Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

30 Mart '15

 
Kategori
Üniversiteler
 

Tokat Gaziosmanpaşa Üniversitesi İİBF İktisat Bölümü Öğrencisi Seda Yıldırım ile...

Tokat Gaziosmanpaşa Üniversitesi İİBF İktisat Bölümü Öğrencisi Seda Yıldırım ile...
 

Seda Yıldırım


Tokat Gaziosmanpaşa Üniversitesi   İktisadi ve idari Bilimler Fakültesi İktisat Bölümü Öğrencisi  Seda  Yıldırım”Her insan üniversite okur ama kendini geliştirmedikten sonra okumanın çok bir faydası olduğunu düşünmüyorum.”

SORU- Bize kısaca  kendinizi  tanıtır mısınız? Hangi okullarda okudunuz  bugüne kadar?

SEDA  YILDIRIM- Ben Seda Yıldırım, 17 Kasım 1992 Kayseri doğumluyum. İlk, orta ve lise öğrenimimi Kayseri’de tamamladım. Üniversite eğitimimi Tokat Gaziosmanpaşa Üniversitesi'nde İktisat bölümünde almaktayım. Üç çocuklu bir ailenin en büyük çocuğuyum. En büyük olduğum için de kardeşlerime yol gösterme bakımından bütün sorumluluğun şahsıma ait olduğunu düşünüyorum.

SORU- Neden  iktisat okumak istediniz  ? Bu okulu tercih etmeden  önce ve şu an duygularınız arasında  ne farklar var?  

SEDA  YILDIRIM- Açıkçası üniversiteyi kazanmadan önce hep öğretmen olmak istemişimdir. Öğretmenlik mesleğini hep sevmişimdir ama olmadı, öğretmenliğe puanım yetmemişti. Bir yıl daha üniversite sınavına hazırlanmaya cesaretim yoktu. Ben de puanıma uygun olduğu için İktisat bölümünü seçtim. İktisat bölüm olarak okuması hayli zor bir bölüm, zaman zaman zorlandım ama şuan 4. sınıftayım, üstesinden geldiğimi düşünüyorum.

SORU- neden  Tokat’ta okumak istediniz ? Bu bölümü tercih etmeden  önce ve şu an duygularınız arasında  ne farklar var?

SEDA  YILDIRIM- Tercihlerimde hep Kayseri’ye yakın yerleri bulundurdum. Tokat da bunlardan biriydi, sıralamama uygun olarak da burası geldi. İlk geldiğimde Kayseri’ye oranla oldukça küçük bir yer olarak sıkıcı bulmuştum ama yaşadıkça, vakit geçirdikçe sevdim, bağlandım, çünkü yaşam bakımından kolay bir şehir, insanı yormuyor, sessiz sakin. Üniversitemiz de keza öyle, sakin, oldukça rahat.

 SORU – Tokat’ta nasıl vakit geçiriyorsunuz  ?

SEDA YILDIRIM-   Tokat’a ilk geldiğimde yani üniversite eğitimimin ilk yılında açıkçası pek bir faaliyette bulunmuyordum, aktif değildim ama daha sonraları hayatın farkına vardım, bir şeyler yapmam gerektiğini düşündüm. Kendimi geliştirmem gerektiğini düşündüm. İyi ki de bunu erken fark etmişim. Daha sonra 2. sınıfta iken bir tanıdığım sayesinde Tokat Gazetesi'nde çalışmaya başladım, halen de çalışmaktayım. Gazetede çalışmak benim için gerçekten çok güzel bir deneyim oldu. İlk defa kendi ayaklarım üzerinde durduğumu anladım, kendime güvenim geldi. Tabi bu işi sevmeme imkan sağlayan bana yardımcı olan Tokat Gazetesi Yönetimi'ne (Sezai Kaymak, Ahmet İşleroğlu, Mehmet İşleroğlu, Mehmet özen) ile değerli personeli, mesai arkadaşlarım Fatih Kılıç, Seda Bingöl, Emel Tekbaşoğlu Sürer, Seda Batur, Uğur Dikbıyık’a sonsuz teşekkür ederim. Part time olarak yaklaşık 3 yıldır çalışıyorum ve çok da mutluyum. Gazete ve okul dışında da çeşitli kurslara katıldım, bu konuda da kendimi geliştirmeye çalıştım, okuduğum bölüm iktisat açısından da çeşitli seminerlere katıldım. Onun dışında da sosyal konularda vaktim olduğu sürece elimden gelen gayreti

göstermeye çalıştım. 

SORU-  Kitap okur musunuz ? Bunun  ne faydasını gördünüz ?

SEDA YILDIRIM- Tabiî ki okumayı çok severim, insan okudukça gelişir, yeni şeyler öğrenir. Üniversiteden önce daha edebi kitaplar okurdum, eski klasiklerden onun dışında da kişisel gelişim kitaplarını severdim. Ama şuan bölümüm gereği ekonomik teknik kitaplarda yoğunlaştım.

SORU – Mezun  olduktan sonra neler yapmayı düşünüyorsunuz?

SEDA YILDIRIM- Bu yıl mezun oluyorum. Şu anda formasyon almaktayım, formasyon iktisat öğrencilerine öğretmenlik kapısını açan bir yol. Ticari liselerde Muhasebe ve  Finansman öğretmenliği yapma hakkı sağlıyor. Benim de önceden istediğim şey öğretmenlik olduğu için de bu haktan yararlanmayı tercih ettim. Pek tabi bu mesleği yapabilmem için KPSS engelini aşmak gerekiyor, yani mezun olduktan sonra KPSS’ye çalışıp daha sonraki hayatımı öğretmenlikle geçirmek istiyorum.

SORU-Bize başka neler anlatacaksınız?

SEDA  YILDIRIM-    Öncelikle benimle bu söyleşiyi yaptığınız için çok teşekkür ederim. Söylemek istediğim bir şey var her insan üniversite okur ama kendini geliştirmedikten sonra okumanın çok bir faydası olduğunu düşünmüyorum. İnsanın kendini geliştirmesi gerektiğini düşünüyorum. Tekrar teşekkürler…

 
Toplam blog
: 1096
: 1558
Kayıt tarihi
: 28.12.07
 
 

1967 Tokat'ın  Pazar ilçesi doğumluyum. İşitme engelliyim. İstanbul Üniversitesi iktisat Fakültes..