Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

22 Ekim '18

 
Kategori
Sanat Eğitimi
 

Trabzon Sanat Günleri

Trabzon Sanat Günleri
 

Türk Dili Dergisi Etkinliği, Barış Manço Kültür Merkezi, Kadıköy / İstanbul


Trabzon – İstanbul süreci düşünsel, yazınsal, dilsel kimliğimin belirlenmesinde önemli bir dönem. 1966’da başlayan öğretmenliğimin değişik aşamalardan geçerek nitelik kazanmasında Trabzon’un, oradaki dostların, sanatçı, düşünür, bilirkişi düzeyindeki öğretmen ağabeylerimin katkısı çok büyüktür.

Yazarlıkla tanışmamda yine Trabzon damgası bulunmaktadır.Trabzon’da çıkan Sonhaber adlı gazetenin 18 Kasım 1967 tarihli sayısına “Dövülen Sürülen Öğretmenler” başlığıyla ilk yazımı yazmıştım. Bu yazımdan dolayı soruşturmaya uğrayıp uyarı ve maaş kesimi cezası almıştım. Böylece kulağım çekilmiş oldu.

Yine Trabzon’da ilk yapıtıma kavuşmuştum. Trabzon Belediyesi Kültür Yayınları arasında “Sabahları Seviyorum” adlı öykü kitabım yayınlanmıştı. Trabzon’da hep ilkleri yaşadım, mutlu oldum.Fazıl Hüsnü Dağlarca’da İnsan adlı Fatih Eğitim Enstitüsü’nü bitirme tezimi 1977’de yazdım.

Trabzon - İstanbul süreci İstanbul ayağıyla sürdü. Şubat 1993’te öğretmenlikten emekli olunca - yaşamdan değil - Eylül 1994’te soluğu İstanbul’da aldım. Bu Trabzon’dan bir kaçış değildi. Oraya yüreğimi, yaşanmış otuz üç yılımı bırakarak arkama baka baka İstanbul’a doğru yol aldım.

İstanbul süreci öğretmenliğimin yoğun biçimde sürdüğü, özel eğitim kurumlarında daha çok koştuğum bir dönem oldu. Yazma uğraşı bu dönemde hız kazandı. İstanbul’da katıldığım düşün, sanat toplantıları yazma uğraşımda yeni ürünler vermemi sağladı. Katıldığım bu toplantılardan Salah Birsel’in düzenlediği Salı Toplantıları, Ahmet Miskioğlu’nun Türk Dili Dergisi adına başlatıp sürdürdüğü Perşembe Toplantıları önemlileriydi.

Trabzon İstanbul süreci bana çok yapıtlar kazandırdı:


YAŞAM ÖYKÜSÜ
********************
Fazıl Hüsnü Dağlarca
*

ŞİİR:
*****
Doludizgin,
Zaman Kanatlı Sözler,
Kelebek Ömrüm,
Uzak Gün
*

ÖYKÜ
******
Sabahları Seviyorum,
Annem Aşık,
Düşler Yaşlanmıyor,
Sabah Güneşi
*

ANLATI
********
Türkçede Anlam Anlatım,
Trabzon'da Zaman,
Trabzon İstanbul Süreci

İşte Trabzon'da başlayan yolculuk İstanbul'da sürerken yaşam akıp durdu.

Trabzon yaşamımda önemli bir yer tutmaktadır. On iki kitabım Trabzon'dan başlayarak bu süreçte oluştu. Değişik yayın organlarında yazdığım düşün, sanat, Türkçe konulu yazılarımla, okul, dernek, vakıf vb. kurumlarda yaptığım söyleşilerle yazarlığımı sürdürüyorum.

Trabzon Sanat Günlerini düzenleyenlere selam olsun. Kitaplarımla bu etkinliğe katılmamı çok görmüş olacaklar ki bir çağrı almadım .Oysa Trabzon Lisesi'nde on beş yıl öğretmenlik yaparken bıraktığım izler duruyor o "Faik Dranaz Salonu"nda

Faik Dranaz 1940-1948 yılları arasında tam sekiz yıl Trabzon Lisesi Müdürlüğünü başarıyla sürdürmüş, Trabzon'a iz bırakmıştı.Trabzon Lisesi'nin 100. Yıl Kutlamaları (Mayıs 1987) O'nunla onurlanmıştı.

Öğretmenim Bener Cordan Trabzon Milli Eğitim Müdürlüğü görevinde bulunduğu 1987'de Trabzon Lisesi spor salonuna "Faik Dranaz" adını yazdırmıştı.. Şimdi duruyor mu yerinde?!

Trabzon iz bırakanları unutmaz Trabzon Sanat Günleri etkinliğine uzak kalsak da Trabzon'a yakışan bir etkinlik olduğunu düşünüyorum, katılanları, destek verenleri kutluyorum.

 

 
Toplam blog
: 1064
: 732
Kayıt tarihi
: 24.03.12
 
 

Türkay KORKMAZ, umuda yolculuğu ertelemez. Mermeri delenin damlanın sürekliliği olduğunu bilir. Y..