Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

19 Mayıs '15

 
Kategori
Kitap
 

Yasemin Pforr'un ''Durun inecek var'' Kitabı !...

Yasemin Pforr'un ''Durun inecek var'' Kitabı !...
 

İzmir'de Yasemin Pforr ile ailecek imza gününde. Yasemin Pforr kızı Ladin ile.


Yasemin Pforr ablamı yine çok sevdiğim Gazeteci Zeynep Göğüş ablam sayesinde tanıdım. Zeynep Göğüş çok eskiden beri tanıdığım hala kartını ve imzalı kitabını sakladığım ve sosyal medyada birbirimizi izlediğimiz çok değerli bir insan.

27 yıl adım adım tırmanarak üst seviyelere geldiği iş dünyasını, dar gelen elbiseyi yırtarcasına bırakmış Yasemin Pforr. Demek ki artık soluk alamayacak noktaya gelmiş kendisi. Üstelik iş dünyasındaki son üç yılını genel müdür olarak geçirmiş. Bir insan daha başka ne isteyebilir ki? Kendi ifadesine göre, kendisini karanlığa boğan bir derin mutsuzluk sarmış kendisini. Kendisi, tıpkı bir Uzakdoğu bilgesi gibi bu derin mutsuzluğun nedenini bulmak istemiş. Bunun için her türlü sıfattan, iş yaşamının getirdiği ekonomik rahatlıktan, sosyal yaşamdan, ayrıcalıklardan sıyrılıp yaşama yeniden başlamak için, kendisini kızı Ladin’i ve sevdiklerini alıp bir iç yolculuğa çıkmış.

Yasemin Pforr’un ‘’ Durun İnecek Var ‘’ kitabı bir deneme kitabı. Yasemin Pforr daha kitap başlığında okurlarına ‘’ Herkesin sevdiği, takdir ettiği, beğendiği biri olmak zorunda mıyız ? ‘’ diye soruyor. Çünkü sanırım iş yaşamında, sahte davranışlar, sahte jestler kendisini oldukça sıkmış olmalı ki böyle bir soru sormuş Yasemin Ablam.

Yasemin Pforr ‘’ Durun İnecek Var ‘’ kitabında, kendi iç dünyasında kopan fırtınaları ve geçmişte yaşadığı duygusal kırılmaları, mutlulukları, korkuları, acıları yazmış. Okurlarıyla söyleşen, kendi sorularına okurlarından yanıt arayan tertemiz ve ne denli güzel bir dili var kitabın. Ayrıca kitapta, ev ahalisinden, Sevgili Ladin’den, ailesinden de sıklıkla söz açıyor.

Kitaba adını veren ‘’ Durun, İnecek Var ‘’ adlı denemesine boks maçından nakavt almadan sayıyla yenilmiş olarak çıktığını söyleyerek başlıyor. Bir insanın yenildiğini kabul etmesi bence güzelliğin resmidir. Ve bu denemenin sonunda kendini ne de güzel betimliyor Yasemin Pforr Ablam ‘’ Aldığım yaralara rağmen bu yaraların hayatta kalabilme nişanesi anlamını taşıyacak kıvama gelecek kadar kabuklaşabilmesi için hayata bir es verme zamanı. Durun, bu durakta inecek var ! ‘’

Bence değeri yeterince anlaşılamamış bir kitap ‘’ Durun İnecek Var ‘’. Yasemin Pforr biliyorsunuz Milliyet Blog ailesine katıldı. Bir kulis bilgisi vereyim. Yasemin Pforr’u Milliyet Blog’a katılmasına ben önerdim. Kendisi beni kırmayıp, Milliyet Blog ailesine katıldı. Kendisine Milliyet Blog’da sonsuz başarılar diliyorum. Ve buradan soruyorum. Buradan ikinci kitap ne zaman gelecek Yasemin Abla diye soruyorum. Kardeşin olarak sabırsızlanıyorum !...

Yasemin Pforr '' Durun İnecek Var '' Cinius Yayınları Deneme 158 Sayfa

 

 
Toplam blog
: 81
: 7360
Kayıt tarihi
: 24.04.15
 
 

Türkiye'nin kısa espri konusunda en çok üretken ve tanınmış mizah yazarlarından birisiyim. 30 yıl..