Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

20 Ağustos '09

 
Kategori
Blog
 

Yorum ve yanıt ayrılmaz ikilidir, birlikte yayımlanmalıdır

Yorum ve yanıt ayrılmaz ikilidir, birlikte yayımlanmalıdır
 

Fotoğraf: Aydın Tiryaki (27-7-2009, İnebolu)


Yorumlara verdiğimiz yanıtların yayına geç alınmasının sakıncalarını aylar öncesinde yazmıştım ve çözüm olarak yanıt yayımlanmazsa yorumun da yayımlanmamasını veya yayımlanırsa ikisinin birden yayına girmesini önermiştim (1).

Milliyet Blog’da yenilikler olurken ve birçok sorun çözülürken bu sorunun da çözülmesini bekledim ancak bir gelişme olmadı.

Şu anda Milliyet Blog yazarının en önemli sorununun yanıtları bekletilen yorumların yayımlanması olduğunu düşünüyorum. Yorum yazan hemen yayın hakkını elde ederken o yorumu yanıtlayan blog sahibi yayın hakkını ne zaman elde edeceğini bilmeden bekliyor.

Bu sorunlardan birini Cumartesi’den buyana yaşıyorum:

Cumartesi öğleden sonra siyasi içerikli bir blog yayımladım (2). Blog yaklaşık 10 saat sonra gece yarısından sonra yayına girmiş. Ben gördüğümde ertesi gün olmuştu. İki yorum geldiğini gördüm ve bu yorumlara hiç katılmadığım ve alaycı bir ifade gördüğüm için yanıtlayarak onayladım. Yorumlar hemen yayımlandı ancak benim yanıtlarım bir türlü gelmedi. Pazartesi akşam ilk yanıtı ve Salı öğleden sonra ikinci yanıtı gördüm. En çok okunduğu günlerde asla katılmadığım iki yorum yayındaydı ama benim onlara karşı görüşlerimi yazdığım yanıtlarım yayımı bekliyordu.

Çarşamba öğleye doğru aynı bloga bir başka yorum daha geldi, o yorumda da ağır eleştiriler vardı, ben de aynı şekilde ağır bir yanıt yazdım ve gönderdim. Yorum o anda yayına girdi ancak benim yanıtım 30 saattir bekliyor.

Sorun, yazdığım yanıtın yayımlanmaması değil, uygun bulunmazsa elbette yayına girmez. Sorun, yazdığım yanıtın hemen yayına girmemesi de değil, onaylanması için bir süre geçmesi doğaldır. Sorun benim yazdığım yanıt beklerken yanıtladığım yorumun benim blogumun altında yayında olmasıdır.

Yanıtı yazılmadan onaylanan yorum hemen yayına girsin, ancak yanıt yazılan yorum, yanıtı yayına girene kadar beklesin. Daha önce yayına girmesi onaylanmış olan yorum daha sonra yanıtlanırsa o yorum da yayından çekilip yanıtın onayını beklesin. Yanıt onaylanmazsa yorum da iptal edilsin.

Milliyet Blog öncelikli olarak blog sahibini korumalıdır, yorum yazana göre bir önceliği olmalıdır.

Bu sorunun çözümünün teknik açıdan bir zorluğu olmadığına inanıyorum. Belki de tek satırlık bir kod ile sorun çözülecektir.

(1) Yoruma yazarın yazdığı yanıt yayına alınmazsa... yorum da yayımlanmasın. (28-2-2009): http://blog.milliyet.com.tr/Blog.aspx?BlogNo=165251
(2) Açılıp saçılma sürecinde DTP kapatılınca ne olacak? (15-8-2009) http://blog.milliyet.com.tr/Blog.aspx?BlogNo=197342

Blognot: Güzel bir gül fotoğraftaki, güzel ve dikensiz bir gül. Dikenleri yoksa, gülde bir eksiklik olduğunu düşünmeliyiz.

Ankara, 20 Ağustos 2009

 
Toplam blog
: 1735
: 2429
Kayıt tarihi
: 22.09.06
 
 

27 Mart 1959'da İnebolu Yeşilöz Köyünde doğdum. Yeşilöz Köyü İlkokulu, Yeniyol İlkokulu, İnebolu ..