Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

24 Temmuz '14

 
Kategori
Çalışma Yaşamı
 

Zaten tatil olan Cumartesi, Pazar ve bayramın çalışanların yıllık izinlerine sayılması kanunsuzdur

Zaten tatil olan Cumartesi, Pazar ve bayramın çalışanların yıllık izinlerine sayılması kanunsuzdur
 

İşçisiniz ya da memursunuz. Kanunla tanınan 30 gün yıllık izninizi kullanacaksınız. 30 günde 4 hafta var. Cumartesi Pazar hafta sonu tatili 4*2= 8 gün. Oldu ya yıllık izniniz diyelim Kurban bayramına rastladı. 4 gün de oradan 12 gün. Yani sizin 12 gün kaybınız var. Çünkü bu 12 günü zaten tatil olduğu için çalışmıyorsunuz. Ama yıllık izninizden sayılıyor. Yani 30 gün izin kullanıyorum derken aslında 18 gün kullanıyorsunuz. Benim zaten çalışmadığım hafta sonu tatilimi, bayram tatilimi yıllık iznim olarak veriyor.

Bu nasıl iş ya! Bir saat işe geç gelsek canımıza okuyorsunuz. Ama siz bizim yıllık iznimizden tam 12 günü çalıyorsunuz. Pazar günü çalışıyor muyum kardeşim, niye iznime sayıyorsun ki… İzinli olduğum günü iznimden düşüyorsun, bu nasıl bir şey ya! Hayır, yani bunun gerekçesi nedir? O ay yıllık izinli olmasaydım hafta sonu ve bayramdan oluşan 12 gün tatilimi yine kullanacaktım değil mi? İzin almadan kullanacağım hafta sonu tatilimi, bayram tatilimi nasıl izin süreme eklersin ya!

Ben iznimi çalıştığım günlerden alıyorum. İzin mesainin olduğu fiilen çalışılan günlerle ilgilidir. Pazar günü bana izin verir misin diyebilir miyim? Zaten tatil, ne izni diyeceksin. Zaten tatilse benim izin süremin içinde ne işi var. 30 günlük yıllık iznim 12 gün hafta sonu ve bayram tatilleriyle birlikte 30 gün oluyor.

Demokrasin dünyada 142. sırada olursa böyle olur işte. İstanbul’da metro soygununu yazdık. O da aynı böyle bir saçmalık. Bir durak gidiyorsun 4 lira ödüyorsun; 20 durak gidiyorsun yine 4 lira ödüyorsun. Bana ne kardeşim, ben 20 durak gitmiyorsam o kadar para alacaksın. 20 durak giden 4 lira veriyorsa bir durak giden de 20 kuruş verecek. Peki, yazı kimsenin umurunda oldu mu? Adamlar diktatör ya! Medyaymış, halkın şikâyetleriymiş umurlarında değil. Şunlara bak ya! Size yazdık bunu İstanbul belediyesi. Siz hiç kendinizle ilgili yazılanları okumaz mısınız?

Çalışana izin verirken zaten tatil olan Cumartesi, Pazar ve bayram tatilleri izin süresine katılamaz. İzin süresi çalışılan gün olarak hesaplanır. Ortada milyonlarca çalışanı ilgilendiren çok büyük haksızlık var. Bana 30 gün izin veriyorsun, içindeki 12 günü izin almasam da zaten kullanıyorum. Çalışana yıllık izni tatil günleri düşülerek verilmek zorundadır.

 

 

 
Toplam blog
: 6332
: 653
Kayıt tarihi
: 21.09.08
 
 

Sadece sayfalarda kalan yazılar şaheser olsalar bile önemsiz ve anlamsızdır. İnsanlara ulaşan ve ..