Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

17 Ekim '14

 
Kategori
Eğitim
 

Üniversiteyi kazanmak için neden dershanelere bağımlıyız?

Üniversiteyi kazanmak için neden dershanelere bağımlıyız?
 

ÜNİVERSİTEYİ KAZANMAK HER GENCİN BÜYÜK HAYALİDİR. BU HAYALİ GERÇEKLEŞTİRMEK İÇİN ENGELLERİ AŞMAK GEREKİR.


Üniversiteyi kazanmak ve üniversitede iyi bir bölümde okumak her gencin hayali ve rüyasıdır. Üniversite çağına gelene kadar bir genç, çok badireler atlatır. Bu yoldaki en önemli aşama muhakkak ki üniversiteye hazırlık aşaması olup, bu aşama çok sıkıntılı bir süreçtir. Bu süreçte genç kendini çok iyi bir şekilde üniversite sınavına hazırlamalıdır. Ülkemizde maalesef üniversite sınavını kazanmanın yolu dershanelere bağlı kalmış bir noktadadır. Bunun nedeni ise; okullardaki eğitim seviyesinin yetersiz olması görülebilir.  Eğitimin yetersiz olması da, dershane gerçeğini ortaya çıkarır. Üniversiteye hazırlanan bir gencin ailesi de, bu durumları göz önüne alarak, çocuğunu maddi durumuna  en uygun olan bir dershaneye göndermek zorunda kalır.  

Devletin bir an önce eğitimde büyük bir reform yaparak en süper sistemi okullarımızda uygulamaya koymalıdır. Dershanelere bağlı olma durumunu bir an evvel ortadan kaldırıcı, önemli adımları acilen atmalıdır. Okulunu bitiren bir öğrencinin istediği bir bölüme, diploma notuna göre gidebileceği bir seviyede eğitimin uygulamaya konması en büyük beklentidir.  Yapılması beklenen özellikle, en azından Amerika ve Avrupada ki eğitim sistemlerinin tüm alanları ile çok sıkı bir şekilde araştırılması ve kendi eğitim sistemimize yakışır şekilde  uygun bulunan kısımlarının derhal  alınarak uygulamaya konması gerekmektedir. Veya eğitim seviyesi gerçekten en yüksek düzeyde olan ülkelerin eğitim sistemleri de kendimize de örnek alınabilir. Bir başka yaklaşım da şu olabilir. Akademisyenlerin bir araya gelerek çok büyük bir toplantı veya seminer düzenlemeleri bu konu üzerine kafa yormaları ve mükemmel bir sonuç ortaya koymaları elzem görünmektedir. Bu sonuçlarında sorumlular tarafından acilen dikkate alınması ve gerekli hareketi yapmaları gerekmektedir. 

Sonuç olarak; eğitim sisteminin çok geniş bir yeniliğe ve gelişime ihtiyacı görünmekle birlikte, dershane kavramını tamamen ortadan kaldırmak gerekli görülmekle, her TÜRK  vatandaşını  maddi yönden girdiği zararlardan kurtarmak ve çocuğuna en güzel eğitimi aldırmasını sağlamak sorumluların boyun borcu olmuştur. Her vatandaşın evladını en kral okullarda okutması en doğal hakkıdır. Bu hak kimse tarafından gasp edilemez. Her şey okulda başlayıp okulda son bulmalıdır. Dışarıdan bir yardım ve desteğe gerek kalmamalıdır. O zaman herkes mutlu olur.  

HAYDİ EN GÜZEL SİSTEMDE  EĞİTİM ALMAYA VE OKUMAYA..

 
Toplam blog
: 94
: 1680
Kayıt tarihi
: 20.06.14
 
 

Üniversite, Kamu Yönetimi, Yerel Yönetimler, Çalışan, İyi bir kariyer sahibi olmak, Kitap okuma, ..