Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

21 Şubat '18

 
Kategori
Güncel
 

Yolculuk Paylaşımı Uygulamalarında Tehlikeli Tiplere Dikkat!

Yolculuk Paylaşımı Uygulamalarında Tehlikeli Tiplere Dikkat!
 

Birkaç gün önce öğle saatlerinde Blablacar aracılığı ile Bolu'dan İstanbul'a gelmek üzere bir sürücü ile sözleştik. İletişimindeki kabalığına, beni otoban üzerinden almayı teklif etmesine ve birtakım başka detaylara da irrite olmama rağmen aklıma kötü sonuçlar doğurabilecek bir olasılığı getirmek istemediğimden yanımda iki arkadaşımla (bir bey, bir hanım) beklemeye koyuldum.

Söz konusu saatte camları film çekilmiş bir araç önümüzde yavaşladı. İçinde üç adam vardı. Biraz yavaşladılar, bize baktılar ve yanımızdan geçip gittiler. Belli ki yanımda arkadaşlarım olduğu için geçip gittiler. İşin garip taraflarından biri de platformun sayfasında bir tek yolcu ben görünüyordum ve üç yolcu için daha yer olduğu belirtiliyordu. Oysa araçta üç adam vardı! Üstelik ben rezervasyonu yapmadan önce aynı rezervasyonu bir bey arkadaşım benim adıma yapmış ama kabul edilmemişti. Bey olduğu için onu kabul etmeyip beni kabul etmeleri ise aslında art niyetli olabileceklerini gösteren önemli sinyallerden biriydi!

O araca binmeyi zaten düşünmezdim! Sezgilerim son derece tehlikeli bir durum sinyali verdi. Ancak yanımda arkadaşlarım olmasaydı belki de beni araca zorla bindirmeyi deneyebilirlerdi. Zira yan yoldaydık ve etrafta bizden başka yaya olarak kimse de yoktu. Adamların kötü niyetli olduğuna, alenen tezgah kurduklarına adım gibi eminim. Böylesi karanlık insanların bu tip platformlar kullanmaları son derece ürkütücü! Birtakım güvenlik kurallarına dikkat etmek ise son derece hayati önem taşıyor!

Eğer bu tip platformlar aracılığı ile seyahat ediyorsanız, bir kadın iseniz ve özellikle yalnız yolculuk yapacaksanız rezervasyonu bir bey arkadaşınızın yapmasında yarar var. Yolculukta cinsiyet ayrımı yapan tehlikeli tipleri böylece elemiş olursunuz! Araca mümkünse yanınızda tanıdıklarınız varken binin. Plakasını fotoğraf çekip tanıdıklarınıza mutlaka bildirin. Ve eğer yalnız seyahat edecekseniz çok ama çok dikkatli olun! Sezgilerinize kulak verin! Yolculuk yapmaya karar vermezden önce telefonla konuşup sürücüyü tanımaya çalışın. Sizi uyaran detaylara (konuşma tarzı, nezaket/kabalık, vs) karşı uyanık olun. Kesinlikle ıssız bir yerde değil tam tersine kalabalık bir yerde bir araya gelmek gerek ve binmeden önce sürücüyü tartmak/ondan gelen etkiyi ayrıştırmak çok ama çok daha önemli. Daha da önemlisi seyahati gerçekleştirip gerçekleştirmeyeceğinize o anda karar vermek!

Benim örneğimde sürücü, profil fotoğrafını önümüzden geçtikten kısa bir süre sonra değiştirdi. Yani profil fotoğrafı da sahte olabilir. Yol yapacağınız insan hakkında ifade biçimi, ve fotoğrafından başka bir değerlendirme olanağı yok malum. Dolayısıyla doğru bilgi/fotoğraf da önem arz ediyor!

Kötü niyetli kullanıcılara karşı yolcu ve sürücü güvenliğini sağlamak üzere bazı prosedürlere ek önlemler düşünülmesi gerektiği kanısındayım. Benim aklıma gelenler şunlar;

1. Plakaları açık görünecek şekilde aracın önden, yandan ve arkadan fotoğrafları 

2. Sürücünün tanınabilecek şekilde güncel profil fotoğrafı.

3. Yolcuların tanınabilecek şekilde güncel profil fotoğrafları.

4. Profildeki tüm yazışmaların platform tarafından belli bir süre arşivlenmesi

5. Yolcu geri bildirimlerinin olumsuz olması halinde sürücülerin kesin ve geridönüşümsüz olarak uygulama dışına çıkartılması gerekliliği

Bugün, çok kötü sonuçlar doğurabilecek bir olasılık benim yanımdan geçip gitti! Başka hanımlar adına korktum. Kendi adıma korktum. Blablacar'da rezervasyonumu hemen iptal edip sebebini net bir şekilde yazdım. Daha başka ne yapılabilir bilemiyorum! Üzgünüm.

Yaşanılan bu tecrübe hayatın her alanında, her yerde ortaya çıkabilir. Zira bu tip karanlık, cahil ve art niyetli insanlar her yerde olabilirler.

Blablacar ve Yolyola gibi platformlar, söylemem gerekir ki insanlar arasında sosyal ve ekonomik anlamlarda yardımlaşma ve dayanışma gibi yararlı paylaşımları aktive eden önemdeler. Ve ben otobüslere mahkum edilen yolculuklara alternatif olarak bu uygulamaları çok yararlı buluyorum. 

Ülke standartları açısından bakıldığında şiddet gündemin en büyük sorunu maalesef! Adım başı, şiddetin pek çok türüyle temas etmek durumunda kalabiliriz. Şiddete eğilim duyan türdeşlerimizle temas etmek durumunda kalabiliriz. 

İnsan ilişkileri herşeydir. Birbirimizle olan iletişim kalitemizin aşağı standartlara göre belirlenmesi üzüntü verici ama kendimizi korumak için yüksek bir dikkat gerekiyor. Onun için tekrar ediyorum; lütfen DİKKAT!

 

 
Toplam blog
: 118
: 631
Kayıt tarihi
: 07.10.13
 
 

İnsanın kendinden bahsetmesi meselesi benim için zor konuların başında gelir. Bu anlamda söyleneb..