Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

28 Haziran '16

 
Kategori
Güncel
 

Tüm şans oyunları kaldırılmalıdır

Tüm şans oyunları kaldırılmalıdır
 

Tabi ben yazdım diye kaldırmazlar elbette. Ancak 20.yüzyılda doğmuş, 21.yüzyılda ölecek olan İsmail Kaya'nın fikir ve görüşleri internet ortamında yayınlanmasını istediğim için yazıyorum. İleriki zaman dilimlerinde neler olacağını şimdiden kestiremeyiz.

Akçakoca'da görevdeyken yolumun üzerinde ganyan bayisi vardı. Bir hareketlilik, bir kalabalık, altılı ganyan oynuyorlardı. Genellikle dar gelirli insanlar bunlar. Diğer şans oyunları da bayağı hareketli. Zamanında iş adamı olan birisini hemen hemen her gün şans oyunları kuponlarıyla görüyorum. İşinde ifles etmiş, devlete de yüklü bir borç bırakmış birisi.

Bu şans oyunlarını kapsam olarak kumar kategorisine sokabiliriz. Dolayısıyla kumar dinimizce de yasaklanmıştır. Fakir bir insana özellikle milli piyango yılbaşı çekilişlerine en büyük ikramiye çıktığını düşünelim. Emeksiz bir zenginleşme söz konusudur. İnsanlar bir lira iki lira gibi cüzi kupon bedelleriyle milyarlar umut etmekte, tabi milyonlarca oynayanından bir ya da iki kişi ikramiye kazanmaktadır.

Dolayısıyla herkesin çalışarak alın teriyle para kazanmaları için tüm şans oyunları yasaklanmalıdır. Bu oyunlar Türk toplumunun bir ,icadı değil, batı kaynaklıdır.

Kumarsız bir yaşam daha güzel, çalışmak daha güzel, umarım bir gün yazdıklarım anlaşılır. Helalın harama, haramın helala karıştığı günümüz yaşam tarzı bir gün değişir, temiz toplum için de elzemdir.

Müslüman bir toplumda helal yolla zenginleşmenin önü açılmalıdır. Yoksa çalan çalana, vuran vurana olursa haksız ve sebepsiz zenginleşmeye yol açılır.

Büyük ozan Yunus'un dediği gibi;'mal sahibi, mülk sahibi, hani bunun ilk sahibi'

28 haziran 2016 Akçakoca

 
Toplam blog
: 491
: 222
Kayıt tarihi
: 15.03.11
 
 

A.İ.T.İ.A Yönetim Bilimleri Fakültesini bitirdim. Kütüphaneci ve Maliyeciyim. Emekli oldum. İlgi al..