Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

16 Aralık '17

 
Kategori
Üniversiteler
 

Yüksek Lisans Dersleri Uygulama (Akademik)

Yüksek Lisans Dersleri Uygulama (Akademik)
 

5. Yüksek Lisansta Uygulama Dersleri Hazırlama ve Sunma

Yüksek lisansta bazı derslerin uygulamaları vardır. Bu derslerin uygulamalarında önlüklerini giyen öğrenciler genelde ilk bir iki hafta laboratuvarı gezerler, alet-ekipmanları öğrenirler ve ilerleyen haftalarda bir iki ufak uygulama çalışması yaparlar. Uygulama çalışmaları genelde danışman hocanın diğer yüksek lisans ya da doktora öğrencilerinin yanında yapılır ve teorik olarak görülenler uygulamada bir kez daha genel hatlarıyla görülmüş olur. Bazı aktif hocalar ise özek sektör firmaları ile çalışma içindedirler ve yüksek lisansta ders verdikleri öğrencileri bu firmalara götürürler ve bilimsel çalışmaların gerçek uygulamalarını gösterirler. Özel sektörle işbirliği yapan bir danışman hoca bulmak yüksek lisans ve doktora öğrencisi için büyük bir şanstır. Özel sektörle iş birliği yapan bir hocanın akademik çalışmaları üst düzeydedir. Çünkü ülkemizde bazı konular haricinde özel sektör üniversitelerin 10 yıl ilerisinde araştırma ve geliştirme çalışmaları yapmaktadır. Çünkü özel sektör yerli ve yabancı rakipleriyle rekabet edebilmesi için Ar-Ge’sini geliştirmek zorundadır ve bu amaçla bilgi nerede ise o bilgiye bir şekilde ulaşmak için elinden geleni yapar.

Yüksek lisans öğrencileri ayrıca birçok üniversitede lisans derslerinin uygulamalarında görev alırlar ve danışman hocanın derste anlattıklarını uygulamada gösterirler. Biyoloji, kimya gibi temel bilim dallarında bölümdeki hemen hemen her dersin uygulaması vardır. Yüksek lisans öğrencisi akademik olarak aynı zamanda araştırma görevlisidir ve bir yüksek lisans öğrencisi uygulama dersine girdiği zaman ilk defa kendisini hoca ya da akademisyen olarak hisseder. Güzel ve keyifli bir duygudur. “Hocam hocam”, diye etrafında gezinen lisans öğrencilerinin uygulama dersine girmek yorucu ama önemli bir hocalığa hazırlık aşamasıdır. Uygulama dersleri oldukça yoğun geçer ve danışman hoca farklı bölümlere aynı dersi veriyorsa aynı uygulamaları haftanın birkaç günü tekrar etmek gerekir. Uygulama derslerinde yüksek lisans öğrencileri ya da araştırma görevlileri hocalığın ne anlama geldiğini öğrenmeye başlarlar. Lisans öğrencilerinin hepsi yüksek lisans öğrencilerine son derece saygılı davranırlar. Arada mutlaka yaramaz olarak nitelendirebileceğimiz lisans öğrencileri çıkar ve uygulama dersini değişik şekillerde öğrenci tabiriyle kaynatmaya, dersi sulandırmaya çalışırlar. Bu tip öğrencilerle davranışlara dikkat etmek gerekir. Eğer bu öğrencilere sert davranırsanız daha sert tepkiler alabilirsiniz, yumuşak davranırsanız başınıza çıkarlar, dersi iyice çekilmez hale getirirler. Yüksek lisans öğrencisi ya da öğrencilerinin gözüyle araştırma görevlisi tatlı sert olmalıdır ve uygulama dersindeki öğrenciler dersteki hakimiyetin kimde olduğunu anlamalıdır.

Bu nasıl sağlanır ?

Öğrenci ile şakayla karışık ciddi bir iletişimle sağlanır. Yaramaz ya da meraklı öğrencilerle daha fazla muhatap olarak, onları uygulamalara daha yoğun olarak sokarak ve genelde zor işlerde onları görevlendirerek başarılı bir iletişim sağlanır ve bir süre sonra bu tip öğrenciler hem iyi bir yardımcı hem de sohbetin ve muhabbetin en iyi yapıldığı öğrenciler olurlar. Bu aşamada asla diğer öğrenciler unutulmamalı ve bu tip meraklı öğrencilerden çok daha zeki, çalışkan ve akıllı olanları her zaman dikkate almalı ve onlara gerekli önem verilmelidir. Lisans öğrencileri her zaman uygulama derslerinden korkarlar. Çünkü teorik dersten kalırsan o dersin sınavlarına girersin ve geçersin. Uygulama dersinden kalırsan sonraki yıl o uygulama derslerine bizzat katılmak ve geçmek zorundasındır. Tekrar tekrar uygulama dersine girmek lisans öğrencisi için çok yorucu, emek gerektiren ve zor bir dönem olacaktır. 

 
Toplam blog
: 537
: 1884
Kayıt tarihi
: 10.06.10
 
 

Gündemi ve olayları yakından takip etmeye çalışıyorum. Sinema, kitaplar, spor, doğa, siyaset, miz..