Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

28 Temmuz '16

 
Kategori
Cinsel Sağlık
 

Vajinismus tedavisi ev ödevlerinin amacı nedir?

Vajinismus tedavisi ev ödevlerinin amacı nedir?
 

vajinismusta hipnoz tedavisi


Vajinismus tedavisinde;

1- Öncelikle bilgilendirme ve eğitim esastır

2-  Vajene dönük parmak veya aparat çalışmaları önerilir

Vajene dönük çalışmaların üç amacı vardır;

1- İçeriye bir şey girebiliyor mu?

2- Çapın artışını tolere edebiliyor mu?

3- Zara ait sorun var mı?

Türk kadınında görülen vajinismusta vajen serbesttir. Zara ait ciddi bir sorun yoksa, içeriye bir şey rahatlıkla girebilir.

Vajinismusa sahip kadın içeriye bir şey girerken;

1- Dokunmaya

2- Baskı ve basınç hissine

3- Küntlük hissine

4- Yanma ve sızıya

Tepki gösterir.

Vajinismus kadınının bunlara verdiği tepkiler ise;

1- Nefesin kontrolünün bozulması

2-Uyluklarda kasılma

3- Ayak tabanında kasılma

4- Kalçanın geri çekilmesi

5-Bacak açıklığının kapanması

Şeklindedir.

Vajinismus hastasında içeriye bir şeyin girebilmesi penisin vajene girebileceğini göstermez. Çünkü klasik tedavilerde % 30 gibi vaka da (5500 kişilik anket sonucu) içeriye parmak/aparat alabilen ama penisi alamayan vakalarda vardır. Bunun sebebi ise;

1- Gevşemenin yeteri kadar sağlanamaması

2- Kadının verdiği bedensel tepkilerin kaldırılamamasıdır

Bir örnek verecek olursak bir hasta; “Doktorum, yurt dışında yaşıyorum. Burada bana beş boy aparat önerildi, hepsini yaptım ama penisi içeri alamıyorum.” Diyebilmektedir.

Bu durumu aşabilmenin bir yolu ise eklektik olarak “bilişsel + davranışçı + hipnoterapi” içeren yaklaşımı sunmaktır. Hipnoterapi, klasik tedaviyi tamamlayıcı bir unsur olarak zihin – beden gevşemesini sağlarken öğrenmeyi hızlandırır.

 

Kaynak: www.drulusoy.com

 

 
Toplam blog
: 151
: 232
Kayıt tarihi
: 22.10.06
 
 

DR. MURAT ULUSOY, 1969 Nazilli doğumluyum. İlk, orta ve lise eğitimimi Nazilli'de tamamladım. 199..