Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

11 Eylül '14

 
Kategori
Gündelik Yaşam
 

Süper zekalı yurdum insanı

Süper zekalı yurdum insanı
 

Görsel alıntı


Bakınız İnsanoğlu hileli kazanç elde etmek için hangi yollara başvurmuş. İnsanın aklını zayi edecek nitelikteki bu olaya bizzat muttali oldum. Bundan bir müddet önce yanımda bir arkadaşımla birlikte Mersin İstiklal caddesinde yürüyoruz.

Kaldırımda her hangi bir özürlü yanı görünmeyen bir dilencinin yanından geçerken birden Mehmet Bey bir sadaka, Allah için yardım ediniz diye bir ses duyduk.

Gelenler, geçenler bakmadığına göre Mehmet benim dilenci benden sadaka istedi. Döndüm.

- Beni tanıyor musun?

- Evet, sizi tanıyorum.

- Ben sizi hatırlayamadım, nereden tanışıyoruz.

- Mehmet Bey ben sizi tanıyorum.

- Yahu arkadaş tamam beni nerden tanıyorsun?

Bu arada dilenci gizlice elini yanında bulundurduğu üstü kapalı küçük mukavva kutuya götürdü bir şeyler yaptı pek anlayamadım.

Yalnız dilencinin sesiyle biraz önceki ( Mehmet Bey bir sadaka, Allah için yardım ediniz ) diyen sesin hiç bir birine benzemediğini fark etmiştim

Dilenci bize bana yardım etmiyorsanız başımdan gidiniz deyince şüpheler artı.

Sen özürlü falan değilsin beni de tanımıyorsun dedim. Adam karton kutusunu da alarak hızla uzaklaştı.

Bu arada insanlar toplandı yakın yerde bulunan Taksi şoförü yanımıza geldi anlattı.

Meğer dilenci yanında taşıdığı üstü örtülü karton mukavva kutuda saklı teybe daha önceden hazırlanmış Mehmet, Ahmet, Hasan, Hüseyin gibi çoklu isimlere hitaben sadaka isteyen ses kaydı cihazını satın almış.

Her beş dakikada bir ses cihazı düğmesine basınca ” Mehmet Bey veya Hasan, Hüseyin, Ahmet artık sıra hangi isme gelmiş ise bir sadaka, Allah için yardım ediniz sesini duyan Mehmetler, Ahmetler, Hasanlar, Hüseyinler geri dönüp bu dilenci bizi tanıyor bari ayıp olmasın bir sadaka verelim diyorlarmış.

Mesele mahiyetini biraz daha kurcalayınca özelikle bazı şehirlerde hazırlanan bu ses cihazları hayli yüksek ücretle sözde dilencilere satılıyormuş. Dilencilerde bizim gibi saf insanları kandırıyorlar.

Güzel yurdumun süper zekâlı insanları kısa yoldan kazanmak için ne buluşlar icat etmiş, akla, hayale gelmeyen çareler üretmiş. Güzel yurdumuz bize de, Suriye’den ve Irak’tan gelenlere de yeter.

Bizim ülke hayırsever ve misafirperver bir ülkedir. Dünyanın neresinde olursa olsun dara düşenlere elini uzatır, zara düşenlere bağ ve bahçesinin kapısını açar. Yemez, içmez, yatmaz, misafirlerine yedirir, içirir. Bir başkadır bizim güçlü yurdumuz.  

 

Kıymetli okurlarımıza saygılar sunuyorum.

Mehmet BURKGAZİ / MERSİN                                                

 
Toplam blog
: 608
: 2204
Kayıt tarihi
: 12.04.12
 
 

Bingöl'de, Baharın son ayında, ikindi üzeri un ambarı (kiler) arkasında, ebesiz, hemşiresiz, Emin..