Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

24 Mayıs '16

 
Kategori
Gündelik Yaşam
 

Ve Lucifer, "Salata ye." dedi.

Ve Lucifer, "Salata ye." dedi.
 

Ayda iki kez pizza ya da börek yiyoruz. Eğer Antalya’daysam -Bn Otacı’dan gizli- ekstra serpme börek kaçamağım da olabiliyor. Ama o “ödül” günlerinde de diğer öğünleri oldukça hafif geçiyoruz. Bunun da anlamı: Benim için 1600, Elçin için 1200 kalori/gün.

Dün pizza günümüzdü. Bir taneyi bölüşüyoruz. Birbirine oldukça yakın iki ünlü markadan biri sürekli tercih ettiğimiz mekândı; ama nedense diğerine hiç gitmemiştik ve onu denemeye karar verdik. Peki, sonunda ne mi oldu: Eve dönüp tereli, rokalı, naneli, hellimli nefis bir salata yaptım:)

“Merhaba, açıldığınızdan beri hep aklımızdasınız; ama ilk kez geliyoruz. Biz zeytinli, mantarlı, biberli bir pizza alalım.”

“12 dakikada hazır efendim. 43.90 lütfen.”

“43.90 mı, Vogue’da bonfile mi yiyorum! İki zeytin, üç mantarla Allah’ın hamurunu niye bu kadar pahalı satıyorsunuz?”

“Efendim, yanında aynısından bir tane de hediye ve litrelik kola veriyoruz.”

“Haa, tamam o zaman da biz hediyeyi ve de kolayı istemiyoruz. Tek pizza fiyatı ne oluyor?”

“43.90”

“Kardeşim, neden iki pizzayla kola alayım, -fiyatı süsleyerek- beni neden yiyebileceğimden fazla pizza almaya zorluyorsunuz?”

“Efendim iki pizza almak zorunda değilsiniz, kola da vermeyelim.”

“Tamam işte, ben de onu diyorum. İki pizza çok gelir bize, kola da içmiyoruz zaten. Fiyat ne oldu şimdi?”

“43.90”

“Güzel kardeşim sabrımı mı sınıyorsun, neden ikiden az pizza alamıyorum?”

“Alabiliyorsunuz efendim.”

“E fiyat değişmiyor! Neden 2 pizza fiyatı ödeyip de tek pizza alayım?”

“Doğru, neden tek pizza alasınız! Biz sizin menfaatinizi düşünüyoruz. Hediye pizzanız da aynı mı olsun?”

“Yok, aynı olmasın! Ayakkabılarını çıkarıp elini yüzünü iyice yıka, sonra da hamurun üzerine bir güzel uzan; her tarafına sos sürmeyi de unutma!”

*****

“Hoş geldiniz.”

“Hoş bulduk kardeşim. Şu yeni açılan rakibinizi deneyelim dedik de tırlatmanın eşiğinden dönerek yine size geldik.”

“Onların konsepti ve fiyatları bizden farklı. Önemli olan sizin damak tadınıza ve aile bütçenize katkıda bulunabilmek.”

“Ne güzel bir düşünce! Bir alana bir bedava sizde de var; ama eminim fiyatlarınız daha uygundur. Bu durumda biz iki Ege Ateşi rica edelim. Birini burada yiyeceğiz, diğeri paket olsun lütfen.”

“Yanında kola hediyesi de var. Toplam 45.90 TL. Hamurunuz nasıl olsun?”

“45.90 mı? Daha geçen ay 19.90’a yediğim pizza nasıl oldu da 45.90’a çıktı?”

“Tek pizza siparişlerinizde promosyon fiyat var ve 23.90 ama siz 1+1 isteyince normal fiyatından alıyorsunuz?”

“O zaman neden bir alana bir bedava diyorsunuz? Hem tek pizza ne zaman 23.90 oldu, geçen ay 19.90’dı; bir ayda %20 zam mı olur, üstelik o fiyatın içinde litrelik kola da vardı.”

“Fiyatlarımız merkezden geliyor. Kola artık tekli alımlarda dahil değil. Onun da fiyatı 4.5 TL.”

“E o da 3.5 liraydı, neden %30 arttı?”

“Uzun zamandır zam yapılmıyordu!”

“Sen benimle dalga mı geçiyorsun evladım! Daha burada iki ay üst üste aynı fiyattan pizza yediğimi hatırlamıyorum! Sizin fiyat politikanız da Durkcell’in tarifelerinden farksız! Kutsal Hazine Avcıları gibi, bir sarmalın içinde yuvarlanıp duruyoruz!”

“Tek mi yapalım, hamuru nasıl olsun?”

“Güzel kardeşim; kafamdaki huni, elimdeki tef yetmez oldu! Teker teker de gelmiyorsunuz ki. Bu ülkede bir tane namuslu adam kalmadı mı? Yok eğer patronun her ay senin maaşına zam yapıyorsa ben iki pizzaya 50 lira vereceğim.”

“Nerdee abi!! Allah belasını versin o patronun! Ayın ortasında zor alıyoruz paramızı. Geç abi, otur sen; ben size tek pizza yapayım, yanında kolayla dilim patates de benden olsun.”

*****

İştahımız kaçmıştı, bizden dertli çocukcağızın elini sıkıp çıktık. Her iki restoran da doluydu oysa. O yiyenler kimdi? Garip olan onlar mıydı ben mi?

Düşünmeyen, sorgulamayan; otur denince oturan, kalk denince kalkan bir millet olduk!

Anlıyorum ki onlardan biri olmadığım için boğuyor hayat beni. Ve bas bas bağırıyorlar yüzüme: “Ya bu deveyi güdersin ya bu diyardan gidersin.”

 

 
Toplam blog
: 462
: 1159
Kayıt tarihi
: 07.03.09
 
 

Ne güzel bloglar yazdık, ne muhteşem dostluklar kurduk; onlar kaldı baki... ..