Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

15 Ekim '14

 
Kategori
Yeni Modeller
 

Tesla Model S ve BMW i3 karşılaştırması

Tesla Model S ve BMW i3 karşılaştırması
 

Geçtiğimiz günlerde BMW elektrikli araçları olan i3 ve i8 modellerini satışa sundu. İnternette bu araçların test sürüşlerini bulabilirsiniz. Benim yapmak istediğim elektrikli arabaların kralı olan ve geçen sene Motor Trend tarafından yılın en iyi otomobili seçilen Tesla Model S ile karşılaştırmak ve markete neler kazandırdığını incelemek. Öncelikle Tesla Model S ile ilgili bir kaç önemli bilgi: Tesla sadece elektrikle çalışan otomobiller üreten bir Amerikan firması. Motor Trendin Model S'i en iyi araba seçmesinin gerekçelerinden biri tabii ki firmanın ABD firması olması. Yine de ABD de diğer otomobil üreticileri tarafından pek sevilmeyen bir firma çünkü Amerika'da "Dealer" denen araba galerilerinde satışının yapılmaması ve Tesla'nın bütün modellerini sadece kendi fabrikasında üretmesi ve oradan satması. Aracı ınternetten yada Tesla'nın kendi dükkanlarından alabiliyorsunuz ve araç fabrikada üretilip kapınıza kadar getirtiliyor.

Ben geçenlerde Toronto'daki Yorkdale alışveriş merkezinin içindeki dükkanında aracı yakından inceleme fırsatı buldum.

Bu sırada oradaki satış sorumlusu ile bu aracı Türkiye'de BMW M5 alıcak parası olan insanlara çok rahatlıkla satabileceklerini ve Tesla'yı Türkiye'de satmaya çalışmanın ve reklam yapmanın neden çok iyi bir fikir olabileceğinden bahsediyordum. Yukarıda görmüş olduğunuz model Model S' in en full modeli olan P85+ modeli. Kanadadaki fiyatı 105000 USD (112000 CAD + 13% tax - 8500 CAD Ontario Government incentive)   = 118 bin Kanada doları civarıydı. Ontario eyaletinin elektrikli araç alanlara verdiği 8500 dolar geri ödeme dahil. Bu size çok görünebilir fakat internette değişik kaynaklardan da görebileceğiniz üzere BMW M5'i drag yarışında geçebilicek 420 km menzili olan ve benzin yakmayan bir araç için bence ucuz bile sayılabilir. İçindeki konforu ve lüksü anlatmama gerek yok...

17 inçlik dokunmatik ekranından aracın herşeyini kontrol edebiliryorsunuz. İçinde kesinlikle hiç bir yerde düğme bulunmayan aracın (torpido gözü hariç) motoru çok küçük olduğundan on kaput ve arkada iki bagajı bulunuyor.

Aracın şaşisi aluminyumdan üretiliyor ve arka tekerlerin arasındaki ufak bombede 416 beygirlik elektrik motoru bulunuyor. En önemli diğer avantajlarından biri de elektrik motorunun bütün torkunu sıfır devirden itibaren lineer olarak en yüksek devrine kadar verebilmesi ve tabiki aracın en ağır parçası olan koca pilin aracın altında olması ve ağırlık merkezinin neredeyse bir lamborghini aventador kadar yere yakın olması ve doğal olarakta oluşan üstün yol tutuş özelliği.

Neyse gelelim BMW ı3'ye. İ3'nin iki modeli bulunmakta, biri 45bin dolarlık baz modeli ve diğeri de range extender denen BMW nin scooterlarında kullandığı bir motosiklet motorunun jeneratör olarak kullanıldığı hybrid modeli. Bu modelin fiyatı da yaklaşık 50 bin dolar ve baz modeline göre tek dez avantajı daha ağır olması ve 0-100 performansındaki 0.7 sn'lik düşüş (7.9 sn vs 7.2 sn). 8 litrelik bir deposunda olması çabası. Bu araç BMW kanada'nın iddiasına göre 290 km ile 340 km arasında bir menzile sahip. 170 beygirlik elektrik motoru bulunan bir araç. Model S in en baz versiyonu olan Model S 60'nin Kanada'da ki fiyatı ise yaklaşık olarak 73 bin dolar. Karşılaştırma yapmak gerekirse de 0-100 u 5.9 sn ve maksimum hızı da 192 km/saat (i3 için bu değer 150 km/saat). Menzili ise 330 km'nin biraz üzerinde.

BMW'nun i3 ve i8 için geliştirdiği teknolojileri Tesla'dan yardım almadan yapamadığını ve range extender modeli için benzin kullandığını ve jeneratör geliştirmek yerine (disc wave generatör gibi mesela) eski bir motorsiklet motorunu modifiye etmeyi tercih etmesini ve bütün bunlara rağmen çok daha az bir performansı ve yeterli olmayan bir menzili üretmesini BMW adına yetersizlik olarak görmemek elde değil. Tabi bütün bunların yanında tek avantajı fiyatının düşük olması. Ama bana sorucak olursanız 50 bin dolar bu denli düşük bir performansı açıklayacak kadar az bir para değil. Son sözüm BMW'ya. Biraz daha uğraşmalısın... 

 
Toplam blog
: 55
: 1472
Kayıt tarihi
: 15.06.14
 
 

Ceyhun Kirimli lisans egitimini Bogazici Universitesi Molekuler Biyoloji ve Genetik Bolumunde tam..