Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

20 Ekim '14

 
Kategori
Gündelik Yaşam
 

Yeni dizi izlemeye korkuyorum!

Yeni dizi izlemeye korkuyorum!
 

Kaynak: İnternet


Televizyon dizileri adı üzerinde "dizi"dir, "seri" dir yani; günlük müdür, haftalık mıdır, neyse, tekrarı gelir. Gelirdi... 

Arkadaş, adı dizi lakin bir bakıyorsun üç-beş hafta sonra yok! Neymiş, reytingleri iyi değilmiş!...

İyi de belki ben çok sevdim?

Hep bana mı denk geliyor ne? Beğenerek izlediğim kaç dizi püf oldu gitti! İnsan sinir oluyor yav!...

O dizinin senaryosunun sonunu merak ediyordum mesela, oyuncuların performanslarını beğeniyordum ya da işlediği konu çok hoşuma gidiyordu; elim böğrümde öylece kaç kere kalakaldım.

Bilmem ne grubundakiler, ki bu reyting ölçümüne kimler etki ediyor bilmem, beğenmediler diye benim beğenerek izlediğim bir dizi neden kaldırılır anlamış değilken bir de kendimi o dizinin yapımcısı, oyuncuları, senaristi, set ekibi falan yerine koyuyorum ki nevrim dönüyor!

Arkadaş, insanlar deneyimlerini, becerilerini, emeklerini ortaya koyuyorlar; isimlerini ortaya koyuyorlar...

İlk üç reyting ölçümüne göre diziye bakış açıları belirleniyor kanalların, hop saatini değiştiriyorlar, hop gününü, derken izleyiciye saygıları varsa apar-topar dandik bir final ile bitiriyorlar, ya da açıklama bile yapmadan diziyi kaldırıyorlar.

Hal böyle olunca, yeni dizileri izlemeye başlasam mı diye düşünürken buldum kendimi.

Zaten tv izlemiyorum, dizileri internet aracılığıyla izliyorum, ille de o saat ekran başında olmak, tuvalete gitmek için reklam arasını beklemek, sonu gelmez reklam kuşaklarına gıcık kapmak gibi bir durumum yok allahtan.

Yeni bir diziyi izlemeye korkuyorum.

Ya çok beğenirsem, ya üç-beş hafta sonra kaldırırlarsa diye... 

Keyif diye dizi koyuyorlar, arkadaş böyle bir keyif olmaz! Olsa olsa bunun adı tedirgin etmektir insanı; izleyeni, oynayanı, tüm emek harcayanları...

En çok üzüldüğüm şey de şu: Çoğu oyuncular sanat yapıyorlar, sanat gerginliğe, tehdide, kaygıya gelmez! Gelirse yapay olur, samimiyetsiz olur. Hem kaygı taşıyacaksın hem de samimi olacaksın; işleri çok zor!...

Sanatlarını ikiye katlayarak performans gösteriyorlar ama bilmem ne grubundakiler beğenmedi diye püf diye uçuyor dizi, pat diye atılıyor çöp sepetine!

******

Valla bu sektörün de insanları tedirgin etmek, kaygılandırmak ve sonucunda korkutmak amaçlı siyasetle kol-kola gezdiğini düşünmeye başladım!

Toplum şekillendirmesini birlikte yapıyorlar; ne kendine güven ne de kimseye, bu ilk madde!

Senin tercihin değil başka birilerinin tercihi önemli, ayağını denk al!

Hesap da soramazsın! Bak, reyting almadı diye bir dizi pat diye kaldırılıyor. Senin cürmün yok, konuşan da paradır! (Bu arada konuşan paradır da, bu parayı konuşturanlar kimlerdir ve amaçları nedir diye de düşünmeden edemiyor insan! Haa, bir de bu parayı nasıl bulmuşlar? Anasını satayım, yıllardır çalışırım ama payıma böyle bir para düşmedi ya!..)

Sanat da sanatçı da ne ola? Hepinizin sonu bizim iki dudağımızın arasında!

Velhasıl, seyirciyle birlikte sanatçıya da ayar vermeye kalkıyorsa bir ülke hakikaten o ülkenin yönetiminden korkulur!

 

Mail:gulgun_2006@hotmail.com

https://twitter.com/Gulgunkaraoglu

 
Toplam blog
: 1269
: 1343
Kayıt tarihi
: 18.09.07
 
 

İzmir, 1963 doğumluyum. Dokuz Eylül Üniversitesi İngilizce bölümü mezunuyum ve özel bir şirkette ..