Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

16 Ağustos '18

 
Kategori
Kent Yaşamı
 

Umut Tacirlerine Dikkat Edelim

Umut Tacirlerine Dikkat Edelim
 

Salih Arıkan


Ben köyde doğmuşum Ailemin büyük paraları olmadığı için beni doktor doktor gezdirememişler. Körler okuluna yazılırken Akhisar Devlet Hastanesinde rapor alırken bakıldım. En son olarak da Asker Doktorumuz muayene etti. Malum Askerlikten muaf raporu için.

Ben 2000 Yılında bizim köyde görmeyen sayısı fazla incelensin diye Sağlık Bakanlığına yazı yazdım. Ama Akhisar devlet hastanesinden elini kolunu sallaya sallaya bir doktor geldi. Spor olsun diye gelmiş. Birçok Ailenin çocuklarının gözü açılsın diye avuç dolusu paralar harcandığını duydum. Manisada çocuk doktoru bir şarlatan sülük tedavisiyle umut tacirliği yaptı. Bizim kursiyerlerden biri yamulmuş bir şekilde gelince epey üzülmüş biraz da haline gülmüştük.

Çare aramak iyidir ama çare yoksa engeliyle yaşamayı öğrenecek ve hayat kalitesini artıracak. Göz hastalıklarında kök hücre yöntemiyle tedaviler yapıldığı hep söylenir ama çok büyük ilerlemeler olmadığını biliyorum. Bir de uzmanın birinden kök hücre yönteminin mantığının kanserin yayılma mantığı olduğunu ve bazı riskler taşıdığını duymuştum. Bu gün engelli haberlerinde kas hastalığı ban kokta yapılacak kök hücre yöntemiyle düzelebileceği ilgili haber okudum. Ben şüpheyle bakılarak iyi araştırılması gerektiğini düşünüyorum.

Beş altı ay önce Coşkun Özdemir hocayla telefonda epey sohbet etmiştik. Bazı araştırmaların olduğu ilaçlarının pahalı olduğu bahsetmişti. Yine hocamızı radyoda dinlediğimde bu alanda istismarcıların olduğu ve dikkatli olunması gerektiğini söylemişti.

Ben kestirip atanlardan değilim. Bu işlerin Üniversitelerle iş birliği içinde bilimsel  metotlarla yürütülmesi gerektiğini düşünüyorum. Yine engelli haberlerinde Als hastası Özlem Özalkan, Gözleriyle Sosyal medyada yaptığı kampanyada Beş tane su kuyusu açtırmış. Yani evet çare arayalım ama yoksa sadece gözlerini kullanarak bilgisayar kullanan ve hayata değer katmaya çalışan Özlem gibi mücadeleye devam hayat gözleri görmeden de devam edebilir tekerlekli sandalyeyle de devam edebilir siz kendi içinizde iç barışınızı sağladıysanız dünya yaşanabilir olur.

Salih Arıkan,Tel: 0506 514 96 93

 
Toplam blog
: 1156
: 67
Kayıt tarihi
: 17.11.16
 
 

1977 Manisa Akhisar'da doğdum. 1986 İzmir Bornova İzmir Körler Okulu'na başladım. 1997 İzmir Karaba..