Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

25 Temmuz '17

 
Kategori
Üniversiteler
 

Tercihin Geleceğin (mi)?

Tercihin Geleceğin (mi)?
 

Malumunuzdur şuan tercih zamanı. Birçok insan baya bir gergin şekilde sınav sonuçlarını bekledi tercih yapabilmek için. Unutmadan;  tercih yapmak için son gün yarın. Yani 26 temmuz ve bildiğim kadarıyla devlet büyüklerimizin bu süreyi uzatmak gibi kararı henüz yok. 

Öyle öğüt falan vermeyeceğim, kafanızı şişirmeyeceğim. Biliyorum fazlasıyla dolu beyniniz. Yorgunsunuz, bitkinsiniz. Kafanızda türlü çeşit soru var. Çıkış yolu bulamıyor gibisiniz. 

Ne bileyim puanın kötü olabilir, istediğin bölüme yerleşemeyecek olabilirsin, 1 sene daha hazırlanmak seni geriyor olabilir.

Şimdi dur 1 saniye ve derin bir nefes al. Ciddiyim, dalga geçmiyorum.Al derin bir nefes....

Önceliklee sana şunu söyleyeyim güzel kardeşim; eğer puanın kötüyse, s*ktir et. Kalıbımı basarım ki seneye daha iyi bir performans sergileyerek çok daha iyi bir puan alacaksın. Yeter ki kendine olan inancını yitirme..

İstediği bölüm olmadı diye saçma sapan bölüm yazmaya kalkan, hey sen, sana diyorum! Sil o tercihleri. Hayatının hatasını yaparsın. Bütün bir yaşamın boyunca pişman olursun. Bak bir çevrene. Bak bak ! Mecburiyetten, mutsuz olduğu işi yapan kaç kişi var. Ailen tekrardan hazırlanmana izin vermez mi? Çık karşılarına teker teker anlat. Ne istediğini, neler yapabileceğini. Yaparım de. Ben kendime inanıyorum siz de bana inanın de. Ben inandıklarım için elimden geleni yapmaya hazırım, sizde arkamda durun, destek olun de. 

Ama canım kardeşim sırf okumuş olmak için işletme, iktisat, maliye vb bölümler yazmayın abuk sabuk üniversitelerde.

Ülkenin hali ortada, okumuş/üniversite mezunu işsiz kaynıyor ortalık. 4 yılın sonunda acı gerçekler tokat gibi çarpar yüzünüze. YAPMAYIN...

Hem 1 sene daha hazırlanmakta inan bir şey yok. Gerekirse 2 sene 3 sene de hazırlanılır. Geri kalan ömrünü düşün. 2-3 sene nedir ki ?

Ve sevgili ebeveynler ; bilmiyorum ki kaçınıza ulaşır bu yazım, kaçınız üzerinde etkili olurum. Ama daha ilgili olabilirsiniz evlatlarınızla. Yani hadi ama açık öğretimde çocuk okutmak nedir ?  Açık öğretime kayıt ettireceğinize izin verin 1 sene daha hazırlansın. Adını-soyadını yazanı açıköğretime alıyorlar! Bununla övünme ! Destek ol, arkasında ol, gereksiz bir bölüme gideceğine, ileride meslek sahibi olabileceği mutlu olabileceği bir bölüme gitsin.  Abuk sabuk bir bölüme gideceğine bırak 1 sene daha hazırlansın..

Harcamayın çocuklarınızı.. Bir düşünün.. Yarın 23.59 a kadar  vakit var..... Yakmayın gençleri, yakmayın gençliğinizi..

 
Toplam blog
: 27
: 250
Kayıt tarihi
: 29.09.16
 
 

Dünyada yaşamaktan yoruldum, marstan atama bekliyorum.. Söyleyebileceklerim bu kadar. Tesekkürler..