Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

18 Ocak '18

 
Kategori
Güncel
 

Yanık Kokusunu Gidermek İçin 10 Çözüm Önerisi

Yanık Kokusunu Gidermek İçin 10 Çözüm Önerisi
 

Eve Sinen Yanık Kokusu


İki hafta önce annem et kavuruyor ocakta altını kapattım diye düşünüp altını kısmış ve arkadaşına oturmaya gitmiş. Eve döndüğünde onu keskin bir koku ve apartmanı saran bir duman karşılamış. Tencere ve içindeki etler kömür olmuş hemen çöpe atıldı ancak, o koku her yere sinmiş bir türlü çıkmıyor. 10 dk evde durman yetiyor koku saçların ve çorapların dahil her yerine siniyor. 

"Eve sinen yanık kokusu nasıl çıkar" yazıp Google 'da öyle çok arama yaptım ki,

Ne yapmalı ne etmeli bu koku için çok araştırdım bu bilgilerimi paylaşmak istiyorum sizinle. Gerçekten de hepsini uyguladım koku tam gitmedi şimdilik ama epey azaldı.

YANIK KOKUSUNU GİDERMEK İÇİN 10 ÇÖZÜM ÖNERİSİ

1. Evdeki halıları, koltukları, perdeleri yıkayın.

2. Pencereleri açın hava akımı sağlayın evin içinde

3. Su doldurduğunuz bir kabın içine soğanı dilimleyip koyun 

4. Süt kaynatın kapı pencere kapalı olsun odalarda gezdirin 

5. Bir tencereye su doldurup içine yumuşatıcı koyup kaynatın evin bir yerinde dursun

6. Kahve, karbonat ve mangal kömürü koyun odalara

7. Su dolu kaba sirke koyup kalorifere koyabilirsiniz

9. Sirkeli suya bulaşık süngeri koyun beklesin salonda

10. Hoş kokulu oda spreyi ise geçici bir çözüm


Tüm bunların absorbe özelliği varmış ve kokuyu emiyormuş, sizlerin önerisi varsa alabilirim,

Aman siz siz olun ocakta pişirdiğiniz yemeğin altını kapadıktan sonra muhakkak ocağın üzerinden alın,

Olur ya kapadım diye kısmışsanız, ocaktaki alevi görüp kapatırsınız,

Ocağın üzerinde tencere kalır ve dalgınlıkla da altı kapalı değilse yanması muhtemel,

Hatta daha kötüsü yangın çıkabilir,

Biz yine şükredecek bir neden bulduk tabi ki, "Allahtan yangın çıkmadı, şükür " dedik :)

Yine de tedbiri elden bırakmamakta fayda var...

 
Toplam blog
: 306
: 1007
Kayıt tarihi
: 29.01.08
 
 

Çevre Mühendisiyim. Kitap okumayı, film izlemeyi, yazı yazmayı seviyorum. 2 erkek çocuk annesiyim..