Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

27 Şubat '10

 
Kategori
Deneme
 

Tarla ve adil paylaşım

Çevrenizdeki dargınlar arasında bir araştırma yapsanız yüzde yüze yakını miras yüzünden dargındırlar. Herkes yongayı kendisine yonar, onun için de hısım akrabalar arasında dargınlar hiç bitmez.

Derler ki “keser, kendisine yonarmış, rende başkasına, testere ise, bir sana bir bana”.

Halk arasında, hep kendisine isteyenler için “ Yarab-bene, hep-bene” derler. Bu, “Rabbim ne verirsen, hepsini bana ver” demektir.

Ne dersiniz birer testere olmaya!

Adam iki oğluna tarlasını paylaştıramamış. Sonunda köyün eşrafından birisine gidip:

-Bu tarlayı iki oğluma eşit paylaştırabilir misin demiş. Yaşlı adam da:

-Tabi paylaştırıveririm, bundan kolay ne var, keşke her şey bu kadar kolay olsa. Yarın sabah erkenden senin küçük oğlanı bana gönder, demiş.

Adam ertesi günü erkenden küçük oğlanı yaşlıya göndermiş. Yaşlı adam küçük oğlana:

-Oğlum sen şimdi git o tarlanızı eşit şekilde tam ikiye böl gel, unutma ki sen o parçalardan birisini alacaksın demiş.

Küçük oğlan tarlaya gitmiş, öte ölçmüş, beri ölçmüş çok uğraşıp sonunda tarlayı ikiye bölmüş.

Ertesi gün köyün yaşlı adamı, baba ve iki oğul tarlaya varmışlar. Yaşlı adam büyük oğlana dönerek:

-Bak oğlum bu tarla şu gördüğün çizgiyle ikiye bölündü sen şimdi bu parçalardan istediğini alabilirsin, demiş.

Büyük oğlan istediği parçayı almış küçük oğlan da, kalan parçayı almış, böyle bir paylaşıma kim itiraz edebilir ki.

Demek ki; paylaşım adil olursa itiraz olmuyormuş.

Adil paylaşım dedim de aklıma geldi:

Günlerden bir gün aslan, tilki ve kurt bir koyunu öldürüp beraber yaşadıkları ine götürmüşler. Aslan kurda dönüp:

-Haydi bakalım kurt kardeş şu koyunu üçümüz arasında adil olarak paylaştır da karnımızı doyuralım, demiş.

Kurt koyunu güzelce üçe bölüp paylaştırmış ve aslanın payına düşeni önüne götürmüş. Olanları köşesinden izleyen aslan, kurda “tamam mı “diye sormuş. Kurt da “tamam” deyince aslan, pençesini vurduğu gibi kurdu yere sermiş ve boğazını sıkıp öldürmüş.

Aslan bu sefer olanları bir köşeden korka korka izleyen tilkiye dönerek:

-Bu paylaşım benim hoşuma gitmedi, bay tilki haydi bakalım bir de sen paylaştır da görelim demiş.

Olanları gören tilkicik koyunun nesi var nesi yoksa götürüp aslanın önüne koymuş, kendisi de kaburga kemiklerinden bir parça alıp yemeye başlamış. Bu paylaşımı beğenen aslan sormuş:

-Aferin sana tilki kardeş, bu kadar adil paylaşımı kimden öğrendin söyle bakayım bana demiş. Tilki de:

-Şu yerde cansız yatan kurt kardeşimden öğrendim efendim, demiş.

Adil paylaşımın böylesine ne dediniz?

Anlamadım!

 
Toplam blog
: 165
: 646
Kayıt tarihi
: 16.02.09
 
 

Recai Şahin: 1941 yılında Fethiye- İncirköy'de doğdum. İlkokul köyümde, ortaokulu Fethiye'de okud..