Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

19 Temmuz '14

 
Kategori
İnançlar
 

Yunus Emre'den bir şiir

Yunus Emre'den  bir  şiir
 

YUNUS’TAN BİR ŞİİR

Ünlü halk şairi tasavvuf bağlamında şiirleriyle yaklaşık 770 yıldan bu yana aramızda yaşayan  Yunus Emre’de ilahi bir aşk vardır. Dün bugüne ve de yarına tüm halk ozanlarına ilham kaynağı olmuştur. Tanrı’ya aşık bağlamında içten içe yanıp sönmektedir. Ancak onun parlayan yıldızı asırlardır Anadolu insanlarına, hatta Hicaz’dan Yemen’e, Yemen’den Badat’ta ve hatta tüm Avrupa ile Asya  topraklarına varmaktadır. Işığını, aydınlığını ve sevgisini oralarda görmek oltasıdır. Bütün dünya ulusları Yunus Emre’nin değişlerini ve felsefesini kendilerine örnek almaktadırlar.1991 yılında UNESCO Yunus Emre SEVGİ YILI ilan etmişlerdi… İşte bu duygu ve düşüncelerle  Koca Yunus’un bir şiirini sizlerle paylaşmak istiyorum. Tabi   bu  vesilelerle de olsa Koca Yunus’u   rahmetle ve saygıyla anmak istiyorum…

Bana Seni Gerek Sena

Aşkın aldı benden beni

Ben yanarım dünü, günü

Bana Seni gerek Seni

***

Ne varlığa sevinirim

Ne yokluğa yerinirim

Aşkın ile avunurum

Bana Seni, gerek Seni

***

 Aşkın aşıklar öldürür

Aşk denizine daldırır

Tecelli ile doldurur

Bana Seni gerek Seni

***

Aşkın şarabından içem

Mecnun olup dağa düşem

Sensiz dün-ü gün endişem

Bana seni gerek Seni

***

Sûfilere sohbet gerek

Ahilere ahret gerek

Mecnunlara leyli gerek

Bana Seni gerek Seni

***

 Yunus’dur benim adım

Gül geldikçe artar odum

İki cihanda maksudum

Bana seni gerek Seni.

         Yunus EMRE

 

 
Toplam blog
: 2227
: 832
Kayıt tarihi
: 27.06.09
 
 

1946 Mardin ili, Kızıltepe ilçesi'nin Esenli köyünde doğmuştur. İlk ve ortaokulu Kızıltepe'de bit..