Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

21 Ekim '15

 
Kategori
Gündelik Yaşam
 

Unutmak mı? asla...

Unutmak mı? asla...
 

Hayat Rengarenk


Geçenlerde, işten güçten bir türlü görüşmeye vakit bulamadığım kuzenimle dışarı çıktık. Kafa 
dağıtma bahanesiyle çok hoş bir gün geçirdik. Her zaman arkadaşlarla çıkılmıyor, arada aileye  de vakit ayırmak lazım.
 
Neyse, oradan buradan, Ayşe’ den Fatma’ dan, senden benden bahsederken, durup dururken birden bana “unutmak istediğin birini nasıl unutursun” dedi. Ben önce bir afalladım 
tabi ‘nereden çıktı bu soru’ diye. Çevremdeki herkes beni tabir-i caizse ‘kütük!’ gibi bir kız olarak tanımladığı için, onlara gayet normal geliyor bana bu tarz sorular sormak. Güçlü kız imajımdan asla taviz vermem çünkü. Ama bu hiçbir şeyi düşünmediğim anlamına da gelmiyor. Bir de arkadaşlarım arasında Güzin abla havam vardır aramızda kalsın, herkesin 
derdine çare bulurum da kendime bir hayrım dokunmaz.
 
Velhasıl kelam, durdum düşündüm, kendimden yola çıktım. Unutmak istediğim kaç kişiyi unuttum ben? İstemekle unutulur mu birileri ayrıca? Aklımdan geçen ilk şeyi söyledim  bende: “ Kimseyi unutmazsın, unutmuş gibi yaparsın, ama unutmazsın.” Gerçekten de öyle, unutmak istediğim pek çok şeyi kesinlikle unutamıyorum ama üzerinde çok fazla durmadığında ve kendine artık düşünmeyi bırakacağını empoze ettiğinde, unutmak değil belki ama yerine yine de iyi gelecek bir yönteme alıştırıyorsun kendini. Duruma alışmak diyebiliriz buna da. Eskisi gibi gelmiyor aklına bir şeyler, bazen olur olmadık yerlerde aklına geliyor orası ayrı ama ilk zaman ki sen olmuyorsun. Önceleri ‘ooo hadi be!’ diyerek tepki verirken, alışkanlık devreye girince ‘hımm öyle mi olmuş’ diyorsun. Ya da hiçbir şey söylemiyorsun. Ben genelde hiçbir şey söylemeyen tarafım. Bana daha iyi geliyor. Olmuşla ölmüşün üzerinde durmak pek tarzım değil. Hem sessizlik karşı tarafı daha çok deli ediyor. 
 
Birilerini görmezden gelirseniz, bir süre sonra oda sizin hayatınızdaki varlığından şüphe etmeye başlıyor, ve bunun hazzı da pek bir harika oluyor.
 
Bu cevabın arkasından durdu bizimki, kendi çapında analizini yaptı. Bende merakla acaba şimdi sırada ne var diye yüzüne bakarken yine aklıma gelen ilk şeyi dillendirdim: “Mış gibi yapmak… her zaman etkili olur.”
 
Evet, bu doğru.
 
Boşu boşuna birilerini ya da bir şeyleri unutmak için çabalamayın, unutamazsınız çünkü. 
 
Alışırsınız sadece, ama hepsi bu. O kişi her zaman aklının bir köşesindedir, o yaşanan olay seni ne kadar üzse de, hayal kırıklığına uğratsa da, sinir krizi nöbetleri geçirtse de olmuştur ve hala oradadır. Ama sen görmezden gelmeyi seçersen o gücünü kaybedecektir ve sen kazanacaksındır. Bir güç savaşı gibi bir şey. İrade ft. biz. Her zaman öyle olmuyor mu zaten? 
 
Her şey bizde bitiyor.
 
Unutmayın, ‘mış gibi yapmak’ … Ben yaptım, oldu.
 
Sıra sizde. Dökün ortaya neyiniz varsa. Eğer gerçekten güçlüyseniz, kazanan siz olacaksınız.
 
Toplam blog
: 22
: 210
Kayıt tarihi
: 29.08.15
 
 

İçinizden biri... ..