
 

Gazeteci-yazar ..