Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

15 Ocak '17

 
Kategori
TV Programları
 

Vatanım Sensin

Vatanım Sensin
 

Yaklaşık 2-3 yıldır doğru dürüst televizyonda dizi izlemiyorum. Nedeni dizilerin senaryolarının yetersizliğinden ve beni tatmin etmeyişinden denilebilir. Bir film veya dizi izleyicisine bir şeyler katmalı, her ne olursa olsun. Öğretici olmalı, eğlendirmeli, düşündürmeli vb. Bizim dizilerin bir başka açması ise bir iki bölümden sonra senaryo yetersizlik nedeni ile izleyicisini kaçırması.
 
Neyse bu sezon bir dizi beni yakaladı. Vatanım Sensin dizisinin ilk 2 bölümünü izlememiştim. Üçüncü bölümünden itibaren izlemeye başladım. Senaryosu, oyuncuların iyi performansı, her bölümün hareketli ve heyecanlı geçmesi, dizinin geçtiği mekan ve zamanın iyi yansıtılması beni ekran karşısına geçmeme neden oldu. Dizi son zamanların bence en iyi dizisi. Sanırım Yağmur ve Durul Taylan’ın payı önemli
 
Vatanım Sensin 1919 da İzmir de geçiyor. Selanik’ten İzmir’e gelen Azize hemşire ve kocası Albay Cevdet, çocukları Ali Kemal, Yıldız ve Hilal. Albay Cevdet bir Yunan subayı rolünde, görevi savaşta lazım olacak silahları bulmak. Bunun için hain (bedeli çok ağır olsa da) olmak zorunda. Asker arkadaşı Tevfik ise Osmanlı subayı ama silahları satıp cebini doldurma arzusunda. Bir gözü de Azize de. Albay Cevdet’i yönlendiren Eşref paşa ise ayrı bir karakter. Yahudi tüccar Yinon’u da dikkatle izleyin.
 
Bir de işin Yunan tarafı var, general Vasili, karısı Veronika, oğlu teğmen Leon.
 
Dizi Yunanlıların İzmir’e girişi, silahların durumu, İzmir’lilerin ruh halini iyi harmanlıyor. Mustafa Kemal Atatürk’ten alıntılar yapılması başarılı, Halide Edip’in İzmir’e gelişi de iyi kurgulanmış. Netice de o dönem çerçevesinde Türk Yunan ilişkileri ve zorunlulukları yansıtılıyor. Bana Dori Sotiriyu’nun “Benden Selam söyle Anadolu’ya” kitabını hatırlatıyor.
 
O dönemi anlatan Vatanım Sensin’in bir dizi olduğunu unutmamak gerekir. Bazı tarihi hatalar, farklı aktarmalar olabilir. Her zaman olduğu gibi bazı çatlak sesler çıkabilir.
 
Cevdet rolünü Halit Ergenç, Azize rolünü Bergüzar Korel oynuyor. Oyunculuklarının çok iyi olduğunu söylememe gerek yok.
 
Vatanım Sensin 11. Bölümü yayınlandı, Perşembe akşamlarının sanırım en çok izleneni olmuş.
 
İzlemediniz ise izleyin derim, geçmiş bölümleri de internetten izlersiniz.
 
Toplam blog
: 487
: 1730
Kayıt tarihi
: 01.04.07
 
 

1965 İstanbul doğumluyum. İTÜ Elektrik mühendisliğinden mezun oldum. Özel sektörde Kalite Bölümünde..