Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

24 Mart '07

 
Kategori
Sivil Toplum Kuruluşları
 

Yardımlaşma

Yardımlaşma
 

Dün ödevimi araştırıyordum. Konum sivil toplum kuruluşu olarak dernek bulmaktı. Açıklamasını da yapacaktık.

Aklıma Deniz Feneri Derneği geldi. Niye olmasın? Bana göre en iyi sivil toplum kuruluşu. Tarihçesini araştırdım. Aslında Deniz Feneri Derneği'ne muhtaç olan binlerce insan var.

Deniz Feneri Derneği yardım yapan bir kuruluştur. Yardım yapmak çok güzeldir. Siz sevmez misiniz yardım yapmayı?

"Yardım etmek can yakmaz" demişler. Ama bazen canı öyle bir yakar ki ne olduğunu anlamazsınız ve arkanızdan vurulursunuz. Yardım ettiğinizin yardıma ihtiyacı olmadığı zamanlardan bahsediyorum. İnsanların sizi kullanması... Bundan kötü ne vardır ki?

Deniz Feneri Derneği katılmak istediğim bir dernek. Okulum sayesinde de bu sivil toplum kuruluşlarının önemini daha çok anladım.

Yardım etmek... Başkalarını düşünmek... Bencillik etmemek... Paylaşmak... Şu anda kaldı mı böyle şeyler? Kim yapıyor bunları. Artık herkes bencil, herkes kendini düşünür. Neden nalıncı keseriyiz?

Öğretmenimiz çok söylerdi bize şu sözü de anlamazdım: "Nalıncı keseri olma hep bana hep bana; testere ol bir sana bir bana". Öğretmenimizin bu sözünün anlamını şimdi anlıyorum. Yardımlaşmayı öğütlermiş. Yani şu anda kimsenin yapmadığı bir şey.

Bir düşünün şu anda halimiz nasıl? Herkes bencil, herkes acımasız...

Böyle olmayan var mı acaba?

 
Toplam blog
: 313
: 1350
Kayıt tarihi
: 21.03.07
 
 

1996'nın ilkbaharının dünyaya getirdiği birçok çocuktan biriyim. Milliyet Blog'da yazmaya yaşım h..