Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

22 Mart '17

 
Kategori
Türkiye Ekonomisi
 

Türkiye, 2023’de Almanya hariç Avrupa ekonomisinin patronu olacaktır. İşte belgelerimiz (2)

Türkiye, 2023’de Almanya hariç Avrupa ekonomisinin patronu olacaktır. İşte belgelerimiz (2)
 

Mutluluk, aşık olmak, sevilmek, sevmek değildir. Mutluluk: İstediğiniz (her ne ise) bedelini bahşişi ile birlikte ödemektir.


18 Eylül 2016 tarihinde, "Top 100" (*) adlı, dünyanın en büyük 100 savunma ve havacılık şirketi listesi yayınlanır.  Bu listedeki şirketlerimizi ve özelliklerini aramızda kaç kişi bilmektedir? 

Üzülerek söyleyelim, bir dünya şirketleri olan: Aselsan, TUSAŞ veya THY dahil ülkemizin gözbebeği şirketlerimiz yeterince tanınmamaktadır. Ki, 2023 sonu itibariyle Türkiye’nin dünyadaki konumu yazıldığı zaman iddiamız yadırganmaktadır.

Örneğin, Aselsan  bu büyüklüğü bilinmekte midir?

-ASELSAN Macunköy Tesisleri 110.000 m2'si kapalı alan olmak üzere toplam 186.000 m2'lik alan üzerine kurulmuştur. 

 -ASELSAN Akyurt Tesisleri: 54.500 m2'si kapalı alan olmak üzere toplam 231.000 m2'lik alan üzerine kurulmuştur.

-ASELSAN Gölbaşı Tesisleri: Ankara Gölbaşı mevkiinde kurulmuş olan Tesis 75.000 m2 kapalı olmak üzere toplam 350.000 m2 alan üzerine kurulmuştur. (**)

ASELSAN VE TUSAŞ DÜNYA SIRALAMASINDA:

“Bu listede Türkiye'den iki şirket; Türk savunma sanayiinin iki devi ASELSAN ve TUSAŞ da yer alıyor.

Savunma gelirleri toplam gelirlerinin %90 ve üstü olan 15 firma var. ASELSAN bu firmalar arasında çalışan başına ciro açısından 10'uncu sırada.

ASELSAN'ın çalışan sayısı 5,392; TUSAŞ'ınki ise 4,850.

Listeye göre ASELSAN'ın cirosunun tamamı, TUSAŞ'ın cirosunun %85.69'u savunma satışlarından geliyor…Cirosunun tamamını savuma satışlarından elde eden sekiz şirket var. Bunlar arasında çalışan başına ciro açısından ASELSAN 6'ncı sırada.

-Haberleşme ve Bilgi Teknolojileri Sektör Başkanlığı (HBT),

-Mikroelektronik, Güdüm ve Elektro-Optik Sektör Başkanlığı (MGEO),

-Radar, Elektronik Harp ve İstihbarat Sistemleri Sektör Başkanlığı (REHİS),

-Savunma ve Sistem Teknolojileri Sektör Başkanlığı (SST) ve

-Ulaşım, Güvenlik, Enerji ve Otomasyon Sistemleri Sektör Başkanlığı (UGES)

Oldukça geniş bir ürün ailesine sahip ASELSAN, bu beş sektör grubu ile her türlü askeri haberleşme (hava, kara, deniz, uzay) sistemi, kripto ve bilgi güvenliği sistemi, elektrooptik ve elektromanyetik (radar) algılayıcılar, elektronik istihbarat ve elektronik harp sistemleri, güdüm ve seyrüsefer sistemleri, aviyonik sistemleri, komuta - kontrol sistemleri, kamu güvenliği, ulaşım ve sağlık sektörlerine yönelik sistemler ile trafik ve otomasyon sistemleri geliştiriyor, üretiyor, bunların modernizasyonunu gerçekleştiriyor…” (1)

Ve TUSAŞ ise,

-Yapısal

-Uçak

-Helikopter

-İHA Sistemleri

-Uzay Sistemleri

grupları ile her türlü sabit ve döner kanatlı insanlı ve insansız uçağın tasarım, üretim, modernizasyonunu; her türlü uydu - uzay sisteminin tasarım, üretim, entegrasyon ve testini gerçekleştiriyor; uçuş test ve eğitim hizmetleri veriyor. (2)

Bir dünya yıldızı Türk Hava Yolları

Ve Dünyanın en büyük havalimanı

“…Havalimanı çalışmaları 7 gün 24 saat aralıksız bir şekilde devam ediyor…dünyanın en büyüğü olacak olan 3. havalimanının silueti ortaya çıkmaya başladı. Tüm bölümler tamamladığında yıllık 200 milyonun üzerinde yolcu ağırlayacak. Projenin şu ana kadar yüzde 28’si tamamlandı…İşte havalimanında son durum... (3)

Aşağıda çok duyduğumuz ancak birbirimizi suçlamaktan ve sızlanmadan tanımaya fırsat bulamadığımız ikinci gurur kaynağımız anlatılmaktadır.

THY, 2003’teki değerlendirmede Avrupa’nın 27’inci; 2009 yılı sonu itibariyle yapılan değerlendirmede 4’üncü, son beş yıldır yapılan değerlendirmeye göre de:

“Türk Hava Yolları, son beş yıldır “Avrupa’nın En İyi Havayolu” şirketidir. (4)

THY yetkilisi anlatmaktadır.

-“2003’ten, 2010 yılına kadar THY’ye hostesler hariç hiç lise mezunu personel alınmamıştır. Alınan personelin tamamı üniversite mezunu ve çok büyük bir oranı da master ve doktora yapmıştır.

Bunlarla birlikte THY kadroları, Avrupa ve Amerika’nın önemli üniversitelerinde master yapmış kişilerle zenginleştirilmiştir.

Bizim eğitime, teknolojiye yaptığımız yatırım eski dönemlerle kıyas edilemeyecek kadar çok büyüktür. Örneğin bu yıl bilgi işlemde teknolojiye 100 milyon dolar civarında yatırım yaptık.

Birçok projemiz var. 300’e yakın bilgisayar yüksek mühendisi çalışıyor. Türkiye’nin belki de en büyük bilgi teknolojileri personeline sahibiz. Birçok programı biz satıyoruz. Teknolojileri geliştiriyoruz. Yapamadıklarımızı dışarı veriyoruz. Hazır programları alıyoruz.

Toplam gelirde yüzde 86 artış yaptık. Net karımız yüzde 128 arttı. Baktığınız zaman geçmişle kıyaslanmayacak kadar iyileşmeler var. Daha da iyi olması için çaba sarf ediyoruz.

 New York Times, Türk Hava Yolları’nın başarısını anlatmaktadır

ABD’nin saygın gazetelerinden New York Times (NYT), Türk Hava Yolları’nın (THY), ”hızlı büyüme politikasını” koruduğunu, Avrupa ve Ortadoğu’daki diğer havayolları içinde tek bir havaalanından (İstanbul) en çok güzergâha direkt (aktarmasız) uçan havayolunun THY olduğunu yazdı.

Gazete, THY’nın İstanbul’dan dünyada tam 189 farklı güzergaha uçan havayolu olduğunun altını çizerek THY’nın, bu rakamla Lufthansa’yı da geride bıraktığını yazdı.

THY’nın sadece hızlı şekilde güzergah sayısını artırmayıp aynı zamanda yolcu sayısını da yükselttiğine dikkati çeken gazete, 2010’a kadarki son 10 yıllık dönemde THY’nın taşıdığı yolcu sayısını da üçe katladığını, bunda özellikle Kuzey Amerika ve Asya’ya artan uçuşlarının büyük rol oynadığını belirtti. (5)

...Alman Cicero dergisi, “Türkiye’nin, AB’ye girme konusundaki o amansız isteği, çabası ve gayretleri çoktan geride kaldı. Ülke şu sıralar kendini de aşan bir öz güven patlaması yaşıyor” denildi.

…Cicero, “Türkiye’nin bu yeni öz güven patlamasının temel çıkış noktası“gayriresmi başkenti” İstanbul” ifadesini de kullandığı yorumunda İstanbul için şunları da yazdı:

“Turistler ve kültür meraklıları şehri her dönemde ziyaret ederken, şimdi son dönemde yapılan çok sayıdaki beş yıldızlı oteli dolduran yeni bir grup dikkatleri çekiyor: Zengin Araplar ve Asyalı iş adamları Türkiye’de yeni yatırım arayışındalar.

Üstelik bu arayışlar meyvelerini de veriyor çünkü 2001 ile 2010 yılları arasında Türkiye’ye doğrudan giren Asya sermayesi bir milyardan 18 milyar dolara yükselmiş durumda.” (6)

Yazılanlar özetlenirse,

Uzun yıllardır, kendimize olan özgüvenimizi kaybetmek için uydurulan “Yalan Tarih” in yanında: “biz adam olmayız!” benzeri sözlerle aşağılanan yüce milletimizin, üzerine serpilen “ölü toprağı!” ve küller atıldığında nasıl hızla ayağa kalktığı ve yeniden başarılı olduğu görülmektedir.

Gelecek sayıdan itibaren ağırlıklı olarak ekonomik göstergeler verilmeye başlanacaktır.

Çalışırsan oluyor...

Konuşursan değil!

 

www.canmehmet.com

Resim/Yazı: tarafımızdan düzenlenmiştir.

(*) DefenseNews sitesi

(**) http://www.aselsan.com.tr/tr-tr/hakkimizda/Sayfalar/Yerleskelerimiz.aspx

(1-2)Arda Mevlütoğlu Consultant, Aerospace & Defence Industry https://tr.linkedin.com/pulse/2016-defensenews-top-100-listesi-ve-baz%C4%B1-tespitler-arda-mevl%C3%BCto%C4%9Flu

(3) daha fazlası için bakınız:http://www.cnnturk.com/turkiye/dunyanin-en-buyuk-havalimani-havadan-goruntulendi?page=1

(4) Daha fazlası için bakınız: http://www.turkishairlines.com/tr-tr/kurumsal/basin-odasi/basin-bultenleri/basin-bulteni-detayi/turk-hava-yollari-son-bes-yildir-avrupanin-en-iyi-havayolu

(5-6) Kaynaklar ve daha fazlası için bakınız: http://www.canmehmet.com/ve-yenidunya-duzeninin-yildizi-birlesik-turkiye-devletinin-guc-kaynaklari-5.html

 

 
Toplam blog
: 1117
: 1768
Kayıt tarihi
: 29.08.06
 
 

Ticari ilimler akademisindeki öğrenciliğim sırasında, bir kamu iktisâdi kuruluşunda başladığım ça..