Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

22 Temmuz '15

 
Kategori
Anılar
 

Terhis

Terhis
 

Önce TERHİS sözcüğü ( kelimesi) üzerinde kısaca durmak istiyorum: TERHİS: İs, Ar. terhiş, Arapçadır. Askerlik görevini (ödevini) bitirenleri ordudan bırakma. Terhis olmak gibi askerlik görevini ifa etmek anlamında kullanılmıştır.(TDK sözlüğü, s.2198)  
 
Geçenlerde eski defterleri, albümleri karıştırırken yıllar önce yaşadığım günleri, bunları anımsatan fotoğrafları bir sinema şeridi gibi tek tek bana yaşattı. Bunların içinde Diyarbakır Erkek İlköğretmen Okulu’nda akşam etüdü sırasında kara tahtaya bir resim yapmışım ve bu resmin altında bir şiir yazmışım şiirimin öyküsü şöyle: O gün Diyarbakır’da şimdi adını hatırlamadığım bir askerimiz vefat etmişti.
 
İkindi namazından sonra cenaze namazı kılındı ve tekbirlerle büyük bir kalabalıkla ebedi istirahatgahına götürüyorlardı. Ben de namazdan sonra okula gelmiş ve sınıfımızdaki  kara tahtaya aşağıdaki şiiri yazmıştım. Hasan Ercan adında bir arkadaşımız vardı. Fotojenikti. Elinde fotoğraf makinesi hiç eksik olmazdı. O da şak diye deklanjore almıştı. Aynı fotoğrafı ben de hatıralarım arasına saklamıştım. Nerden nereye, aradan kaç yıl geçti. Aradan yarım asırdan fazla bir zaman geçti. O merhum Mehmetçik’i bir daha rahmetle anıyorum. Beni etkileyen bu TERHİS  adlı şiirimi o günlerin anısına  aynen sizlerle yallar sonra paylaşmak istiyorum.
 
 
Hazin
 
Bir bando sesi
 
Başka ses yok
 
Ortada bir yolcu
 
Arkasında hüzünlü dolu bir ordu
 
Ve sonra bir insan kafilesi
 
Ortalığı yandırdı, ağlayan
 
Bir annesi sesi
 
 
 
Abdülkadir GÜLER
 
08 Kasım 1963- Diyarbakır
 
Öğretmen Okulu sınıf: 3 / C, No: 191
 
 
 
 
Toplam blog
: 2227
: 832
Kayıt tarihi
: 27.06.09
 
 

1946 Mardin ili, Kızıltepe ilçesi'nin Esenli köyünde doğmuştur. İlk ve ortaokulu Kızıltepe'de bit..