Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

23 Nisan '15

 
Kategori
Güncel
 

Ülke sınırları coğrafi sınır değil adeta savunma ve saldırı hattı

Ülke sınırları coğrafi sınır değil adeta savunma ve saldırı hattı
 

Bu durum pek gündeme gelmiyor çünkü genel algı sanırım böyle olması gerektiği düşünülüyor. Geçmiş savaş yılları ve günümüz ülkeler arası savaş durumları nedeniyle bu algı oluşmuş ama korkulan o ki bu saçma sapan algı yerleşik bir düşünce halini aldı.
 
Yani sınırlar coğrafi sınırları belirleyen çizgi değil savunma hattı ya da savaş cephesi. Düşünün yani sınır çizgilerini top ve tüfekler, tanklar filan oluşturuyor. Halen serhat boylarında akıncılar gibi sınırlarımız asker dolu. Sınır çizgisi diyen yok, sınır güvenliği.
 
Doğrusu ben böyle bir sınır anlayışından rahatsızım. Niye tarlamızın öbür başı/kenarı/sınırı  her neyse belli olsa mayınlarmış yok askermiş tankmış topmuş tüfekmiş kaldırıp atsak, iki taraflı çiçek eksek. İnsanlar oradan oraya  komşunun evine gider gibi yürüyerek geçseler.
 
Sınırdan korkulur mu ya, biz sınırdan korkuyoruz. Yaklaşmak yasak, yaklaşanı vuruyorlar. Dünyayı kötülerden sınırlarla koruyamazsın. Ceylanpınar'da sınırı sorsan sana sınır karakolunu gösteriyorlar. Ben sadece neresi olduğunu bilmek istiyorum. Keşke elimize kalemi alıp çizebilsek.  "sınır karakoluymuş" Aslında az yapmışsınız, ben sizin yerinizde olsam tank fabrikasını sınıra kurarım; daha çok yakışır!
 
Bana ne dünyadan, bana ne dünyanın bugünkü halinden...Hayatın gerçeklerinin de canı cehenneme, ben çiçek bahçelerinden yapılmış sınır istiyorum! Sınırın öbür tarafında sanki yılanlar çiyanlar yaşıyor, onlar da bizim gibi insan. Utanmasanız duvar öreceksiniz ki onu bile yapan var.
 
Kerim Korkut düzenlerinde "savaşa red" politikası sonucu bütün dünya ülkeleriyle ebedi barış sözleşmesinin akdi üzerine bu şekil sınır anlayışından vazgeçilerek sınırlarımız dünyaya açılacak. Kimsin, nesin, nereden geliyorsun hiç sorun değil, ben güvenliğimi içeride sağlarım. Girip çıkmak istediğin kadar kalmak gezmek serbest. Ama elbette yerleşmenin şartları var. Sonuçta burası Ali Baba tekkesi değil.
 
İsteyen elini kolunu sallayarak komşu ülkeye geçer (aramızda anlaşma yapacağız) Kaçakçıymış gerek yok kardeşim ne alacaksan git al getir sat...Bu kısıtlamalar çağ dışı ya. Sınırda asker olmaz kardeşim. Hem bu durum komşu ülkeyi de tahrik eder. Sınır güvenliği tümüyle saçma bir kavram. Kötüler evlerinin kapılarını kilitlerler, iyilere kilit hatta duvar/kapı bile gerekmez. Evlerimizin arasındaki duvarlar cahil insanlarımızın utanç duvarlarıdır. Bana niye duvar örüyorsun sen ya. Kendi kötülüklerini gizliyor olmalısın. 
 
Kerim Korkut düzenleri yeni bir dünya düzenidir.  Tanklardan sınır yapmışlar. Hadi gidin ya! Evlerinin arasına duvar örmüşler. Bahçemden iki erik alırlar diye çitle çevirmişler. Yazık! Bizim kafamızda dünyada insan yok!
 
 
Toplam blog
: 6332
: 653
Kayıt tarihi
: 21.09.08
 
 

Sadece sayfalarda kalan yazılar şaheser olsalar bile önemsiz ve anlamsızdır. İnsanlara ulaşan ve ..