- Kategori
- Kent Yaşamı
Yaşanabilir Şehirler Sempozyumu'nda 'Araba sevdası'' eleştirisi
Mimar Sinan Üniversitesi Güzel Sanatlar Fakültesi Yrd. Doç Kevser Üstündağ'ın Organik Ulaşım Teorisi
İzmir'de insana 'gerçekten bu mümkün mü?' dedirten bir sempozyum gerçekleştirildi. İzmir Kalkınma Ajansı ve EMBARQ Türkiye tarafından düzenlenen sempozyumun konusu Yaşanabilir Şehirler'di. Sempozyumun en ilgi çekici oturum 3'üncü oturumdu, konusu Yayalaştırma Projeleri, Yenilikçi Kamusal Alanların Oluşturulması...
Mimar Sinan Üniversitesi Öğretim Üyesi Yard. Doç. Kevser Üstündağ'ın Hormonsuz Yaşam İçin Organik Ulaşım Teorisi oturumun ilgi çekici sunumlarındandı. Araba Sevdası başlığı altında geliştirilen sunumda Üstündağ, "Neden sokakta değiliz, neden yürümüyoruz" sorusunu yöneltti. Günümüzde artık yaya ve yeşilden çalıp, şeritler yapıldığını söyleyen Kevser Üstündağ, "Uzun vadede geldiğimiz nokta bizi çözüm arama noktasına getirdi. Yeni araç yolları yerine yaya ve bisiklet yollarının oluşturulması önerisinde bulunarak, karma trafik uygulamasının şehirleri yaşanabilir kılacağı düşüncesindeyiz" dedi.
Kurumsal alt yapı ve yasal değişiklik şart
Bisiklet yolları ve yayalaştırma çalışmaları konusunda yapılması gerekenlere değinen Üstündağ, "Türkiye'de yapılan ve bozulan çok sayıda bisiklet yolu var. Bunların olmaması için kurumsal alt yapı ve yasal değişikliklerin gerçekleştirilmesi gerekiyor. Kent içinde farklılıklar yaratılmalı" şeklinde konuştu.
Sinop'ta trafik lambası yok
Organik Ulaşım Teorisi kapsamında öğrencileri ile şehir gezileri gerçekleştiren Kevser Üstündağ, Sinop'u örnek göstererek, şehirde trafik lambası olmadığına dikkat çekti. 'Mutlu Kent' Sinop örneği ile dinleyicilere seslenen Üstündağ, "Herkes kendi kentini örüyor. Gayri Safi Milli Hasıla terimini bizler, Gayri Safi Milli Mutluluk' diyerek değiştirdik. Unutmayın İnsanı içine alan projelerle daha yaşanabilir kentler yapabiliriz" dedi.
Hindistan RAAHGRİ DAY ile farkındalık yarattı
Oturumun diğer ilgi çekici sunumu ise EMBARQ Hindistan Şehir Plancısı Sarika Panda'nın gerçekleştirdiği sunum oldu. Hindistan'ın belli başlı şehirlerinde Workshop çalışmaları yaptıklarını söyleyen Panda, 'Yolları yayalara verin, yolları geri istiyoruz' sloganı ile etkinlikler düzenlediklerini kaydetti. Sarika Panda, çok sayıda gönüllünün katıldığı Raahgri Day sonucunda yüzde 28 oranında bisiklet satışlarının artığını ve yürümeyi tercih eden insan sayısının yüzde 87'ye ulaştığını belirtti. Hava kalitesinin bile değiştiğine dikkat çeken Şehir Plancısı Panda, "New Delhi şehrinde ilk bisiklet yolu inşası başladı. Başka şehirlerde de bisiklet yolları yapılacak" dedi.