Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

11 Eylül '17

 
Kategori
Eğitim
 

Uyum Programı Nedir? Hangi Sınıflar Uyum Programına Dahildir?

Uyum Programı Nedir? Hangi Sınıflar Uyum Programına Dahildir?
 

Yeni bir eğitim-öğretim yılına daha başlamak üzereyiz. 18 Eylül 2017 Pazartesi günü 15 milyona yakın öğrenci ve on binlerce öğretmen ders başı yapacak. 2017-2018 eğitim-öğretim yılında 1. dönem 19 Ocak 2018 tarihinde sona erecek. 2. dönem 5 Şubat 2018 Pazartesi günü başlayacak olup, Türkiye'de tüm ilk ve orta dereceli (liseler) okullar 8 Haziran 2018 Cuma günü yaz tatiline girecek. 

Milli Eğitim'e uzun yıllar hizmet etmiş, öğrenciler yetiştirmiş eski bir eğitimcinin oğlu olarak ben de önümüzdeki hafta resmen başlayacak yeni eğitim-öğretim yılı üzerine naçizane birkaç satır düşünce paylaşmak istedim.

2006-2007 eğitim-öğretim yılından bu yana uygulanmakta olan ve anaokulu, ilköğretim 1. sınıf ile 5. sınıf öğrencilerine yönelik uygulanan Uyum Programı, bu yıl 9. sınıf (Lise 1) öğrencileri de kapsama alınarak, 11 Eylül 2017 Pazartesi (bugün) itibariyle başladı. Hem okula yeni başlayan hem de öğrenim hayatlarında yeni bir kademeyle tanışacak olan öğrencilerin, uzun vadeli okul hayatına mümkün olandan daha kısa sürede adapte olmalarını, eğitimleri süresince okullarının idari işleyişiyle ilgili karşılaşmaları muhtemel sorunları mümkün olduğunca daha az sıkıntıyla atlatabilmelerini amaç edinen Uyum Programı 15 Eylül 2017 Cuma günü sona erecek.

18 Eylül 2017 Pazartesi günü okulların yeni eğitim-öğretim yılına başlamasıyla birlikte hayatlarında artık yeni bir başlangıç yapacak olan küçük kardeşlerimiz ve genç arkadaşlarımız, böylece okulları ve öğrencilik hayatlarındaki ilk günlerini korkmadan ve endişe dahi duymadan rahat bir şekilde atlatabilecekler. Tabi gündelik yaşamlarında da yaşayabilecekleri ufak tefek sıkıntılar olacak bu arada. Kimse sabahın erken saatlerinde kalkıp da, uykulu gözlerle yollara düşüp, derslere girmek istemeyecek ilk başta. Hepimiz zamanımızda yaşadık böyle dönemleri. Okullar bitti, iş, güç sahibi olduk; hâlâ da yaşamaya devam ediyoruz. Ama zaman geçtikçe insan alıştırıyor bir şekilde kendini. 

Çünkü hayattan her yıl yeni bir yaş aldığında; yaşamak gibi bir mecburiyetinin olduğunu ve bunun için de gayelerinin ve çabalarının olması gerektiğini anlıyorsun öncelikle. Okumak, öğrenci olmak, sınavlara girip, fakültelere yerleşmek; çetin geçecek bir hayatın ön hazırlığı sadece. Hayat, geride kalana, temposuna ayak uyduramayana göstermiyor merhametini. 

Kısacası, yeni eğitim-öğretim yılının arefesindeki Uyum Haftası'nda temposunu iyi ayarlayabilen, uyum sağlayabilen tüm gençlerin, küçük kardeşlerimizin gelecek yaşamlarındaki yolları da ardına kadar açık olacak. Hepsine yeni eğitim-öğretim yılında başarılar diliyorum.

 
Toplam blog
: 266
: 1321
Kayıt tarihi
: 22.06.06
 
 

1982 yılında İstanbul'da doğdum. Açık Öğretim Fakültesi İşletme Lisans eğitimimi 2005 yılında tam..