Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

09 Ekim '15

 
Kategori
Cinsel Sağlık
 

VAJİNİSMUS TEDAVİSİ KORKULACAK BİR SÜREÇ DEĞİLDİR!

VAJİNİSMUS TEDAVİSİ KORKULACAK BİR SÜREÇ DEĞİLDİR!
 

dr ulusoy - vajinismus - hipnoz


VAJİNİSMUS TEDAVİSİ KORKULACAK BİR SÜREÇ DEĞİLDİR!
 
 
 
 
 
Vajinismus hastalarının büyük çoğunluğu vajinismusun korkulu ve kasılmalar ile geçen ve acı duyacağı endişesi ile eşinden ve ilişkiden kaçınan hastalardır. Vajinismus hastaları tedavi olmak ve bir an önce sorunlarından kurtulmak isterler. 
 
 
 
Fakat bu noktada tedaviye ait korkuları da başlar;
 
 
 
1- Ben en zor vakayım
 
 
 
2- Ben bana verilen çalışmaları yapamam
 
 
 
3- Ben muayene olamam
 
 
 
4- Ben başaramam
 
 
 
5- Başarsam bile haz alamam
 
 
 
6- Başardıktan sonra eve gittiğimde yapamam
 
 
 
7- Eve gittiğimde yapsam adetten sonra yapamam
 
 
 
8- Doğumdan sonra tekrar rahat ilişki yaşayabilir miyim?
 
 
 
 
Gibi sürekli olumsuza odaklanan düşünceleri vardır. 
 
 
 
Vajinismus hastalarının bu korkularını ortadan kaldıracak bir tedavi tekniğinde;
 
 
 
1- Tedavi süresinin kısa ve kalıcı olması
 
 
 
2- Hipnoterapi ile zihindeki korku, bedendeki kasılmaların kaldırılması ve kısa süreli vajene dönük çalışma ve uygulamaların kolaylaştırılıp, yapılabilirliğinin sağlanması
 
 
 
3- Eşe güvenin ve yetki devrinin sağlanması
 
 
 
4- Kendine olan güven ve cesaretin yeniden inşası
 
 
 
5- “Yaptım, yapıyorum, yapacağım” inancının oluşturulması
 
 
 
Önemli adımlardır. 
 
 
 
Vajinismus tedavisi Dr. Ulusoy Tekniğinde “Üç aşama ve bir buçuk gün” süren bir tedavi yöntemidir.
İlk görüşme 2 saat sürer ve soruna dönük hipnoterapi ve vajene dönük kısa süreli kolay çalışmayı içerir. Öğleden sonra hasta öğretilen çalışmayı kaldığı otelde tekrar eder. Üçüncü aşama olarak da hipnoterapi ile hazırlanıp otelde deneyimi yaşamaları için gönderilir.
 
 
 
Görüldüğü gibi vajinismus tedavisi günümüzde oldukça kolaylaşmış, basite indirgenmiş ve tedavi sonrası kalıcılık sağlanmış durumdadır. 
 
 
 
 
 
Toplam blog
: 151
: 232
Kayıt tarihi
: 22.10.06
 
 

DR. MURAT ULUSOY, 1969 Nazilli doğumluyum. İlk, orta ve lise eğitimimi Nazilli'de tamamladım. 199..