Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

14 Ağustos '14

 
Kategori
Yemek - Mutfak
 

Yoğurt terbiyeli tavuk fleto

Yoğurt terbiyeli tavuk fleto
 

Her ne kadar tavuk almamaya da çalışsam ara sıra insanın canı değişiklik istiyor. Hele bir de evdekilere sorup ve her seferinde onlardan ısrarla ''sen ne istyorsan onu yap hayatım' cevabı alıyorsanız ne yapacağınızı bulamamak insanı ciddi anlamda sıkıyor. İşte böyle durumlarda tavuk benim kurtarıcım oluyor. 

Bu tarifi iş yerindeki bir arkadaşımdan aldım. Kendisi bu tarifi ballandıra ballandıra anlatmakla kalmadı,mutfağa girip bir öğlen bizim için pişirdi bile. Ben de çok beğendiğim için evde yapmaya karar verdim.

 

Malzemeler:

Jülyen doğranmış yarım kg tavuk göğüs fleto

2 yemek kaşığı yoğurt

1 yemek kaşığı  salça

1 diş sarımsak

arzu edilen baharatlar (ben öğütülmüş tane karabiber ve tane kişniş,kekik koydum)

çok az miktarda öğütülmüş himalaya tuzu

Yapılışı:

Tüm malzemeler ve tavuk iyice karıştırılarak bulamaç haline getirilir. Terbiyelenen tavuklar yaklaşık 1 saat buzdolabında dinlendirilir. Daha sonra çok hafif zeytinyağı dökülmüş wok tava kızdırılır ve etler içine atılır (ben wok tavada yaptım ama genişçe bir teflon ya da seramik tavada da yapılabilir). İlk etapta suyunu salan tavuk etleri daha sonra saldıkları suyu yeniden çekene kadar ara sıra karıştırılıarak kavrulur.

Yanında fırında patates , çoban salatası ve ayranla menüyü tamamladım. Konusu gelmişken fırında patates kızarmak hakkında ünlü bir şeften öğrendiğim ve çok memnun kaldığım ipuçlarını da paylaşmak istiyorum.

-Patateslerin nişastasını kolayca salması için soğuk va hatta buzlu suda bir süre bekletmek gerekiyor.

- Patatesler iyice kurulandıktan sonra tuz , çeşitli baharatlar baharat ve zeytinyağı ile harmanlanmalı

- Fırın tepsisi iyice ısındıktan sonra patatesler içine dökülmeli,aksi takdirde yavaş yavaş ısınan patatesler nişastasını bırakıp yapışıyor. Ben eskiden yağlı kağıt serilmiş fırın tepsinin içinde patatesleri hazırlar daha sonra fırına atardım  Şimdi ayrı bir kapta hazırlayıp ısıttığım tepsinin içine direk boca ediyorum. 

Bu şekilde patateslerin yağda kızarmış olanlarından hiçbir farkı kalmıyor,hatta çok daha lezzetli oluyorlar.

Afiyet olsun

 
Toplam blog
: 52
: 1959
Kayıt tarihi
: 24.08.13
 
 

39 yaşındayım. 7 yaşında bir oğlum var. Muhasebe, finans, dış ticaret işleri ile meşgulüm. ..